Tea Tree gevaarlijk

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door puck0906 »

ik had dit artikel niet gevonden! Oh ik baal zo van mezelf. Ik heb het dus gisteravond toch een beetje op zijn kinnetje en 2 plekjes op zijn pootjes gesmeerd omdat ik dacht hij geeft het toch niet voor niets en zal het we weten. Het zal toch niet van 1x kwaad kunnen? Ik heb net de dierenarts gebeld en ze hadden er nog nooit van gehoord! Ik word vanmiddag terug gebeld door de dierenarts en breng het potje sowieso vanmiddag terug. Oh, ik ben echt kwaad. hoe kan hij dat niet weten. Wat betreft de schimmel of contactallergie had hij zoiets hij dacht meer aan contactallergie en dus zei hij matje weggooien en eerst kijken of de wondjes genezen met wat hulp en pas dan medicijnen gaan geven. Ik ga vanmiddag is een stevig gesprek houden en mijn vriend nu naar huis laten sturen om te kijken of het goed gaat met mijn moppie. Bah wat een naar gevoel. Schuldgevoel. Bedankt voor alle reacties!!!!!!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou het nog eens afwassen, zodat je toch al restjes verwijderd.

Daarnaast had je vlak erna norit kunnen geven (actieve kool, tegen vergiftigingen, kan je best altijd in huis hebben want werkt op zowat alle diersoorten en de mens), maar nu heeft dat geen zin meer en ik weet ook niet of het geholpen had als het op de nieren inwerkt...

Ik hoop dat hij er niets aan overhoudt! Ik zou mijn DA ook gewoon vertrouwen... :-S
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door puck0906 »

mijn vriend is net geweest. hij beweegt goed en heeft geen verschijnselen dus ik houdt hem de komende dagen extra in de gaten. Het is er af geboend! haha Norit is een goede tip. Ik ga hem vanmiddag spreken en ben benieuwd wat hij te zeggen heeft!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door puck0906 »

Nou hij heeft gebeld. In plaats dat hij nou zegt vervelend dat dit gebeurd is nee zegt hij dat hij de leverancier gebeld heeft en dat die zei dat zelfde gedoe heb ik jaren geleden ook al gehad. Daarbij zei hij dat hij zelf ook geinternet had en dat als je wat gedetailleerder kijkt dat er dan staat dat het in de onverdunde versie kwaad kan en niet in de samenstelling die ik heb. Waarop ik dus reageer van sorry maar als er maar 1 druppel in zit van iets wat mijn kat kan doden dan gok ik dat niet waarop hij weer zei dat alles in bepaalde maten slecht kan zijn zelfs teveel water. Nou, echt ik kon hem wel door de lijn heen trekken. LUL! Echt was zo boos. Maargoed, heb gezegd dat het potje terug gaat en hoop dat hij er vanmiddag niet is want ik wil hem echt niet meer zien. Ik ga dus mooi een andere dierenarts zoeken, ben het zat. Maargoed, wat raden jullie aan om de wondjes te laten genezen? Olijfolie las ik ergens. Werkt dat ook op open wondjes? Hij heeft 1 open wondje en 2 plekjes waar het haar weg is geweest en wat nu een beetje droog is maar verder geneest het goed. Alleen maar op de open wond iets doen? xxxxxxx
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door pearlsofpassion »

Er is een zalf waar katten ook erg goed op reageren, maar ik vergeet de precieze naam altijd.
Calendula of zo? :icon_shifty:

Als je eens rondkijkt in de topics over wonden, kom je ze vast wel tegen.
Alleen ja, kan er altijd zijn dat hij aan iets allergisch is in de zalf. Dus, zolang je niet weet, waar hij precies op reageert, toch wel opletten en in het oog houden dat het niet erger wordt.

Ik begrijp je reactie wel. Het kan zijn dat hij gelijk heeft, maar ik zou het ook niet riskeren. Daarvoor is er te weinig informatie voor handen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door Maureen »

Wij gebruiken eigenlijk altijd honingzalf voor de katten en honden.
http://www.medpets.be/vetramil+honingzalf/

Ik gebruik het ook bij de kinderen.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door Adriana »

ja calendula of calendulan van VSM, het is licht ontsmettend en trekt snel in.
ook met vetramil hebben we hier goeie ervaringen maar bacteriedodend of licht ontsmettend is iets anders dan schimmels, die je te lijf moet.
olijfolie doodt schimmels en is absoluut ongevaarlijk. er zit vrij veel vit E in en dat werkt genezend en het houdt de huid mooi soepel.
het is vetter dan calendula en missch is dat hier wel beter, k zou t proberen en je ziet snel genoeg of en wat het beste werkt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door puck0906 »

Dank voor de tips. Ik doe nu elke dag een beetje deppen met afgekoeld gekookt water en moet zeggen dat 2 van de 3 wondjes het al stukken beter doen. (al waren die al wel aan het genezen) Ik doe dit nog een paar dagen zo en anders ga ik even olijfolie proberen. Hij wilde me ook nog honingzalf geven maar die vent verkoopt mij niets meer al had hij dit keer gelijk ik vertrouw hem niet meer en ga op zoek naar een andere dierenarts. Don't .... with my kiddies! Als iemand in Utrecht leidsche rijn nog een goede weet hoor ik het graag.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door puck0906 »

Ik heb een uitgebreide brief gehad van de dierenarts. Hij blijft erbij dat het ongevaarlijk is omdat balsem gemengd is en het maar voor 1/5 deel uit tea tree olie bestaat. weet niet zo goed wat ik met die brief moet doen. In plaats dat hij nou toegeeft gaan hij zichzelf weer verdedigen. Maargoed....... heb net de 1x olijfolie erop gedaan. Het is ook in spray versie dus wel lekker makkelijk. Nou maar hopen dat het helpt.......
pockets
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2011 13:18

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door pockets »

gebruik tea tree voor mezelf, op m'n voet, sta recht na het aanbrengen en poes passeert en zwiept met de staart er tegenaan. heb de staart zo goed en zo kwaad als mogelijk afgewassen met water en zeep, maar de staart ruikt er nog en beetje naar. kan dit kwaad? ben een beetje in paniek.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door nellebel »

denk t niet. je hebt het meteen afgewassen. hou haar maar even goed in de gaten en misschien vind ze het niet eens lekker en likt ze er niet aan. twijfel je, bel even je DA
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pockets
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2011 13:18

Re: Tea Tree gevaarlijk

Bericht door pockets »

dank je voor je antwoord, heb het inderdaad goed proberen en afwassen en de staart ook meteen gedroogd, poes even boos natuurlijk, maar was al snel weer aan het ravotten, ik hou het goed in de gaten en zorg er in het vervolg voor dat ze niet in de buurt zijn wanneer ik het spul gebruik.
Plaats reactie