Purina One of Purina Pro Plan?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Purina One of Purina Pro Plan?

Bericht door miele2010 »

Hallo iedereen!
Ik vraag mij af wat het verschil is tussen purina one en purina pro plan? Als je bijvoorbeeld kijkt naar de samenstelling en de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van purina one indoor formula en purina pro plan house cat, dan zijn die ongeveer identiek! Alleen is pro plan per kg. dubbel zo duur dan de one versie... Help?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: one of pro plan?

Bericht door Adriana »

zet even de links van de ingredienten/analyses eronder, pse..
t zou toch wel heel erg raar zijn..... ongeveer dubbel zo duur..
t is denk ik de premium soort en de gewone, zeg maar het huismerk.. ze staan ook bij de verschill categorieen bij Zpls
en zet er ook even bij welke soort precies van pro plan en purine one
en er zal zeker weten verschil zijn in kwaliteit van de grondstoffen en ook wel in samenstelling.
maar ik kom hier purina one natvoer vier zakjes in groene glibberverpakking (kip pate kh arm bijv) tegen voor euro 2.90 bij Hoogvliet/jumbo en euro 3.50 exact zelfde bij AH.......
t is maar hoeveel winst je als grootgrutter wilt maken...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: one of pro plan?

Bericht door castratenkoor »

One is supermarktkwaliteit en Proplan valt onder Premium - dus stuk beter van kwaliteit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: one of pro plan?

Bericht door miele2010 »

Adriana, het staat allemaal in mijn vraagstelling: purina is de merknaam, one en pro plan zijn de versies ervan, indoor en house cat zijn de soorten erin...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: one of pro plan?

Bericht door castratenkoor »

Gaat om droge brokken toch?
In One zit nog meer granen dan in Proplan.
Het voeren van Purina One geeft je groot risico op blaasgruis.
Wat je uitspaart aan kosten voor de brokken ben je in een later stadium dubbel en dwars kwijt aan dierenartskosten - en dan heb ik het nog niet eens over alle pijn en ongemak bij de kat.
Persoonlijk zou ik ze beide niet geven, in beide zit mais.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: one of pro plan?

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... g/pro_plan

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... purina_one

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... omposition
samenstelling indoor formula van supermarktmerk

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... tten/28105
samenstelling en analyse van pro plan house cat
k zie 36% eiwit, gevogelte en plantaardig, nogal wat vezels, brede samenstelling met nogal wat toegevoegde vits/mins
dit is duidelijk een ingredientensamenstelling van een duurder merk, arginine en lysine zijn dure toevoegingen die je alleen bij de speciale merken tegenkomt, zit ook nogal wat vit c in trouwens en verder tarwezetmeelloos

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... ult/197822
zit wel wat tarwe in en verder omschrijven ze anders, minder gevogelte en in dit geval kalkoen ipv kip. voor de analyse moet ik naar de Duitse Zpls, die staat hier niet bij. dus hoe hoog vet en eiwit weet ik nu even niet.

wat let je om beide te voeren?
dan profiteer je maximaal van de kwaliteit en de supermarktvariant ziet er voor een supermarktmerk, vind ik, best wel goed uit..
de dl-methione zuurt de urine aan en daarvoor zit in het duurdere merk calciumcarbonaat. mais is redelijk licht verteerbaar en gluten zijn alleen de (plantaaardige) eiwitten.
die ontlasten de nieren en dat is niet verkeerd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: one of pro plan?

Bericht door miele2010 »

Bedankt Adriana voor je opzoekingswerk en je deskundige uitleg! Ik ga ze inderdaad afwisselend gebruiken. Het is trouwens de enige brok waar beide poezels stapelgek van zijn...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Purina One of Purina Pro Plan?

Bericht door Adriana »

doe je er wel wat kattengras en beetje rauw gevogeltevlees bij?
en goed laten drinken hè? t kan best zijn dat deze tips al lang overbodig zijn, maar goed bedoeld ...
hier ook van die rare kostgangers, purina one kip paté is het enige natvoer dat hier een beetje in de smaak valt.. (dat is kh-arm, dat scheelt..)
en dan moet je zo ongeveer alle premium natvoermerken van Zooplus hebben geprobeerd... hangoren krijg ik van die draakjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie