Beetje in de war (16 jaar)?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
colinda77
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2011 20:00
Locatie: zeeland

Beetje in de war (16 jaar)?

Bericht door colinda77 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en weet nog niet goed hoe of wat.
Maar heb wel een vraag!
Ik heb een super leuk en lief schildpad poes van 16 jaar oud.
Ik ben vorig jaar oktober verhuist en heb haar met nog 2 andere katten binnen gehouden tot mei dit jaar. Dus 6 maanden binnen.
Ze komt dus gewoon weer buiten niets aan de handen en dat gaat al maanden goed en was op het vorige adres nooit weg gelopen.
Maar nu komt het ik was haar sinds 2 weken kwijt.
Heb haar vandaag eindelijk terug!
Op het vorige adres heb ik haar dus op gepikt gelukkig, ze was helemaal van slag.
Ik heb achter bij mij het bos ik denk dus dat ze een rondje is gaan doen en iets te ver deze keer want dat doet ze wel vaker maar dat ze toen de weg is kwijt geraakt en is terug gelopen naar mijn oude adres.
Maar wat moet ik nu met haar??
Binnen houden een paar weken of gewoon weer naar buiten laten gaan?
Ze vind het wel weer heerlijk thuis zijn.
Ze eet weer lekker en gaat weer op de kattenbak.
Wat denken jullie?
Dis is de eerste keer dat ze zoiets doet op haar leeftijd en het is toch niet de eerste keer dat ze hier op het nieuwe adres naar buiten gaat.
Hoor graag van jullie!!

Met vriendelijke groet Colinda
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Beetje in de war 16 jaar?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
wij kunnen net zo min als jij in de toekomst kijken en als je je katten buiten laat, dan loop je altijd risico op kattenmeppers, vergiftigen, verkeer, niet meer uit de sloot kunnen komen, vechten en ziektes/verwondingen oplopen en verdwalen.

wij kunnen die risico's voor jou en je kat niet inschatten. wel knap dat ze naar het oude huis en omgeving is gelopen, dus ergens in haar bolletje zit dat beter op een rij dan haar nieuwe omgeving.
mensen, die al wat ouder zijn, leren niet meer zo snel en zo zal het met katten ook wel zijn.. je loopt waarsch veel meer risico om haar kwijt te raken en het is deze keer goed gegaan..

is ze gechipt? en je kunt een ren in je tuin maken zodat ze toch buiten kan zijn maar niet meer de hort op kan.
en het kan ook nog zo zijn dat ze niet meer naar buiten wil omdat ze de schrik goed te pakken heeft. ze is blijkbaar erg blij weer terug te zijn en weet hopelijk dat er een relatie ligt tussen naar buiten en weg kwijt..
over alle onderwerpen zijn hier topics/berichten, rechtsboven zit een zoekfunctie.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Beetje in de war 16 jaar?

Bericht door Anne »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met Bartje*, ook een oude knar van zo rond de 16. Zelfde situatie, na de verhuizing minstens 6 weken binnen en op een gegeven moment begon hij terug te lopen naar ons oude huis. Twee van de buurvrouwen hadden een mandje voor hem klaar staan
( Bartje had artrose in de achterhand) en zelfs voer klaar gezet. We hebben vanalles geprobeerd,
hem steeds weer terughalen en binnenhouden. Maar steeds ging hij weer terug, probeerde ook te ontsnappen en is zelfs 1x via de slaapkamerraam naar beneden geduveld omdat hij de sprong net niet kon maken naar de carpoort. Toen hebben wij het maar geaccepteerd en regelmatig hem bezocht op het oude adres en eten voor hem meegenomen.
Toen de winter aanbrak hebben we hem binnen gehouden. Hij is uit ouderdom overleden in zijn slaap toen, gelukkig hier bij ons thuis.
Hij had veel last van heimwee.
Misschien kun je afspraken maken met de mensen die nu op je oude adres wonen?
Hem of haar binnenhouden na 16 jaar zou erg moeilijk voor haar worden.
Heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie