Hoe vaak ontwormen?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Hoe vaak ontwormen?

Bericht door sandy »

Mansonil is bij mijn weten nog steeds een goed middel, ze hebben tabetjes die een bepaalde smaak hebben die katten lekker vinden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Hoe vaak ontwormen?

Bericht door Tember »

Mansonil, ik hoor Umimeis daar net ook over. Dit doosje gooi ik dan maar weg.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe vaak ontwormen?

Bericht door JLC »

Mijn DA raadt 4 keer per jaar ontwormen aan. Ik heb overigens nog nooit wormen gezien in de ontlasting. Ik vraag mij of de DA gelijk heeft. Hoewel mijn DA vakkundig is (tot nu toe is mij het tegendeel niet bekend), zit er natuurlijk wel een geldelijk belang bij voor de DA.
Voor Jaap heb ik Profender (pipetje) gekregen, omdat bij hem een pilletje naar binnen werken echt niet meer gaat. Voor Lizzie heb ik Milbemax. Het ontwormen doe ik dan maar ook 1 of 2 keer per jaar. De laatste keer heb ik dat een paar maanden terug gedaan, toen Jaap een vogel had gevangen. Volgens mij krijgen katten juist wormen omdat ze vogels en muizen vangen. Inmiddels kunnen mijn katten geen vogels meer vangen, want de tuin is afgesloten.

Ik weet van de kat van ouders dat hij wel veel beesten vangt, zoals vogels, muizen, konijnen en eekhoorns. Deze kat heeft wel vaker last van wormen. Er hing wel eens een wit sliertje uit zijn achterwerk (sorry, beetje onsmakelijk) en hij had ook al eens wormen uitgekotst. In zo'n geval moet je sowieso regelmatig ontwormen, lijkt mij.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Hoe vaak ontwormen?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Iedereen bedankt voor de reacties! Heb ik zeker wat aan!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hoe vaak ontwormen?

Bericht door Umimeis »

JLC schreef:Mijn DA raadt 4 keer per jaar ontwormen aan. Ik heb overigens nog nooit wormen gezien in de ontlasting. Ik vraag mij of de DA gelijk heeft. Hoewel mijn DA vakkundig is (tot nu toe is mij het tegendeel niet bekend), zit er natuurlijk wel een geldelijk belang bij voor de DA.
Voor Jaap heb ik Profender (pipetje) gekregen, omdat bij hem een pilletje naar binnen werken echt niet meer gaat. Voor Lizzie heb ik Milbemax. Het ontwormen doe ik dan maar ook 1 of 2 keer per jaar. De laatste keer heb ik dat een paar maanden terug gedaan, toen Jaap een vogel had gevangen. Volgens mij krijgen katten juist wormen omdat ze vogels en muizen vangen. Inmiddels kunnen mijn katten geen vogels meer vangen, want de tuin is afgesloten.

Ik weet van de kat van ouders dat hij wel veel beesten vangt, zoals vogels, muizen, konijnen en eekhoorns. Deze kat heeft wel vaker last van wormen. Er hing wel eens een wit sliertje uit zijn achterwerk (sorry, beetje onsmakelijk) en hij had ook al eens wormen uitgekotst. In zo'n geval moet je sowieso regelmatig ontwormen, lijkt mij.
Mijn katten vangen ook vaak dieren,maar ik heb nog nooit gezien dat ze wormen uitspuigten of dat er een sliertje aan hun kont hing.
Vorig jaar had ik ze wel 4 keer ontwormt, maar dit jaar nog maar 1x.
Ik ben er eigenlijk niet zo van om ze zo vaak te ontwormen en ontvlooien vanwege de chemische troep die ze binnen krijgen.
Toch doe ik het wel af en toe ter preventie, maar ik heb het eigenlijk liever niet, tenzij ze inderdaad vlooien of wormen hebben natuurlijk.

De DA zei ook dat ze 4x per jaar ontwormd moeten worden en om de 4 weken ontvlooien. In de winter hoefde het volgens de assistente niet omdat ze dan minder kans hadden op wormen en vlooien.

En als ik ze ontwormingstabletjes geef, dan zijn het die Mansonil kauwtabletten die ik hier eerder al genoemd had. Anderen spugen ze namelijk uit.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie