Pippin heeft weer diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door MarjanR »

De "adriana-methode" pas ik hier ook toe.
Soms wil een kat wel eens naar achteren lopen om maar onder/achter je hand weg te komen.
Leg dan je pinkie aan de achterkant van z'n koppetje, dan stopt hij daar ook mee.

(ik had daar soms ook last mee met Moos die 2x per dag een pilletje moest, en hij werd daar wel wat "moe" van. De da heeft het me laten zien wat een wereld van een verschil het maakt, dat stomme kleine pinkie. Nu weet hij dat hij niet hoeft te strijden, 2 seconde en het snoepje ligt al op hem te wachten ;) )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Ik vond het altijd het handigst op mijn knieën op de grond met de kat tussen mijn benen.
Helaas kan ik niet meer op mijn knietje, omdat ik steeds vocht in mijn benen heb.
Nu zet ik Bram op het aanrecht, rug tegen mijn borst, linkerhand over zijn hoofd.
Rechterhand spuitje met medicatie en schotertje mout pasta binnen handbereik.
Krik zijn kiezen van elkaar en spuit langzaam medicatie er in, zijn kop achterover houdend anders laat hij het er gewoon uitlopen, via de mondhoeken.
Als het erin zit laat ik de pasta van mijn vinger likken en daarna zet ik hem op de grond.
In het begin was hij dan van voren erg vies, vreselijk geknoei omdat de fijne motoriek van mijn vingers niet goed meer is. Tegenwoordig hebben we er samen handigheid in gekregen en is hij daarna netjes nog schoon.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Ik ga ook op mijn knieën met kat tussen de benen. Gaat goed.
Net als Dinie is het de oefening die kunst baart. Eitje, pillen ingeven. Snel afkloppen!

Ik kan jullie mededelen dat ik sinds gisteravond geen diarree heb gevonden. Zegt niet dat het over is, maar het gaat dus duidelijk beter!
Er bestaat nog steeds de kans op herbesmetting van zichzelf en besmetting van de andere twee.
Maar ik blijf positief, gaat de goede kant op!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door nellebel »

nou dat is goed nieuws. laten we allemaal de duimen draaien dat het weer de goede kant op gaat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Gootje87 »

Ik hoop dat met Pippin alles weer goed gaat?
Mijn Puma had net weer diarree. Het is niet mega-dun, maar geen stevige drol. Ik had net de kattenbak verschoond en het filter er nog niet opgedaan dus rook het direct toen hij was gegaan. Meteen gekeken en heb er weer een plakaat uitgevist. Nu zijn ze afgelopen donderdag inge-ent en hebben vanochtend ontwormingstablet gekregen. Kunnen ze hiervan diarree krijgen? Storm heeft het niet, maar misschien heeft Puma gevoeligere darmen?
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Met Pippin gaat het iedere dag wat beter! De kuur tegen de giardia is klaar nu, de kuur tegen de dysbacteriose moet nog een paar dagen.

Katten kunnen zeker diarre krijgen van de ontworming. Welke heb je gebruikt, uit de winkel of van de dierenarts? Ik gebruik altijd die van de DA, van de dierenspeciaalzaak gaat voor Snoopy kotsen en aan de diarree. Zeker als hij al gevoelig ervoor was (was net bijna over toch?) kan hij daar extra gevoelig voor zijn. Hou ons op de hoogte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Gootje87 »

Ik heb het ook van de DA gekregen, speciaal voor kittens. Verder is hij gewoon zijn gekke, ondeugende zelf... ik hou hem in de gaten. Had ze gister ook weer elk 2 eetlepels natvoer gegeven (meer durf ik even niet aan), maar daar stop ik voor de zekerheid ook weer even mee.
Gelukkig dat het met Pippin goed gaat!! Ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk wordt :) Mijn Puma is nu dus 13 weken en al 2.2 kilo! Mijn vriend noemt ze hier de dikke en de dunne. Stormpie weegt nu 1.7 kilo.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Ik kan jullie bij deze melden dat Pippin al drie dagen geen diarree meer heeft... Nou ja, niet echt. Echt hard is het nog niet, maar een wereld van verschil! :pdtura1:

Nu de bakken goed schoon blijven ´dettollen´ om het risico op (her)besmetting te voorkomen.

Hoe is het met Puma?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Gootje87 »

Wat goed van Pippin zeg!! Opluchting he :)
Puma heeft geen diarree meer, het worden alweer hardere drolletjes. Ik geef ze maar 1 eetlepel natvoer per dag, een half zakje is gewoon veel te veel voor ze.
Ik vind dat Storm bijna niet groeit. Maar misschien omdat ik het vergelijk met Puma, die is al zo groot geworden. Je zou niet denken dat ze broer en zus zijn....
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Katers gaan altijd wat harder met de groei, worden ook groter. Zeker bij het grote ras (kruising) wat jij hebt. Als het te veel verschil is en ze is sloom of eet niet goed, of wat dan ook, naar de DA. Maar dan merk je het wel aan haar.

Ik geef helemaal geen natvoer, gaat prima hier zonder.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door jennli »

Wat goed van Pippin! Fijn!! Ook van Puma. Ik weet dat ze van de wormkuur ook een dag of twee diarree kunnen hebben.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Super dat het lekker gaat met Pippin!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door MarjanR »

Feestje :D
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door nellebel »

go pippin go. vrouwtje wil harde drolletjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie