Wie weet wat dit is?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Wie weet wat dit is?

Bericht door Spookysil »

Hallo Allemaal,

Om eerlijk te zijn wist ik niet zo goed waar ik dit plaatsen moet, maar als Charlie bang is en ik heb hem vast (bijvoorbeeld als we te dicht in de buurt van de badkamer komen, of de tuin in lopen als mijn moeder de planten net water heeft gegeven) dan klampt hij zich aan me vast en duwt heel hard zijn kopje tegen de onderkant van mijn kin. Dat vastklampen is normaal, maar ik weet niet waarom hij zijn kopje zo hard tegen mijn kin duwt. Doen meer katten dit? ik heb moeite met het plaatsen van dit gedrag, ik vind het totaal niet hinderlijk ofzo, maar vroeg me af of meer katten dit doen, en wat het nou precies betekend ;)

Groetjes, Sil
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door pearlsofpassion »

Ze zoeken gewoon houvast. Het is een normale reactie van elk dier.

Een bang dier kan twee zaken doen: heel hard gaan spartelen en zelfs aanvallen om los te komen, of vastklampen. En dan kruip je het beste weg... en dat gaat in je armen enkel onder de kin.

Maïté deed het onlangs bij me toen ik haar opnam, dat vond ik wel leuk, want dat wil zeggen dat ze toch niet bang is van mij, enkel van de hoogte. ;-)
Maar dat zal het bij Charlie wel niet zijn.
Waar is hij zo bang van?

Ik heb het vroeger ook wel eens met een heel klein kittentje (week of 7-8, nog bij moeder hoor ;-)) gehad als we een wandeling rond de tuin maakten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door Spookysil »

Charlie is bang voor water, in de badkamer weet hij dat er water is, als mijn moeder net de planten in de tuin heeft water gegeven, komen er druppels naar beneden. Daar houdt hij totaal niet van, en is hartstikke bang ervoor ;) het is dus een reactie, en hij zoek houvast bij me :) dan weet ik wat dat is, dankjewel :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door castratenkoor »

Ja ik zie het ook als houvast/genegenheid/veiligheid zoeken. Rik doet het ook als hij van buiten komt stuiven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door nellebel »

mijn nellie als zij naar de DA moest...zo zielig. Dan kroop ze bij me op schoot helemaal in elkaar gedoken in de auto. als we dan naar binnen liepen dan hield ik haar tegen me aan en legde ze haar koppie ook zo lief onder mijn gezicht met haar pootjes om mijn nek geslagen. echt zoals een kindje ook zijn mama vasthoudt. en oh wee als we bij de DA zelf naar binnen moesten, dan dook ze helemaal onder mijn gezicht weg. als ik haar op de tafel zette kroop ze helemaal tegen mij aan. het liefst onder mijn shirt. als ze klaar was ging ze op mijn schouder zitten en helemaa lrechtop alsof ze tegen iedereen in dewachtkamer heel stoer wilde doen. vooral de assistentes moesten altijd lachen want die zagen het verschil van binnenkomen en weggaan. in de auto zat ze dan rechtop op de stoel heerlijk naar buiten te kijken. mijn kleine heldin.
Ach die lieve charlie, die voelt zich gewoon superveilig bij zijn poezemama.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door Gootje87 »

Haha Wendy, moest echt lachen om je verhaal over Nellie. Zo schattig!

En die lieve Charlie, water is ook eng!! Puma vind het wel interessant, hij rent keihard weg als hij druppels op zijn hoofd krijgt van de douche, maar komt 2 minuten later weer terug om toch nog eens te kijken.
Die relatie met Charlie en jou zit blijkbaar helemaal snor (hahaha, is DAT even een toepasselijke uitspraak!)
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door Peet »

Ah, wat lief die Nellie!

Hier doet Dodge het als hij komt knuffelen. Helemaal zijn kopje onder m'n kin, heel lief!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie