Ademhaling pasgeboren kitten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
carmen1978
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2011 23:05

Ademhaling pasgeboren kitten

Bericht door carmen1978 »

Goedenavond, Onze poes is afgelopen woensdag voor het eerst bevallen van 3 kittens. Ze sleept ze om de 2 dagen nu naar een andere plek. Ik heb gelezen dat dit redelijk normaal gedrag is. We laten haar nu helemaal met rust, omdat ze het niet prettig vindt als we met onze handen naar de kittens gaan. Ze ligt er zo omheen, dat we de kittens in de kast ook niet goed zien. Als onze poes even weg is, gaan we meteen even goed kijken. Nu viel het me op dat 1 van de kittens de laatste 2 keren haar/zijn kopje omhoog deed, haar/zijn bekje open deed en zo'n 10 keer heel diep en snel ademde. Dan weer haar hoofdje neerlegde, en na 2 minuten deed ze dit nog een keer. Na een paar uur ging ik nog een keer kijken en deed ze dat weer zo. Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken?
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Ademhaling pasgeboren kitten

Bericht door Anne_Zwarts »

Het klinkt niet goed. Zolang het kitten verder wel goed drinkt en er verder wel gezond uit lijkt te zien, raad ik aan om morgen de DA te bellen en het aan de assistente uitleggen. Die kan vaak goed beoordelen of het noodzakelijk is om langs te komen (of huisbezoek in het geval van zo'n klein kitten), of dat het niet noodzakelijk is. Maar als je de indruk krijgt dat het verder niet goed drinkt moet je niet wachten tot morgen!
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Plaats reactie