Camping

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Minoes32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:44
Locatie: IJsselmonde
Contacteer:

Camping

Bericht door Minoes32 »

Ik wil graag nu we een caravan afgelopen weekend hebben aangeschaft mijn katten mee nemen als ik 14 dagen weg zou gaan.
Nou vertelde iemand dat katten ook in een kippenhok kunnen hebben jullie hier ervaring mee?.
Want ik denk omdat ze schuw zijn,better geen tuigje kan gaan doen.
Of los in de voortent.
Wie heeft ideeen of tips?.
Wie van ons nooit jaloers is geweest op het vermogen van de kat om de dagelijkse zorgen te negeren en volledig te relaxen?.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Camping.

Bericht door pearlsofpassion »

He? Ik begrijp je vraag niet vrees ik.
Kippenhok? :eeh: Je bedoelt opgesloten? Dan laat je ze beter thuis.
Ik denk dat het zowiezo ondoenbaar is om met katten op reis te gaan als ze niet aan tuig of draagtas gewend zijn. Je kan ze toch geen 14 dagen opsluiten?
Gewoon in de caravan en voortent, gaat misschien nog, maar dat is toch verschrikkelijk onveilig? En katten zijn niet zomaar op hun gemak op vreemde plaatsen, dat vraagt toch wel wat aanpassing.
Alleen in de caravan laten (geen open ramen) en dan de voortent als sluis gebruiken, zou misschien nog te doen zijn, maar dan moet je die dus altijd goed sluiten voordat je de deur open doet. Want ze zullen alles uit de kast halen om naar buiten te schieten en dat gaat ontzettend snel en zo'n kat hou je niet zomaar tegen. Ik zou op die manier persoonlijk niet van mijn vakantie kunnen genieten. En ik denk ook niet dat je de katten er plezier mee doet.

Ik ken mensen die dat doen, kat gaat mee, maar die gaan er dan wel mee gaan wandelen in een draagtas, en de kat zou eigenlijk wel liever thuis blijven als je het mij vraagt.
Bovendien is die dus helemaal niet bang en heel rustig. Hij is het van kleinsaf gewend...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Minoes32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:44
Locatie: IJsselmonde
Contacteer:

Re: Camping.

Bericht door Minoes32 »

Of ik laat een kattenren maken inplaats van een kippenhok.
De tent is een voortent aan de caravan zal wel een optie zijn.
Wie van ons nooit jaloers is geweest op het vermogen van de kat om de dagelijkse zorgen te negeren en volledig te relaxen?.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Camping.

Bericht door pearlsofpassion »

Zie maar dat ze niet ontsnappen... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Camping.

Bericht door BillyJean »

VIA de slikranden vinden ze zeker een uitweg. En hoe wil je een kippenhok meenemen? Ik zou gaan trainen met een tuigje. Is hier prima gelukt bij volwassen katten.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
joer88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jul 2011 23:11

Re: Camping.

Bericht door joer88 »

Tuig is wel ideaal ook voor in de auto.
we nemen de boeven regelmatig mee we hebben geluk dat zo alleen maar bij ons willen zijn!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Camping.

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou ze nu nog niet meenemen, maar mijn tijd en energie steken in het oefenen met een tuigje.
Als ze daar eenmaal aan gewend zijn kunnen ze waarschijnlijk prima mee, mits ze niet té gehecht zijn aan je huis. Dat kan natuurlijk ook nog.
Kijk maar eens in het album van Elly, daar zie je hoe haar katten met een tuigje kunnen genieten van de camping.
Alleen een ren zou ik persoonlijk ook niet doen, de ruimte is te klein als ze alleen daarin kunnen.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie