Krolsheid/paargedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Umimeis »

Honden en katten hebben/ kennen geen kinderwens.
Het is de natuur (loops/krols zijn) die er voor zorgt dat ze zich voortplanten.
Vaak zijn het hun baasjes die er bewust voor kiezen om een nestje pups of kittens te krijgen bij hun hond/kat omdat zij dit zo leuk en schattig vinden.
Het diertje zelf vraagt er niet om....die gaat niet zitten denken van; Goh, wat lijkt het me nou enig om kindertjes te krijgen.

Ik ben blij dat mijn Sammetje (weeskitten uit het asiel) bij mij de kans heeft gekregen op een fijn en liefdevol leven ipv een leven in een asiel of erger....op straat.
Hij heeft mazzel gehad dat die mensen uit het asiel z'n moeder, (een zwangere zwefpoes) toen gevangen hebben. Anders had hij inderdaad op straat geleefd.
Maar er zijn genoeg kittens die op straat of in het asiel belanden.

Als je een nestje krijgen leuk vind, waarom wordt je dan geen pleegouder bij een asiel? :smile:
Die zoeken vaak mensen die tijdelijk een veilig en warm thuis kunnen bieden waar weeskittens veilig kunnen opgroeien en waar ze goed verzorgd worden of dat je een zwangere poes opvangt die gedumpt is en daardoor in het asiel terecht is gekomen. Vaak zoeken ze voor die poezen een warm en veilig huisje om te bevallen. Zodra de kittens oud genoeg zijn, gaan ze naar een nieuw gezin en de moeder word dan meestal weer opgevangen in het asiel totdat ook zij weer een nieuw huisje vind.


Dit is wat ik over dit onderwerp te zeggen had.
En ik hoop dat ik het een beetje netsjes heb uitgelegd.
Verder bemoei ik me er niet meer mee.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie