Spray waar katten hekel aan hebben

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door daantje »

Er staat me iets bij van een spray o.i.d. waar katten een enorme hekel aan hebben. Ik kan er alleen even niets over vinden.
Ik wil deze spray gebruiken voor de mand van onze hond omdat Barrel er zo nu en dan een gewoonte van maakt om daarin te piesen.
Dit is puur de kift en/of frustratie van haar want het is de enige plek in huis waar ze dit doet (behalve ons bed, maar ze komt niet meer in onze slaapkamer ;-) ). Een plas vind ik echt niet heel erg, maar ik vind het wel heel erg vervelend dat Bo daardoor naast zijn mand gaat liggen als ik het niet op tijd in de gaten heb of aan het werk ben.
Barrel is helemaal gezond, plasje ziet er niet vervelend uit o.i.d. en het is ook niet dat ze het dagelijks doet.

Ik ben nu op zoek naar iets waar ik de mand van Bo mee kan beschermen zodat hij er gewoon lekker zelf ik kan liggen ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door Admin »

Ha Daan,

Je bedoelt volgens mij Cat-off.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door daantje »

Thanks Roland, volgens mij is dit inderdaad wat ik bedoel! Ziet er in elk geval wel veelbelovend uit.
Ik ga nu meteen op zoek naar waar ik het kan bestellen :grin: . En nu maar duimen dat het helpt! :smile:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door daantje »

Hmmm...... Geen idee waar ik dit spul te pakken kan krijgen :icon_shifty: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door castratenkoor »

5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door daantje »

Zover was ik ook castratenkoor, maar krijg de melding dat er geen winkels bij ons in de buurt zijn :???: .
Bedankt wel voor het meedenken!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door daantje »

Ik heb me rot gezocht, maar niets hier in de omgeving of via internet te verkrijgen :-( .
Heeft iemand nog een idee wat kan? Een ander merk of tip is natuurlijk ook van harte welkom!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben ook wel benieuwd. Onze jongste kater gaat altijd voor de voordeur liggen 's nachts. Zelfs als hij op onze slaapkamer mag.
Nu is dat een enorm tochtgat, en dus loopt hij vaak te niezen, zonder ziek te zijn.
Ik zou ook wel niezen als ik daar zou slapen...

Ik krijg hem alleen niet op andere gedachten. Vroeger was het op de deurmat, maar nu ik die weggehaald heb, slaapt hij gewoon op de grond. Terwijl er lekker zachte en warme plaatsjes zat zijn. En ook in de winter! :shock:
Dus, ik wil hem daar weg... en citroensap werkt niet... :evil:

Oh, en iets op die plaats zetten, werkt niet, want dan gaat hij gewoon ernaast liggen. Los van het feit dat iets voor je voordeur niet zo handig is...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door Lovecat »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Beaphar Keep Off misschien? Ik vraag me af of je hond er dan wel wil liggen, als het een vieze geur is 8-)

http://www.dierenkoning.nl/Webwinkel-Pr ... aphar.html
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door Admin »

Daan, volgens mij verkopen ze bij de meeste dierenspeciaalzaken zoals Pet's Place wel iets in die richting (Cat-off of Keep Off). Inderdaad is het dan de vraag of de hond er wel in de buurt komt want volgens mij heeft een hond een sterker reukvermogen dan een kat :edoh:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door daantje »

Thanks! :grin:

Ik ga het toch proberen op het kleedje wat los ligt in de mand van Bo. Gisteren troffen we gewoon drollies aan van Barrel in Bo's mand :shock: . Ik heb werkelijk geen idee waarom ze dit nu steeds doet, ik baal er wel enorm van :???: .
Ze kan potdorie buiten poepen en piesen, de bakken zijn altijd schoon, dus ik weet echt niet waar dit nu vandaan komt. Het is echt puur de kift van haar, dat weet ik in elk geval zeker.
We hebben net een nieuwe mand voor Bo aangeschaft, eentje die goed is voor zijn gewrichten, die was best prijzig, maar het werkt! Voor de meiden een nieuwe krabpaal... Die veranderingen trekt onze freule misschien niet helemaal, ik wil dit even niet laten verknallen door Miss Barrel die zich blijft verzetten tegen haar beperkte ruimte in vrijheid.
Ik ga het spul dus maar gewoon gebruiken op het wasbare gedeelte van de mand en dan moeten we maar zien of het werkt. Niet geschoten is sowieso mis, toch?
Hij ligt nu ook grotendeels NAAST zijn mand omdat Barrel steeds haar best doet :???: .

Thanks voor het meedenken!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door ayla »

ik heb hier keep off spray maar wat een smurrie! stinkt vies naar citronella en de katten komen nog steeds op de plekken waar ik het sprayde. heb het een paar keer op de prullenbak gesprayed en nu heb ik gewoonweg een zwaardere bak neergezet die niet omgaat ;) Tja dat was voor mij een makkelijkere oplossing maar ligt voor jou iets lastiger zie ik.
Ik heb dankzij een forummer hier geleerd dat katten niet zo dol op knoflook zijn. Als ik dat op de prullenbak smeer komen ze er niet in de buurt. Goedkope en makkelijke oplossing ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door daantje »

Ai, stinkt "keep off" echt naar citronella? Dan moest ik er op voorhand al maar niet aan beginnen want alles in die richting bezorgt mezelf behoorlijk koppijn :-| .
Misschien is de tip van knoflook dan nog wel iets om mee te beginnen. Morgen maar wat bolletjes halen ;-) .
Ik weet stomweg gewoon niet wat wijsheid is op dit moment :???: .

Ik laat wel weten of het werkt ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door ayla »

ja die stinkt echt naar citronella, ik ben er ook snel mee gestopt.
Geloof dat peper ook zo een middel is, maar ja daar ga ik zelf giga van niezen dus die doen we maar niet hier ;) succes met uit proberen!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Spray waar katten hekel aan hebben

Bericht door miele2010 »

Ja inderdaad, het ruikt verschrikkelijk naar citronella! Ik heb het enkele malen gebruikt voor de kamerplanten, maar heel ons kot stonk ernaar en het pakt ook op de adem! En echt effektief is het niet...
Plaats reactie