Starende kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
spot
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:37

Starende kat

Bericht door spot »

Mijn oudste kat (heilige birmaan van 9 jaar) zit regelmatig te staren, en dan niet het staren wat je heel vaak ziet maar gewoon net of hij dwars door je heen kijkt :icon_shifty: . Hij knippert ook niet met zijn ogen en kan dit minuten lang vol houden, weet dat het niks ernstigs is (tenminste dat hoop ik) maar was toch benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. Heb hem vanaf dat hij 13 weken oud is, en hij heeft een eeuwig verbaasde blik in zijn ogen. En het staren doet hij ook al vanaf dat ik hem heb :icon_shifty:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: starende kat

Bericht door Adriana »

mijn oudste kater staart als hij zich geirriteerd voelt/boos begint te worden.
dat is hier een vorm van dreigen en ik (en Bolle denk ik ook) weet dat het doorgaans wordt gevolgd door een mep met voorpoot of 'smak op rug'-actie van Enzo.
en grappig is dat hij dan bij wijze van spreken zo in trance is dat hij nog even doorgaat met staren, ik bedoel strak de blik gericht op het gezicht van Bolle.
die heeft hem dan beetje zitten plagen of wil spelen en toont zich dominant, waar Enzo soms korte metten mee maakt.
het lijkt niet op dromerig voor je uitkijken maar echt op 'ik boor nu mijn blik in je en blijf je aankijken'..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: starende kat

Bericht door MarjanR »

Moosje bij mij thuis die staart ook, echt dromen bedoel ik dan.
Heeft niets met het aanstaren te maken, maar gewoon dagdromen.
Soms doet hij het zo erg dat hij mist dat ik al eten voor hem heb neergezet.
Kijkt ie me echt aan van "moet je nou?", dan ziet hij wat ik bedoel en dan gaat ie maar snel eten :lol:
Dagdromen
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
spot
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:37

Re: starende kat

Bericht door spot »

Donder heeft niet zo`n dreigende blik gelukkig, maar het gaat wel door je heen. Als ik dan terug kijk blijft hij gewoon doorgaan met staren, tot het hem gaat vervelen of zo en knijpt ie zijn ogen heel stijf dicht. Het is gewoon een prettig gestoorde kat dus, ha ha ha
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Starende kat

Bericht door nellebel »

en dan zitten ze zo te staren dat je zelf rond gaat kijken van waar kijkt hij nou naar? onze nellie (mijn eerste kat) deed dat heel erg. en dan gingen wij dus kijken waarzij naar keek en dan ineens keek ze ons aan alsof ze wilde zeggen waar zit jij jou naar te kijken. zeiden we ook altijd zit je ons weer voor de gek te houden.
flippie staart ook en die kan je van een afstand echt aan gaa nzitten kijken. of hoe jij beschrijft, door je heen kijken. het duurt soms minuten voordat je dan echt weer contact met haar krijgt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
spot
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:37

Re: Starende kat

Bericht door spot »

Hoi Nellebel


Wat jij beschrijft van Flippie dat heeft Donder dus ook,het kan een hele tijd duren voor je weer even contact met hem hebt. Ondertussen kijk ik al niet eens meer de richting op waar hij naartoe kijkt (heeft geen zin want er zit toch niets) :lol: :lol: :lol:

Het is af en toe weleens of hij zit te mediteren of zo :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Starende kat

Bericht door nellebel »

gek he, je voelt het ook gewoon als ze je van een afstandje zitten aan te staren. en toch kun je zwaaien en geluidjes maken wat je wilt er gebeurt niks. en dan ineens floep...alles ze wakker schiet en dan komt ze al purrend naar me toe gerend.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
spot
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:37

Re: Starende kat

Bericht door spot »

Donder komt dan na een tijdje niet naar me toe,maar hij heeft dan wel zo`n blik in zijn ogen "waar wacht je nou op? kom hier maar naar toe"

Het zijn en blijven rare wezens, ha ha ha ha
Gebruikersavatar
jeer
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2011 15:29
Locatie: venlo

Re: Starende kat

Bericht door jeer »

mijn mupke kan dat ook dat staren was beniewd naar redenen waarom
nadat ik, deze reacties allemaal gelezen heb ben ik weer gerust haha
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Starende kat

Bericht door Umimeis »

Sam en vooral Flea kan zo erg staren naar mij. Zo van: 'Hey jij daar! Krijg ik nog aandacht of hoe zit dat!"

Soms vind ik het wel eens griezelig hoe Flea kan staren hihihi
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
xVeer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2011 11:39
Locatie: Zeeland

Re: Starende kat

Bericht door xVeer »

Sam staart altijd naar me met zo''n jaloerse blik als ik Tommie wat aandacht geef hihi
Sammie a.k.a Poepsie: My baby boy <3
Tommie: knuffelkontje <3
Plaats reactie