Kater Mioshu ziek?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
CharlieKM
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2011 14:52

Kater Mioshu ziek?

Bericht door CharlieKM »

Beste forumgenoten,

De laatste dagen merk ik bij mijn kater Mioshu bloederige etterkorstjes op in zijn middenste ooghoek van zijn linker oog. Bij nadere inspectie bemerk ik tevens een rode rand rond zijn oog (dit is niet het oogwit dat rood ziet, maar wel eerder het wit van het ooglid). Vanaf vandaag loopt er wat slijmerig vocht uit zijn linker neusgat dat een beetje rood verkleurd (bloed?). Sinds gisteren is hij begonnen met lelijk hoesten. Ik vraag me af wat dit kan zijn? Bij een simpele verkoudheid en calici virus heb je ook etter- of vochtafscheiding van oog en neus, maar niet rood of bloederig. Ik maak me zorgen, en kan tevens de dierenarts niet bereiken! Misschien kunnen jullie me helpen?
Het is misschien belangrijk te melden dat mijn andere kater Kalou FIV heeft, en ik hoop echt dat Mioshu dit niet besmet heeft (hij is/was namelijk nog gezond). De twee vechten bijna nooit (zitten elkaar wel af en toe achterna, maarja) dus eigenlijk zou het niet kunnen.. Maar je weet nooit.

alvast bedankt voor jullie mening!

grtjs
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater Mioshu ziek?

Bericht door castratenkoor »

Laat zijn bloed eens nakijken bij de dierenarts en meteen een totaal onderzoek - wij zijn geen dierenarts en kunnen vanuit een omschrijving heel moeilijk adviezen geven.
Een gezonde kat bij een kat met een besmettelijke aandoening laten lijkt me overigens niet aan te bevelen.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 16 jul 2011 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
CharlieKM
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2011 14:52

Re: Kater Mioshu ziek?

Bericht door CharlieKM »

Ja ik weet ook wel dat dit niet aan te bevelen is, maar Mioshu hadden we eerst, erna is Kalou erbij gekomen. Na 1 jaar hebben we pas ontdekt dat hij FIV had, en waren we al helemaal verknocht aan hem. Doordat ze niet vechten en Kalou zo'n lieverd is, hebben we besloten hem te houden. Vandaar.
Dat het moeilijk is adviezen te geven begrijp ik wel. Ik had gehoopt dat iemand hier gewoon al ervaring mee had. Toch bedankt!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kater Mioshu ziek?

Bericht door Mirjam86 »

Kan je niet op internet een DA vinden die weekenddienst heeft en in de buurt zit?
Die kan je misschien beter helpen?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
jumper

Re: Kater Mioshu ziek?

Bericht door jumper »

Ik zou direct naar Da.
Er is vaak wel een weekendarts in de buurt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater Mioshu ziek?

Bericht door nellebel »

is het echt bloed of lijkt het bruinige afscheiding. mijn flippie heeft chronische niesziekte en daardoor (en haar 3e ooglid is operatief verwijderd) altijd traanoogjes. er komt echter geen helder vocht uit, maar bruinachtig en slijmerig. sommige mensen denken ook vaker dat ze bloed uit haar oog (ligt ook aan de kleur van je kat, flippie heeft 1 wit en 1 zwart oog, bij het zwarte zie je niet eens dat het bruine afscheiding is, bij het witte lijkt het soms bloed).
misschien niesziekte, of een infektie aan het oog?

wat betreft de FIV, dat is inderdaad niet zo besmettelijk, alleen via bloed, dus dan zouden ze moeten vechten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie