Mijn Maine Coon (4mdn) heeft levershunt. Compensatie fokker?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Pocahontas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:32

Re: Mijn Maine Coon (4mdn) heeft levershunt. Compensatie fok

Bericht door Pocahontas »

In de 10 jaar dat ik Maine Coons heb gefokt (Ben nu al jaren alleen een liefhebber) heb ik slechts 1 keer gelezen over een levershunt. Dit dier is geopereerd en leefde daarna vrolijk verder. De eigenaresse is gaan praten met de fokster. Deze heeft toch een andere Maine Coon kitten erbij gegeven. Een fokster wil natuurlijk een gezonde kat afleveren. Daar zal jij ook vanuit moeten gaan. Met een vriendelijk gesprek, waarin je duidelijk maakt wat je nu verwacht (ander kitten of kosten van dierenarts vergoed)Geef de fokker even de tijd om zich te oriënteren in dit probleem (het komt niet veel voor)en ik hoop dat alles een goede afloop heeft. Voor de poes, fokker en jou.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Mijn Maine Coon (4mdn) heeft levershunt. Compensatie fok

Bericht door marline91 »

castratenkoor schreef:De grote rashonden leven vaak kort door leverziekte.
Dat is niet te evrgelijken met de aandoening van de kat.
En wat voor honden goed is is niet per sé ook goed voor de kat.
Een soepstengel als tussendoortje voor een hond zal best kunnen, maar ik neem aan dat dat niet zijn hoofdmaal was.......
een soepstengel was als tussendoortje, niet als voer:p maar ik heb echt geen verstand van katten, heb nooit eerder een kat gehad alleen honden, dus ja.
wist ik veel.

:P ik weet dat wat goed voor de hond niet altijd voor de kat geld.. maar ik dacht dat soepstengels niet veel inzat, dus.. wist ik niet :-o
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn Maine Coon (4mdn) heeft levershunt. Compensatie fok

Bericht door Adriana »

heb ik slechts 1 keer gelezen over een levershunt. Dit dier is geopereerd en leefde daarna vrolijk verder.
slechts één keer gelezen over levershunt bij katten? op het forum hebben/hadden we er de afgelopen twee jaar al drie stuks..
en ik dacht dat het alleen bij cari goed gegaan is..
maarre, dit was al een bericht van januari hoor..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie