Kat heeft snotplekje

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
bolluh87zwain
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2011 18:20

Kat heeft snotplekje

Bericht door bolluh87zwain »

hallo,

ik heb een vraagje, mijn kat heeft af en toe een snot piekje dat aan zijn neus blijft hangen en kost best wel moeite om weg te halen.
hij gedraagt zich niet anders dan anders, speelt erg veel dus denk niet dat het iets ernstigs is, maar wilde toch vragen of iemand dit ook al is heeft gehad, want bij mijn andere kat heb ik dit nog nooit gehad.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat heeft snot piekje

Bericht door pearlsofpassion »

Heeft hij niesziekte?
Loopoogjes, niezen, snot? Of 1 van deze symptomen?
Bij een jonge kat moet je zeker met niesziekte naar de DA. Is hij voldoende ingeënt?
Hoe lang heeft hij het al?

Ik begrijp niet zo goed wat je met piekje bedoelt? En dat het moeilijk weggaat...
Kan je misschien iets beter omschrijven wat het juist is, en hoe het met de rest van zijn gezondheid is?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
bolluh87zwain
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2011 18:20

Re: kat heeft snot piekje

Bericht door bolluh87zwain »

het is gewoon opgedroogd snot zeg maar. zit beetje vast dan in zijn neus en het steekt er dan uit, dus ik probeer het dan weg te halen maar met een beetje vegen gaat het niet weg zeg maar.
en hij is vanaf zijn geboorte 3x ingeënt verdeeld over 12 weken. daarna is hij naar mij gekomen.
hij komt ook van een erkende fokker dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

verder ziet ie er gezond uit het is niet dat het ieder dag is maar zo af en toe zit er wel is een dus wel een snot piek. hij eet, drinkt, beweegt genoeg en hij niest wel is maar dat doet die andere ook wel is. hij is nu bijna een jaar oud. Hij oogt voor de rest gezond ik, vond het alleen vreemd dat ik dus bij hem af en toe zo een snot piekje aan zijn neus zag hangen. hoop dat dit duidelijk genoeg is

groetjes Stefan
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: kat heeft snot piekje

Bericht door Zuri »

Ik denk dat piekje purkje betekent? Hier hebben de dat ook wel eens. Ik zou me er niet al te druk om maken als het verder gewoon goed gaat met je kat. Als je twijfelt kun je je dierenarts er even naar laten kijken.
Laatst gewijzigd door Zuri op 30 mei 2011 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat heeft snot piekje

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind het vreemd..
Weet je zeker dat het snot is? (want als hij niet snottert, waar komt dat dan vandaan?) En niet iets vuil doordat hij met zijn neus ergens in gewroet heeft?
Mijn katten hebben ook wel eens wat zwart in hun neusgatje, de 1 meer dan de ander, maar dat heeft niet met snot te maken...
Ook zeker dat het geen natvoer is van te diep in zijn bakje te duiken?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat heeft snot piekje

Bericht door nellebel »

met een nat doekje een beetje deppen tot het zachter wordt en dan wrijf je het zo weg. onze flippie heeft het regelmatig (maar die heeft niesziekte).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie