Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Pocahontas, je reageert op het allereerste bericht. Maar inmiddels heeft Hanneke al een lieve (maar angstige) kat in huis. Zoals ik al eerder als tip heb gegeven: even de laatste pagina van het topic lezen, zodat je niet op een verouderd bericht reageert!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door zoetje »

Hoi, ik ben een dame uit brugge. Heb 3 poezen: 1 britse korthaar (gesneden kater) en 2 europese kortharigen (gesteriliseerde poezen)! De laatste 2 heb ik gered van het zwerversleven op straat!groetjes zoetje
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door zoetje »

De laatste poes (zazoe) was zwanger en haar kindjes waren dood in haar buik! We hebben dan moeten een keizersnede laten doen en haar terwijl laten steriliseren. Maar de wonde is open gekomen en haar darmen waren zichtbaar. Toen gingen we ermee naar de dierenarts van wacht die haar dan terug opgelapt heeft! Gelukkig is alles goed gekomen want ze is erg lief en trouw! groetjes
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door zoetje »

Is daar iemand? Wil wel eens kennis maken met iemand!Dank u wel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pearlsofpassion »

Ow, rustig. Een paar minuutjes is wel erg kort om een antwoord te krijgen. ;-)

Als je echt wil kennismaken kan je eigenlijk beter een topic van jezelf openen, maar goed, je bent hier nu met je verhaal.

We zijn hier niet zo van de nestjes, en al zeker niet van de HTK-nestjes, dus veel positieve reactie's daarop moet je hier niet verwachten. Maar als ik het goed begrijp was ze al zwanger als ze bij je kwam.
Wel erg dat ze de wonde heeft kunnen open prutsen. Als een poes aan de wonde prutst kan je beter een rompertje aandoen, dan kunnen ze er niet aan.

Maar welkom met je 3 poezen. Gelukkig is alles nu in orde en geholpen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

kwam vanmiddag thuis. en toen lag sproet lekker te slapen in het raamkozijn. lang uit.(achter het kattengras) hij heeft daar gelegen tot er een verhuiswagen langs kwam. wil gaan proberen het kattenvoer steeds dichter bij me te zetten. zodat hij er aan gaat wennen dat ik er bij ben tijdens het eten. hij is trouwens gek op gekookte kip. had hem van de week een stukje gegeven en dat was zo weg.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Wauw dat is goed nieuws!

Zoetje: misschien kan je beter een eigen voorsteltopic openen, dan kunnen mensen op jouw verhaal reageren. Welkom op het forum ;)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door BillyJean »

Het gaat iedere dag wat beter met sproetje, fijn om te lezen dat ze je steeds meer gaat vertrouwen. Misschien heeft het nog heel wat weken nodig, maar het gaat vast goedkomen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

yesss en goed zo sproet!
en kip is jammie jammie lekker hè? jouw lieve vrouwtje weet hoe ze je verwennen moet en gaandeweg begin je wat te aarden, geweldig!
de feromonen in de feliway-verdamper hebben op de meeste katten een ontspannende invloed, zeker waar er veel angst en/of stress in het spel is en bij sproet werkt het kennelijk ook. en met een tijdje feliway-ondersteuning kan hij wat ander gedrag in jouw richting aanleren, dwz niet meer bang zijn voor mijn lieve vrouwtje..!
je moet toch na die paar weken wel heel erg blij en trots zijn en nu gaat het waarsch sneller. hij is gewend aan geluid en geur van het huis en kent het huis nu goed en begint zich thuis te voelen als hij zo ontspannen in het raamkozijn durft te slapen.. joepie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door zoetje »

Hallo, heb uw raad opgevolgd hoor en een eigen topic gemaakt. Is nog wat zoeken voor mij.groetjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

ben er zelf ook wel erg trots op dat het steeds beter gaat met sproet. hij ligt nu al de hele tijd in het raamkozijn. en zodra ik mijn bed uit kom en ga lopen rommelen. (vers water neerzetten, ontlasting uit de kattenbak scheppen, dochen ect) dan vlucht die ook niet meer gelijk onder het bed. zolang ik de bewegingen maar rustig doe. feliway lijkt wel te helpen. heb nu de stekker in de slaapkamer gedaan. en wil deze over 2 weken in de woonkamer gaan plaatsen. :grin: :grin:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

GO SPROET!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

heb de ramen sproet proof gemaakt. horren er voor. kunnen mijn ramen toch open zonder dat sproet ontsnapt. en wil binnekort ook het balkon al vast gaan doen. heb al een hoop tips in een andere topic gezien.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Fijn dat Sproet steeds meer vertrouwen in je krijgt!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

hihi, ramen sproet-proof, dat is een mooie kreet.
en ja, we hebben heel veel tips en voorbeelden voor balkons en zo..
denk je dat hij gelijk ontsnapt als hij de kans krijgt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie