Onze poes heeft heupdysplasie

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Kuril
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:51

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Kuril »

Nyncke schreef:Dat is inderdaad erg mooi!
Je merkt ook al dat dat strekken minder wordt?

Het strekken is ook veel minder geworden nu ze meer beweegt.
Stilletjes hoop ik dat haar twee operaties kunnnen worden bespaard, haar leventje is in aanvang al niet over rozen gegaan.
Maar ze is een dapper poesje met een sterke wil, dat heeft ze ook al laten zien na haar knieoperaties!

Als jullie meeduimen voor de goede afloop gaat het vast goed komen met haar! ;-)
Kuril
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:51

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Kuril »

Ik kom nog even updaten.....

Inmiddels springt ze alweer op de computerkast, op stoelen en haar houding is als ze loopt ook weer zoals het hoort.
We zien nog altijd vooruitgang en hoop dat we haar die nare operaties kunnen besparen.

Ze reageert verrassend goed op de medicatie!

Wij zijn blij dat we de lange reis naar België hebben gemaakt, met dit resultaat zijn we o zo blij!

Strekken met haar pootjes doet ze ook amper meer.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Adriana »

goeie berichten, daar zijn we dol op! en welke medicatie slaat zo goed aan? dat is missch voor andere lezers ooit ook wel fijn om te weten..
en als het een geweldig arts in Belgie is dan is het ook wel handig om wat meer gegevens te geven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Anne »

Dat is goed nieuws!! Wat fijn zeg :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kuril
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:51

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Kuril »

Adriana schreef:goeie berichten, daar zijn we dol op! en welke medicatie slaat zo goed aan? dat is missch voor andere lezers ooit ook wel fijn om te weten..
en als het een geweldig arts in Belgie is dan is het ook wel handig om wat meer gegevens te geven..

Wat voor injectie ze heeft gehad, de naam, geen idee. Het is volgens de arts een sterke ontstekingsremmer. Deze injectie kan eventueel twee á drie keer per jaar gegeven worden.
De tabletten heten Seraquin. Hoewel haar foto er niet best uit zag gaf deze arts mij het gevoel dat ze het wellicht toch zou redden op de medicatie.

(Volgens onze dierenarts zou ze blijvend op Novacam moeten, maar dierenarts Lambie vindt dit geen goed idee in). In Seraquin zitten natuurlijke onstekingsremmers, natuurlijk altijd beter dan die chemische rommel.

En we zien nog steeds vooruitgang. Af en toe scheurt ze alweer de trappen op en racet door de kamer.

De naam van deze dierenarts is Lambie (geen Lambiek hoor.... ;-) ). En woont in Zutendaal, oost België, in de buurt van Maastricht.

Steeds als we er waren, ze is daar ook aan beide knietjes geopereerd ten gevolge van patella luxatie en een wondbreuk omdat haar sterilisatiewond niet goed was gedicht (de buikspieren), zaten er 'buitenlandse' mensen in de wachtkamer. Er werd mij door iemand in de wachtkamer verteld dat er heel veel mensen van ver over de grens naar dierenarts Lambie komen!
De laatste keer een mevrouw uit Duitsland en zij vertelde dat ze er ook een aardig eind voor moet rijden. Zij heeft een Labrador van twaalf jaar, die tien jaar geleden eigenlijk in moest slapen vanwege ernstige artrose. Zij is ook bij dierenarts Lambie gekomen en deze hond leeft nu al tien jaar in extra tijd, geweldig. Zij gaat drie keer per jaar een injectie halen en de hond doet het daar heel goed op, zo vertelde deze mevrouw. Je kon ook echt zien dat deze lieve leuke hond heel veel plezier heeft in zijn leven.

Ik voel me heel prettig bij deze arts, er wordt heel veel tijd en aandacht aan je (en je dier) geschonken.

Als we het zo kunnen redden zijn we diep gelukkig, ze heeft al zóveel voor haar kiezen gehad, we gunnen haar nu eindelijk een rustig leventje.

Ik zal zo nu en dan eens laten horen hoe het met haar gaat.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Adriana »

heel fijn dat het weer redelijk gaat en eigenlijk een klein wonder!
en dank je wel voor je info want bij naslag kan het wel eens erg handig zijn om goeie adresjes en middelen te weten..!
en zo te horen heeft deze arts een errg goeie naam, ook over de grenzen en die krijg je niet zo maar... heel veel succes bij het hopelijk verder herstel!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Kuril
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:51

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Kuril »

Inderdaad, een klein wonder, want toen ik de röntgenfoto's zag hield ik eigenlijk rekening met een operatie. Ook gezien het feit dat ze zó slecht liep. Ze sleepte haar achterlijf soms achter haar aan.
En omdat onze dierenarts de diagnose kruisbandletsel stelde en zei dat een operatie bijna niet te doen was vanwege littekenweefsel door haar erdere operaties, zou het wellicht op inslapen uitdraaien.
Meteen toen ik buiten stond heb ik mij voorgenomen dierenarts Lambie te bellen. Ben ook zo blij dat ik dat heb gedaan, ik kon mij niet vinden in de diagnose kruisbandletsel en wilde zeker te weten een second opinion door hem laten doen. Ben daar zo blij om. Hij is een superdokter, voor ons een hele geruststelling dat hij aangaf dat er nog mogelijkheden zijn om haar een pijnvrij leven te bieden! :-o
Zeker omdat onze kater nog zo kort ervoor ingeslapen was, nog zo'n klap kan je bijna niet aan, je wilt er niet aan denken, ze is pas vijf jaar.

Wij zijn heel blij met de resultaten tot nog toe.
Kuril
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:51

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Kuril »

We zitten nog altijd in een stijgende lijn!
Sinds deze week springt madam weer van de bank op de krabpaal. En dat zijn resultaten die we eigenlijk niet voor mogelijk hadden gehouden.
Ik dacht dat we voortaan met allerlei aanpassingen in huis verder zouden moeten.

Kortom, we zijn zeer tevreden en ik denk dat ons madammeke dat ook stiekem wel is......
Met dank aan de dierenarts. :edance:
Kuril
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:51

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Kuril »

Het (over)strekken met haar achterpootjes doet ze gelukkig ook helemaal niet meer......
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze poes heeft heupdysplasie

Bericht door Anne »

dat is goed nieuws!! :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie