Zoekend en bang katertje

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Rilana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:09
Locatie: Heerlen

Re: zoekend en bang katertje

Bericht door Rilana »

Geduldig ben ik wel.

Vind het miauwen en het zoeken alleen zo zielig.

Maar dat zal vanzelf wel goedkomen denk ik.

Hij speelt wel meer dan die andere. Maar zelfs tijdens het spelen en eten miauwt hij en hij graaft vaak in de kattenbak.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: zoekend en bang katertje

Bericht door castratenkoor »

Ach het is zijn eerste dag, niet zo gek dat hij even volledig de weg kwijt is. Grote kans dat hij morgen al rustiger is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: zoekend en bang katertje

Bericht door Mirjam86 »

Taiyo was ook behoorlijk bang toen ze hier kwam. Schrok van alles, wilde niet bij ons in de buurt komen etc. Ik heb haar en Tsuki ook bij twee verschillende gastgezinnen vandaan gehaald. In het begin was ze ook van Tsuki bang wat resulteerde in blazen, maar na een paar dagen waren ze dikke vriendjes en trok ze zich enorm op aan dit dappere kleintje.
Nu komt ze regelmatig heerlijk op schoot liggen kroelen en is ze niet meer schuchter. Het feit dat jouw 'bange' niet bang is voor zijn 'broertje' is al erg positief. Hij zal op een gegeven moment zijn gedrag gaan imiteren. Door naar hem te kijken ziet hij dat jij niet eng bent en dat er niks gebeurt als hij bij jou gaat liggen.

Dat miauwen is inderdaad wel zielig, hopelijk kan je iets met de tips. Heb je misschien een doek oid wat naar zijn nestje ruikt? Dat had ik in het begin bij Taiyo in het mandje liggen, maar ik weet niet of jij dit wel hebt.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Rilana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:09
Locatie: Heerlen

Re: zoekend en bang katertje

Bericht door Rilana »

Ik heb helaas geen doekje.

Hij wilde net op de bank komen maar het leek wel alsof hij niet kon springen. Is hij ook niet gewend. Die andere is net zo'n acrobaat.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: zoekend en bang katertje

Bericht door Mirjam86 »

In het begin had ik fleecedekens op de bank liggen, daar konden zich dan aan omhoog klauwen.
Maar ze konden dat met 13 weken al wel, dus het is misschien ook een kwestie van oefenen.
Laat je weten of het langzaamaan wat beter gaat? Niet de moed opgeven hoor! Mijn bange poeperd lag vannacht tegen me aan gerold in bed: er is dus hoop!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Rilana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:09
Locatie: Heerlen

Re: zoekend en bang katertje

Bericht door Rilana »

Op de bank heb ik wel een fleecedeken liggen. Gister laat in de avond kwam Lava eindelijk wat dicherbij en kon ik hem oppakken. In het begin was dat wat onwennig maar erna begon ze te spinnen.

Ik had een bakje neer gezet als opstapje om op de bank te komen maar vanmorgen kwam hij alleen op de bank en heeft hij lekker even naast me gelegen en heb ik hem lekker even kunnen kroelen.
Al blijft hij schrikachtig en angstig.


Magma lag aan de andere kant.

Ze blazen nog wel naar elkaar. Maar aan mij zijn ze wel al gewend.

Lava zit alleen vaak op de kattenbak.
vaker dan Magma.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zoekend en bang katertje

Bericht door Adriana »

t gaat echt supersnel en als je een week verder bent is alles klef en close..
lava moet wat afkoelen en minder schichtig worden en hij maakt zo snelle vooruitgang dat je helemaal geen klagen hebt.. we hebben op het forum ook sproet, dan zou je daar eens moeten lezen.. maar ook dat komt goed.. kwestie van een paar maanden
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Rilana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:09
Locatie: Heerlen

Re: Zoekend en bang katertje

Bericht door Rilana »

We zijn nu 2 dagen verder en het gaat een stuk beter. De ene keer blazen ze naar elkaar en de andere keer geven ze elkaar kopjes.

Het schuwe en het miauwen is ook al wat minder. Lava komt al uit zichelf naast me op de bank liggen. Het is niet zo'n schootpoes maar dat is maar goed ook want Magma is dat wel.

Alleen moet Lava nog erg aan bezoek wennen. Gelukkig krijg ik dat niet zo veel,

Ze eten en drinken goed en ze zijn erg nieuwsgierig.

Ik heb ook de andere topics nagelezen.

Ik heb nu ander voer want ik had dat van de Aldi. Niet omdat het goedkoop was maar omdat ik geen stijfvreters wil. Ik ken een vrouw die heeft een poes en die eet bijna niks omdat die te verwend is.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zoekend en bang katertje

Bericht door nellebel »

goed dat je bent overgestapt van voer. kwaliteitsvoer is uiteindelijk goedkoper hoor. ze eten er minder van, ze houden de bak schoner en je hebt minder kans op DA kosten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Rilana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:09
Locatie: Heerlen

Re: Zoekend en bang katertje

Bericht door Rilana »

ik heb geen zin in zieke diertjes dus dan maar beter duurder voer.

Voor hun maakt het niet uit want ze eten eigenlijk alles. Als ik het had geweten van het Aldi voer had ik het niet eens gekocht.

Gelukkig is het goedkoop dus kan het voer wat ik al gekocht had zo weggooien.

:-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zoekend en bang katertje

Bericht door castratenkoor »

Mooi dat het elke dag beter gaat.
gelukkig dat je overgaat op beter voer. daar hou je ze echt gezonder mee!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie