Vaccinatie voor het buiten gaan?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Vaccinatie voor het buiten gaan?

Bericht door Nouchka »

Hoi iedereen!

Binnen enkele weken mogen mijn twee poezen, Nora en Lili op stap gaan buiten. Wij hebben een tuin en daarachter liggen nog een hele boel andere tuinen om te verkennen.

Nu heeft Lili al 1 inenting tegen de kattenziekte, niesziekte gekregen. Ze moet dus een tweede krijgen. Nora heeft ze al allebei gehad.

De DA vertelde me vorige keer. Dat ze allebei nog een extra vaccinatie moeten krijgen, indien ze buiten mogen rondlopen. Hebben jullie enig idee welk het is en waarvoor het zou zijn?

Ik dacht nl dat het zo wel in orde zou zijn?
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vaccinatie voor het buiten gaan?

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, nee....

Ze zijn toch gesteriliseerd? En je DA weet dat?
Mijn DA vroeg alleen bij de eerste vaccinatie op 9 weken, of de kat gecastreerd zou worden (waar ze wel op hamerde hoor ;-)) want als dat niet zo was gaven ze nog iets extra, een 'volledige' vaccinatie.

Misschien dat bij jou in de buurt kattenaids en leukemie veel voorkomen en ze daar ook tegen enten? Misschien dat het door de gemeente opgelegd wordt of zo (ben ik eigenlijk wel voor, als de vaccin's veilig zijn). Weet je of er veel zwerfkatten zitten?
Kan je DA dan niet vertellen waar het voor is?

Ik zou ook wel eerst meer info willen in jouw plaats.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Vaccinatie voor het buiten gaan?

Bericht door Nouchka »

Hoi weer!

Natuurlijk zijn de gesteriliseerd! En ja, da DA weet dat. Hier zitten wel wat katten, maar gewoon van de buren, lekker dik en sociaal naar mensen toe. 8-)

Ja m'n DA zal dat wel kunnen vertellen. Ik was gewoon aan het twijfelen om ze ineens allebei mee te nemen. In principe moet Nora niet gaan, maar het zou me een visite $_$ uitsparen als alles in een keer kon.

Daarom wou ik even peilen of het noodzakelijk was dat Nora en Lili nog een andere vaccinatie moeten hebben buiten diegene die ze al hadden, voordat ik ze buiten liet. Ik dacht nl dat katten niesziekte het enigste was.

Ik ben ook niet zo een beller, dus eerst even hier vragen, voordat ik nr de DA wou bellen.

Is dat ook jaarlijks, kattenaids en leukemie?
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Plaats reactie