Samenstelling van Carnibest veranderd?

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door Lovecat »

Ik geef nu al ruim een half jaar Carnibest worsten; lam-mix, natuurvoer mix en natuurvoer ECO.
Nu had ik bij de laatste lading worsten 2 eco's zitten en toen ik die openmaakte, merkte ik direct verschil; veel grover (meer zoals Haaksbarf is), meer geur, donkerder en vooral; Mosa eet het absoluut niet en Dex eet het wel, maar niet met veel smaak.

Zijn er meer mensen hier die Carnibest geven en deze verandering hebben opgemerkt? Ik kan het wel in de DS vragen waar ik ze koop, maar sorry, die mensen zijn niet helemaal 100%, ze weten niks van hun eigen producten, dus ik vraag daar niks meer... Ik kan ook geen klantenservice van Carnibest vinden om het aan hen te vragen (of zie ik weer eens iets over het hoofd :icon_shifty: )

Ik zag dat er in Zaandam ene grote winkel zit die verschillende merken verkoopt, waaronder ook DARF en Lotgering, misschien moet ik dat maar eens gaan proberen (Haaksbarf heb ik weleens eerder geprobeerd, maar finaal afgekeurd..)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door Lovecat »

Ik zie nu dat ik ECO zei, ik bedoel BIO
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door MarjanR »

Ik kan het wel aan de dames in Zaandam vragen, geen probleem (er is er maar 1 en daar kom ik altijd).
Maar je zou ze ook zelf kunnen mailen via hun site.
Ik weet niet of ik hier reclame mag maken, maar als je wilt pb ik je de site wel.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door Kattenbella »

Carnibest heeft toch de ekoversie. Wat bedoel je met de bio, dan kan ik ook meedenken. ;-)

Kan je hen niet mailen? Ik kreeg altijd keurig antwoord op mijn vragen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door Lovecat »

@ Kattenbella;

De carnibest worst heet echt vlees-mix BIO en op de rol zelf staan allerlei eko-tekentjes, vandaar denk ik de verwarring ;-)

En ja hoor, ik had iets behoorlijks over het hoofd gezien. Hun emailadres staat niet onder productinfo of contact, maar gewoon onder Home :edoh:
Inmiddels al contact met Marjan via PB gehad en ga even in die winkeltjes kijken voor een ander merk.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door Kattenbella »

Hier lijken katers er struviet van te krijgen. Ga een mail sturen. Ben vanmiddag met Tom naar de noodarts geweest. Hij heeft medicatie mee en gaat het redden. Ik heb brokken mee, die hem helemaal gaan helpen, maar heb dit liever niet. Hij et het wel gelukkig.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door Lovecat »

He?! Wat naar Bella :-( Ik geef juist Carnibest omdat dat hier werkt tegen Dex zijn gruis.

Ik heb het over 1 soort die van samenstelling veranderd is; de BIO variant dus, geef jij die ook?
Bedoel je dat je denkt dat ze daar gruis van ontwikkelen, of over Carnibest in het algemeen?

Ik geef bij elk portie ook heet water, zodat ik er zeker van ben dat er genoeg vocht binnenkomt. Het gaat nu al 9 maanden goed met mijn gruispatient op dit 'dieet'. *even afkloppen'. Wat is struviet toch een vreselijk iets voor katten he.

Ik heb hier nog wel een 3 kg. zak Royal Canin Urinary S/O liggen voor het geval dat, maar ik hoop het nooit te hoeven gebruiken.
Sterkte voor Tom!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Samenstelling van Carnibest veranderd?

Bericht door Kattenbella »

Natasja, dank je. het schijnt gewoon pech te zijn. Heb de so natvoer en kijk verder. Hij is er ook gevoelig voor, maar ik wil toch graag vers blijven voeren. Iets waar de dierenarts niets tegen heeft.
Is pech en nu verder zoeken, gelukkig was hij niet verstopt en is het verder kijken, Hij heeft AB en pijnstilling mee en moet inderdaad die brokken. Hij lust ze wel, ben gewoon niet weg van brokken :???:

Jerry is ook van zijn gruis afgeraakt door versvoeren....afkloppen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie