Kitten eet wesp op

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
marit-muisje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:38

Kitten eet wesp op

Bericht door marit-muisje »

Mijn kitten van 7 maanden, stond net ineens op de vensterbank en mepte een wesp dood en at hem op. kan dit gevaarlijk zijn?
Als hij gestoken word wel heb ik gelezen, maar hij oogt alsof er helemaal niks aan de hand is.
Nergens last van, en loopt gewoon vrolijk door het huis en eet zn brokjes en drinkt zn water.
Zou hij dit x geluk hebben gehad, of moet ik toch ermee naar de dierenarts?
Hoop dat jullie me raad kunnen geven.
groetjes marit
Gebruikersavatar
m0nique
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2011 01:26

Re: Kitten eet wesp op

Bericht door m0nique »

Ik zou denken dat het geen kwaad kan als de wesp al dood was. Zeker omdat hij verder nergens last van heeft. Maar als je je echt zorgen maakt, bel je toch gewoon de dierenarts even? Beter een keer teveel gebeld dan een keer te weinig :)

Oh wacht, ik zie nu dat je bericht al van een tijdje geleden is. Hoe is het nu met hem?
Groetjes van Monique

trots personeel van katertje Ravi & poesje Juna (0)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten eet wesp op

Bericht door pearlsofpassion »

Wesp pas dood of nog levend, maakt geen verschil.
Wespen spuiten gif uit de angel automatisch van als je eraan komt (anders dan bijen). Dus ook dood spuiten ze nog als je aan de angel komt. Ze zullen hem dan wel natuurlijk niet zelf in je vel duwen...
Pas als het gif ontbonden is (geen idee hoe lang dat duurt), kan het geen kwaad meer.

Ik weet verder niet hoe gevaarlijk een wespen of bijensteek is voor katten. Al heb ik ook wel van gevallen gehoord waar zwelling optrad of wonden kwamen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten eet wesp op

Bericht door castratenkoor »

Mijn Bram was een meester in het vangen van bijen, wespen en hommels. En alles opvreten. Het hangt ervan af waar ze geprikt worden of het wel of niet gevaar kan. Of als de kat een allergie heeft voor bijengif.
Bram had dan weer een dikke lip, dan weer een dik voetje.
Nooit gevaarlijk.
Een andere poes van me is ooit in het deel tussen neus en lip gestoken. Toen moest ik wel op zondag met een kat met verstikkingsgevaar naar de dierenarts. Kreeg ze een spuit tegengif en de zwelling nam snel af. Duur wespje. Bij mij komen zulk soort grappen altijd op zon en feestdagen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie