Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Voor iedereen die eigenlijk niet van plan is een verzekering te nemen en kittens aanschaft.
De verzekering van de Kruidvat kost €11,50 per maand en is maandelijks opzegbaar.
Vaccinaties worden tot €50,- vergoed en sterilisatie/castratie tot €100,-.
Als je de verzekering dus maar voor een half jaar afsluit hou je er geld aan over! :shock:
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door Gootje87 »

Dat is een hele goeie! Bedankt voor de tip, zat ook al te kijken voor een verzekering, was vandaag bij de DA. 2 katten ingeent en ontwormingspil gekregen. 99 euro!
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Elsa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2009 09:46
Locatie: provincie Brabant

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door Elsa »

Dat lijkt natuurlijk heel mooi, maar als iedereen dit zou doen verdient de verzekering er natuurlijk niks aan en zal dit de prijs alleen maar opdrijven.
Ik leg liever iedere maand iets apart en bouw zo ook een buffertje op voor als er iets aan de hand is
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door castratenkoor »

Ik leg ook mijn eigen buffer aan, heb een speciale rampenrekening waar automatisch geld op gestort wordt. Als er lang geen "rampen" zijn kunnen we daar eventueel geld afhalen voor andere dingen.
We zorgen altijd dat er tussen de 2000 en 3000 euro op blijft.

Ik heb wel eens binnen een maand twee katten in de problemen gehad, was over de 2000 euro kwijt.
Dan ben ik toch altijd blij dat dat geld gereserveerd is.

I.p.v. 100 euro per maand aan een verzekering uitgeven stort ik dat liever op mijn eigen rekening.

En als ik dan zie hoe (een bepaalde verzekering) met zijn klanten omgaat, dan ben ik super blij met mijn eigen oplossing. Ik zie schrijnende gevallen van mensen met hoge nota's en alles moet binnen een maand betaald worden van (een bepaalde verzekering). Geen uitstel, geen betalingsregeling, NIKS.
Nota's komen zo bij de deurwaarder terecht en mensen raken alleen maar dieper in de shit.
.......bij nader inzien de naam van de verzekering er maar uit gehaald - antireclame mag niet........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

@ Margot... graag gedaan hoor! Ik moet zelf binnenkort ook 2x vaccineren, chippen en dan over een paar maand castreren. Vandaar dat ik het een en ander had uitgezocht.

@ Elsa... dat is zeker waar, ik ben ook benieuwd wanneer ze de voorwaarden aan gaan passen.
Overigens ben ik zelf van plan ze wel in de verzekering te houden, in ieder geval tot ik een buffer heb aangelegd.

@ Dinie... Helaas heb ik op dit moment nog niet de financiële middelen om zo'n buffer aan te leggen, dus ik hou ze zolang in de verzekering. Ik kan me voorstellen dat dat met 8 katten wel een duur grapje wordt! Maar zodra ik fulltime werk heb wil ik ook aan zo'n buffer beginnen. Als er dan €5000 opstaat kan je voor €1000 leuk op vakantie in plaats van het aan een verzekeringsmaatschappij te schenken!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door nellebel »

weet je zeker dat niet in de kleine lettertjes staat dat je in het begin minstens een aantal maanden lid moet blijven?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Jep! Ik heb er zelfs nog even achterna gebeld...
Nu blijf ik zelf bij nader inzien sowieso verzekerd tot ik een flinke buffer heb kunnen opbouwen, maar er zit geen addertje onder het gras.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door KoosjeCato »

Bij ons zit de 2e enting en de castratie/sterilisatie bij de 'aankoop' prijs van het asiel inbegrepen. We kunnen met de kittens dus gewoon terug en dan krijgen ze gewoon hun enting en/of worden ze geholpen. Alleen Catootje zal eventjes aan de poezenpil moeten, want we kregen het advies om pas met 8/9 maanden te laten helpen en Koosje is een katertje, dus moet ze als ze 6 maanden is aan de poezenpil.

Maar ik twijfel wel over een verzekering. Heeft iemand ervaring met de kruidvat verzekering voor langere tijd?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou dat echt niet doen! :-(
De poezenpil is ongelooflijk slecht en al van de eerste keer een enorme aanslag op haar lichaam. Als ze nog niet krols is, dan er zo'n berg hormonen bovenop gooien, is echt vreselijk. En wachten tot ze krols is is ook slecht want dat is ook altijd beter te vermijden.
Laat hen gewoon beide op 6 maanden helpen, daar is echt niets mis mee.

Er blijven mensen (en DA'n) bang zijn om op die leeftijd te laten helpen, maar ik weet echt niet waarom. Je ziet veel vaker problemen bij later laten helpen dan gewoon op 6-7 maand.
Het is gewoon nog een ouderwetse opvatting dat het later moet...
En dat is heel spijtig, want er zouden heel veel ongewenste nestjes vermeden worden als iedereen zijn katten op 6 maand zou laten helpen.

Ik zou de pil echt niet geven, ik heb ze indertijd aan Kleintje ook gegeven en daar heb ik onnoemlijk veel spijt van. Ze heeft melkkliertumoren van gekregen en heeft waarschijnlijk nog steeds verhoogde kans om kanker te ontwikkelen.
En voor wat dan? Voor niets ....
Het is beter om gewoon de hormonen voor te zijn.

Er zijn vorige jaar hier op het forum enorm veel poesjes gewoon op 6 maand geholpen. Geen enkel probleem... Oudere poesjes hebben er zelfs meer last van omdat de hormonen plots wegvallen (als je de krolsheid voor bent, heb je dat niet) en omdat er al meer buikvet aanwezig is dat in de weg zit.

Ik lees dat ze het zelfs voor het katertje ook aanraden. Nu, dat vind ik helemaal onzin. Dat is echt een opvatting die heel erg verouderd is.
Weet je wat de reden erachter is bij deze mensen? Want dat is bij alle mensen die dat aanraden steeds anders. Het bezwaar dat de ene aanhaald, vind de ander dan geen probleem en vise versa.
Komt er op neer dat er gewoon geen bezwaren zijn, maar goed... Zo denk ik er toch over.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door KoosjeCato »

Nee, voor het katertje houden ze wel 6 maanden aan. Zal eens meer erover lezen. Want wat je zegt klinkt logisch. Als reden gaven ze overigens aan dat het wat later moet omdat je toch in de groei van de katten bezig bent. Anders groeien ze niet goed uit? Voor Koosje moest ik een minimaal gewicht van 3 kg aanhouden. Maar helaas heb ik nu eventjes de tijd niet om me er meer in te verdiepen, maar ik zal er zeker meer over lezen! Je zou denken dat een asiel ook wel met de tijd meegaat qua opvattingen..
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb ook gehoord van poezen die ondanks de pil zwanger werden!
Dat waren volgens mij wel buitenkatten, dus misschien zijn er dagen overgeslagen???
Maar ik zou me er inderdaad even in verdiepen. Succes!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Maar neen, die groeien wel uit. Er zijn vreemd genoeg inderdaad wel meer mensen die dat denken... Er zijn er ook die denken dat ze dan hoger blijven miauwen, maar ik denk ook niet dat dat klopt...

De katertjes die op 5 maand geholpen zijn (omdat ze vroeg rijp werden) groeien vaak zelfs het grootste uit.
Die geslachtshormonen hebben helemaal geen invloed op grootte van de kat. Dat zijn andere hormonen. Het enige waar die geslachtshormonen wel invloed op hebben is secundaire geslachtskenmerken zoals vb een uitgesprokener katerkop. Maar zelfs dat is niet bij alle kater zo.
Meestal zie je er helemaal niets van.

Kijk maar naar Bob van Dinie, dat is een enorme kater van 11 kg en die is op 5 maand geholpen.

Trouwens, als een poesje krols wordt vergt dat erg veel energie en groeit ze juist minder uit dan zonder die hormonen. En dan heb ik het nog niet over als per ongeluk zwanger wordt... Dan blijft ze zeker kleiner als ze nog in de groei zit, logisch ook...

Ik zou toch echt ten laatste op 7 maand een poesje laten helpen. Het hangt er zelfs vanaf wanneer ze geboren is, want dat heeft ook invloed op de eerste krolsheid.
Laat ze gewoon samen helpen, dat is ook voor hen veel aangenamer. Samen ervanaf. ;-)


Enne... het ene asiel is het andere niet hoor. ;-)
Ik denk dat de meesten inderdaad echt wel 6 maand aanhouden. Ik denk dat er maar heel weinig daarvan afwijken. Ik ken er eentje die zelfs aan vroegcastratie's doet (6 weken), maar daar ben ik ook niet voor hoor.

Hier raden ze ook 6-7 maand aan: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... satie.html
En dat staat toch bekend als een betrouwbare en vooruitstrevende kliniek... Ik vind dat je daar altijd goede, uitgebreide en juist informatie kan vinden.
Ze werken ook met een sneetje van maar 1-1,5 cm, iets wat je nog niet vaak ziet. Sara van MarjanB is ook zo geholpen. Een groter sneetje is op zich geen probleem, maar dat het hier zo klein is, laat wel merken hoe goed ze uitgerust zijn en grondig te werk gaan op een manier die het beste is voor het dier.


Als je gewoon op het internet rondkijkt vind je bij de particuliere sites aanradingen van leeftijden tussen de 4 en 10 maand. Sommigen zelfs al op 3 maand...
6 maand lijkt me een veilige keuze en dus onderbouwd door de meeste dierenartsen.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 30 mei 2011 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door Aziraphale »

Ik heb ook een kater en een poes uit het asiel, beiden met 6 mnd laten helpen, tegelijk. Ging perfect zo en het asiel raadde me dit zelf zo aan.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door KoosjeCato »

:S even vluchtig gekeken, maar op een andere site wordt weer een castratie vanaf 9 maanden en een sterilisatie vanaf 10 maanden aangeraden met als overbrugging de poezenpil, maar dat is wel slecht ivm hormonen....
Op de kattensite.nl staat het inderdaad helder uitgelegd, dat het met 6 maanden moet.
Dat wordt nog veel lezen ^_^ (kon het niet laten om toch even vluchtig te kijken)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kruidvat verzekering, ideaal voor kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zeg het, je vind zoveel verschil op sites. Ik vond zelfs eentje met 3 maand.

Maar ze raden eigenlijk allemaal aan om de eerste krolsheid voor te zijn, en volgens sommigen is dat rond 4-5 maand en volgens anderen tussen 6 en 9 maand. Maar die 9 maand ligt volgens mij toch echt wel na het gemiddelde. De meeste katten zijn dan al krols geweest.
6 maand is ook niet absoluut, er zijn inderdaad poesjes die al eerder krols worden, maar ik denk dat je met 6 maand wel zo'n 90% dekt...
3 maanden is absoluut en zeker voor de krolsheid, maar met 6 maand bouw je ook voldoende zekerheid in. Het kan altijd natuurlijk. Vorig jaar hebben we hier ook twee vriendinnetjes gehad, ongeveer even oud en 1 van beide werd voor 6 maanden krols. Welja, dat is heel spijtig, maar het stond wel op het programma... Er was wel geprobeerd, de natuur had even anders beslist. Valt niet veel aan te doen.

Maar er echt op zitten wachten zou ik dus echt wel niet doen....
Ze heeft ook ietsje meer last gehad van de operatie dan haar vriendinnetje...
Ik heb ook ergens gelezen dat vanaf 6 maanden de operatie systematisch zwaarder wordt omdat de organen groeien... (en de hormonen natuurlijk als het na de eerste krolsheid is).

Ik moet er voor alle eerlijkheid wel bij vermelden dat grote raskatten zoals Maine Coon's iets later matureren en de kans dat jouw meisje voor 6 maanden krols wordt, dus wel erg klein is. Maar laat haar zeker gewoon samen met haar broertje helpen, dat is het aangenaamst voor iedereen, en die moet je zeker laten helpen vanals hij tekenen begint te vertonen. 6-7 maand is echt een goede leidraad om aan te houden als je je onzeker voelt over die tekenen (het is vast en zeker niet de bedoeling dat je wacht tot hij erop kruipt ;-)).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie