Witte puntjes op tong van de kat

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
simbasosweet
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2011 19:13

Witte puntjes op tong van de kat

Bericht door simbasosweet »

Hallo,
Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad? Witte puntjes op de tong van de kat. De kat speekselt erg veel. Bedelt om eten maar wil het uiteindelijk niet. Ze word misselijk omdat ze te weinig eten binnen krijgt en ze valt af. De DA heeft geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb gevraagd om anti-biotica welke ik kreeg. Zou het een infectie zijn? Hoe krijg je het weg?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: witte puntjes op tong van de kat

Bericht door pearlsofpassion »

Hoe oud is de kat? Hoelang heeft hij het al?
Is er iets veranderd bij aanvang? vb Een nieuw meubelstuk of tapijt, nieuw voer, een nieuw afwasmiddel?
Ik vraag me af of het een reactie zou kunnen zijn op iets...

Heb je hem ontwormt of ontvlooid voor het begon met iets anders dan voorheen?
Is er iets in zijn vacht gekomen?
Zo'n zaken, eens goed denken....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
simbasosweet
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2011 19:13

Re: witte puntjes op tong van de kat

Bericht door simbasosweet »

Ze is 17 jaar en heeft het al een half jaar, begon met een paar puntjes is nu dus echt erger. Ja het zou kunnen dat het een reactie is op iets wat nu anders is zoals je al aangaf. Daar had ik nog niet aan gedacht...Verder heeft ze al vijf jaar een schildklierprobleem waar ik haar carbimazole voor geef. De bloedwaarden worden regelmatig gecontroleerd. Jouw tip zal ik nog eens goed overdenken. Bedankt daarvoor!!!!
Groetjes, Inga, (Nicky 17 jaar, Cheetah 17 jaar)
Plaats reactie