Chronische niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Otis2010
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2011 14:44

Chronische niesziekte

Bericht door Otis2010 »

Een van mijn katten heeft de niesziekte en het is ondertussen chronisch geworden .
Ze heeft al een aantal antibiotica kuren gehad , zoals clavubactin , doxoral, clavubayrtil en ook heeft ze baytril gehad . Niets lijkt te helpen bij haar . Ze is er even vanaf en dan komt het gewoon weer terug . Ze krijgt ook al enchinatabletjes voor haar weerstand.
Nu hoorde ik ook verhalen over behandelen met colloidaal zilver .
Werkt dit hier bij en hoeveel moet je haar dan geven ?
Zo is het ook niets , ze niest best veel en komt ook snot uit haar neus , ik maak het ook iedere keer schoon en ook hebben we rhinigettadruppels gehad , die geven iets van verlichting maar niet veel .
Wie kan mij verder helpen , want ik wordt zo beetje moedeloos van .
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Chronische niesziekte

Bericht door nellebel »

er zijn al veel onderwerpen over niesziekte.
Mijn flippie heeft het ook chronisch. heb je al een FELV test overwogen? een chronisch nieszieke at moet ook momenten hebben dat het over is. wat jij beschrijft had flippie ook. ee nkorte tijd ging het wel en dan was het terug. zij had helaas FELV. was voor mijn DA ook reden om haar hierop te testen. (ondertussen werd mijn andere kat ziek en die bleek FELV te hebben, daaro mwerd ze eerder getest)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Chronische niesziekte

Bericht door kansarmedieren »

Otis2010 schreef:Een van mijn katten heeft de niesziekte en het is ondertussen chronisch geworden .
Ze heeft al een aantal antibiotica kuren gehad , zoals clavubactin , doxoral, clavubayrtil en ook heeft ze baytril gehad . Niets lijkt te helpen bij haar . Ze is er even vanaf en dan komt het gewoon weer terug . Ze krijgt ook al enchinatabletjes voor haar weerstand.
Nu hoorde ik ook verhalen over behandelen met colloidaal zilver .
Werkt dit hier bij en hoeveel moet je haar dan geven ?
Zo is het ook niets , ze niest best veel en komt ook snot uit haar neus , ik maak het ook iedere keer schoon en ook hebben we rhinigettadruppels gehad , die geven iets van verlichting maar niet veel .
Wie kan mij verder helpen , want ik wordt zo beetje moedeloos van .
Ik heb een kater met het calici virus ( niesziekte virus) hij is ook constant verkouden, geef sinds een paar maanden zithromax ( antibiotica) dat is het enige antibiotica die nog goed werkt. Ik was een poosje gestopt maar na een paar weken weer erg verkouden, en nadat ik gestart ben is het weer onder controle. Stomen wil ook erg goed werken, ik doe dat 2 x per dag als de kat erg verkouden is.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Dia
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Chronische niesziekte

Bericht door castratenkoor »

Ik zou zoals Wendy adviseert een bloedonderzoek laten doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Otis2010
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2011 14:44

Re: Chronische niesziekte

Bericht door Otis2010 »

ze is hier al op getest ,want ik heb een cattery.
ze is getest op hcm, pkd, pl, fiv en felv . al deze testen waren negatief.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Chronische niesziekte

Bericht door nellebel »

gelukkig geen FELV
Ik gebruik nu voor flippie weerstanddruppeltjes van DAP. wat ik ook merkte dat toen ik besloot om flippie geen AB meer te geven, dat het uiteindelijk zichzelf herstelde. haar weerstand pakte het zelf op (ondanks dat ze FELV heeft) ze is nu al sinds februari AB vrij, daarvoor haar hele leventje aan de AB. misschien ook eens uitproberen? en vooral richtten op de weerstandverhogen. colloidaalzilver ken ik niet, nooit van gehoord. flippie kreeg de laatste tijd als AB trouwens iets van een pasta, dat was een AB speciaal voor luchtwegproblemen. weet even de naam niet sorry, maar die AB was de enigste die goed aansloeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Chronische niesziekte

Bericht door nellebel »

gelukkig geen FELV
Ik gebruik nu voor flippie weerstanddruppeltjes van DAP. wat ik ook merkte dat toen ik besloot om flippie geen AB meer te geven, dat het uiteindelijk zichzelf herstelde. haar weerstand pakte het zelf op (ondanks dat ze FELV heeft) ze is nu al sinds februari AB vrij, daarvoor haar hele leventje aan de AB. misschien ook eens uitproberen? en vooral richtten op de weerstandverhogen. colloidaalzilver ken ik niet, nooit van gehoord. flippie kreeg de laatste tijd als AB trouwens iets van een pasta, dat was een AB speciaal voor luchtwegproblemen. weet even de naam niet sorry, maar die AB was de enigste die goed aansloeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Chronische niesziekte

Bericht door nellebel »

gelukkig geen FELV
Ik gebruik nu voor flippie weerstanddruppeltjes van DAP. wat ik ook merkte dat toen ik besloot om flippie geen AB meer te geven, dat het uiteindelijk zichzelf herstelde. haar weerstand pakte het zelf op (ondanks dat ze FELV heeft) ze is nu al sinds februari AB vrij, daarvoor haar hele leventje aan de AB. misschien ook eens uitproberen? en vooral richtten op de weerstandverhogen. colloidaalzilver ken ik niet, nooit van gehoord. flippie kreeg de laatste tijd als AB trouwens iets van een pasta, dat was een AB speciaal voor luchtwegproblemen. weet even de naam niet sorry, maar die AB was de enigste die goed aansloeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Chronische niesziekte

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hier hebben we er ook eentje met chronische niesziekte, heeft wekenlang op de ab gestaan bij vorige eigenaren, toen ik hem overnam nog een week doorgegaan met de kuur en gewoon gestopt, het was toch niet over na al die weken. Wel doorgegaan met de rhinigenta druppels, en het niezen en snotteren werd steeds minder. Na een maand was hij redelijk snot- en niesvrij, nooit meer behandeld met AB daarna. Als hij een periode wat meer snottert geef ik alleen rhinigenta.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Chronische niesziekte

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk ook dat behandeling met AB zoveel mogelijk moet vermeden worden bij een chronische kat. Pas als de kat echt last krijgt met ademhalen of het op een andere manier heel ernstig wordt, zou ik ingrijpen. Gewoon wat snot en loopoogjes, zelfs rochelen, zou ik op een andere manier gaan bestrijden.
AB is ook een aanslag op het lichaam en hoe meer je het gebruikt, hoe minder kans dat het straks nog werkt. En wat als je het dan ECHT nodig hebt?

Weerstandverhogers zijn altijd aan te raden. Verder stress vermijden, en ook wind en tocht als het even kan.
En niet meer mee fokken, lijkt me vanzelfsprekend...
Er zijn voor en tegens of je een chronische kat nog moet laten enten (zou zorgen dat het minder ernstig wordt) of niet, maar als je het doet, vraag dan om dode entstof. Dan kan ze zeker niet ziek worden van de enting zelf.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Matsumi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2011 12:04

Re: Chronische niesziekte

Bericht door Matsumi »

Ik heb 10 katten met chronische niesziekte. Antibiotica helpt niet meer. Klachten verminderen wel iets maar de ziekte laait naar een paar weken weer op. Ze zijn allemaal geent.
7 katten lopen momenteel te niezen en het snot, bah, vliegt soms in het rond. Wij wonen nu 2 jaar in Spanje en we hebben onze 12 katten uit Nederland meegenomen. Inmiddels zijn er 4 dieren overleden, niet aan niesziekte.
4 kittens zijn aan komen lopen. 2 kittens van vorig jaar werden vrij snel ziek en 2 die gisteren zijn opgedoken zitten nu in quarantaine. Heb ze meteen laten enten. Maandag verwacht ik Lisengtabletten en Echinaforce. Besteld bij Huisdierendokter.nl ik hoop dat mijn dieren hier van opknappen. Ze kregen al een aantal maanden Echinaforce voor menselijk gebruik maar dat heeft niet veel opgeleverd.

Hebben jullie goede ervaringen met deze tabletten en Echinaforce?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Chronische niesziekte

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, alletien chronisch? Of steken ze elkaar gewoon steeds weer aan?
AB zal inderdaad niet meer helpen. Dat zou al moeten lukken met zoveel katten samen aan de niesziekte.

Er zijn hier in het rond op het forum wel tips te vinden om het leed wat te verzachten en het snot los te laten komen. Ik hoop dat je wat kan vinden.
En ik hoop met je mee dat je de twee nieuwe kittens kan beschermen, maar ik vrees er een beetje voor met 10 andere haarden... :???:
Inderdaad goed veel tijd geven bij de inentingen om ze te laten werken.

Ik denk wel dat Echinaforce zowel voor mensen als andere dieren hetzelfde is... Komt alleszins van dezelfde plant. Je zou het inderdaad dagelijks en heel regelmatig een tijd moeten geven voor het werkt. Maar het zal minder effect hebben als bv stress, vochtig weer of tocht of zo, waar je ze beter voor behoed...
Het is zeker geen wondermiddel, gewoon een lichte weerstandsondersteuning.
Er zijn nog weerstandverhogers, maar ik kan je er niet mee helpen. Vast wel andere mensen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Chronische niesziekte

Bericht door Adriana »

nellebel schreef: colloidaalzilver ken ik niet, nooit van gehoord.
http://www.huisdierendokter.nl/ als je bij bv oogontsteking kijkt, dan kom je daar bij huisdierendokter ipv AB het middel collodiaal zilver tegen. dan even de bijsluiter lezen, alternatief voor AB. en je kunt de klantenreacties doorlezen.
ik heb het hier ook gebruikt samen met wat vit c (je kunt ook weerstand verhogende middelen geven) maar ik weet niet meer wat voor soort ontsteking dat was. en ik weet ook niet of het met coll zilver is genezen of uit zichzelf of nog anders.
iedere kat reageert verschillend en ik vind het altijd erg moeilijk om vooraf in te schatten of het werkt/helpt.
het is in ieder geval niet slecht voor de darmflora en dat is AB zeker weten wel, dus een wat zachter middel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Chronische niesziekte

Bericht door nellebel »

zijn ze op FELV getest? bij flippie kreeg ik de chronische niesziekte ook niet onder controle, bleek FELV te zijn.
ik gebruik weerstanddruppels van TAP voor flippie (ben ik zeer tevreden over) en momenteel dan nog een poedertje voor de weerstand voor FELV katten.
AB gebruik ik ook niet meer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Matsumi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2011 12:04

Re: Chronische niesziekte

Bericht door Matsumi »

Morgen komt mijn dochter en neemt de medicijnen die ik heb besteld mee!!
Zal jullie op de hoogte brengen van het resultaat, duimen jullie?
Lisengtabletten en Echinaforce.
Plaats reactie