Ervaringen met een dierenpension?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Ervaringen met een dierenpension?

Bericht door Dafpoetser »

wat spijt me dit voor de katten!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Ervaringen met een dierenpension?

Bericht door loek »

MenM
Wat naar dat het zo is gegaan. Heerlijk dat je ze weer lekker thuis hebt!
Ik heb wel wat dingen geleerd van de 'pension tijd'. En misschien geldt dat ook voor jou? En kun je de volgende keer meerdere pensions gaat kijken en vragen hoe zij bijv. omgaan met het feit dat een kat niet goed eet. Of had je dat al gedaan. En voor andere mensen die op zoek gaan naar een goed pension zijn dit soort verhalen (met tips) misschien ook handig. Vaak kom je pas op dingen als je het zelf ervaren hebt.

Ik bedacht me later iniedergeval ook dat ik een aantal dingen ben vergeten te vragen. Bijv. hoe gaat een pensionhouder om met tips en evt. zelfs feedback (evt. zelfs kritiek) Die van mij kon daar namelijk niet mee omgaan ben ik achter gekomen hihi. Ze sms'te na een paar dagen dat Diesel niet zo goed at en vroeg wat hij lekker vond. (wat ik super vond dat ze me op de hoogte hield en om 'tips' vroeg) Nou ja goed om een lang verhaal iets korter te maken, ik vertelde wat hij bij mij kreeg etc. En vroeg of ze daar wat mee kon...en dat laatste schoot in het verkeerde keelgat want toen ging ze plotseling in verdedeging! (ik heb al 300 katten hier gehad, ik weet wel wat ik doe etc...oeps) dat zat me dus echt niet lekker.

Maar mensen uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Mijn ouders zijn een paar dagen daarna langs gegaan en ik kreeg een mega positief verslag van mijn moeder. Mijn verlegen, ik vertrouw alleen mijn baasje en verder ben ik bang voor alles en iedereen, kat: Muis. Was naar ze toe gekomen en had ze kopjes gegegeven! Diesel was druk bezig met spelen. Ze zagen er allebei goed uit etc.

Ook met ophalen heb ik gewoon kunnen concluderen dat deze vrouw vooral een kattenmens is en gewoon wat minder een mensen-mens. En dan bedoel ik vooral dat ze dingen gewoon allemaal niet zo tactisch zegt...maar voor de katten is ze geweldig! En dat is het belangrijkste. Wat zeg ik, eigenlijk het enige dat echt telt.

Je zag gewoon aan haar dat ze ook even echt afscheid moest nemen van mijn katten, dat ze in die twee weekjes echt 'wat met ze had gekregen'. Ik heb ook een stuk of 30 foto's doorgemaild gekregen, ook super leuk en zegt ook iets.

En verder kreeg ik dus uit eigen initiatief van haar een smsje over hoe het ging. Ze heeft heel veel tijd aan Muis besteed om die uit haar schulp te krijgen. Ze heeft Diesel ongeveer alles te eten gegeven wat maar kon om maar uit te proberen wat hij goed at etc. (die opzich wel oke at vertelde ze later maar ze vond hem gewoon zo dun....het is nou eenmaal een slanke mega actieve jonge kat vind ik...maar zij vond hem dun dus wilde hem wel even 'bijvoederen haha...nou ja prima kwamen we niet uit haha....ook een beetje zo'n voorbeeld dus)

Maar goed, voor mensen die hun kat nog ooit naar en pension brengen lijken mij dit belangrijke dingen om na te gaan. "hoe is de communicatie" krijg je inderdaad om de zoveel tijd een sms of mail (als je dat wilt) met de stand van zaken? Staan ze open voor tips of zelf kritiek evt.? Hoe praten ze over (en met)de katten die er op dat moment zijn? (mij viel bij dit pension bijv. zo op dat ze vol passie en liefde over en tegen de katten praatte). Verder natuurlijk is het er schoon (maar niet te klinisch, ruik de schoonmaaklucht, schoon) Is er voldoende ruimte. Hoeveel katten zitten max in 1 ruimte. Is er een aparte ruimte voor als ene kat 'problemen' geeft en/of ziek wordt?

Dat is even een greep uit de dingen die me nu te binnen schieten, wat belangrijk is denk ik.

M en M, wat zeiden ze in het pension toen je ze ophaalde? Hadden ze door dat je katten vermagerd waren? Of was het 'gewoon goed' gegaan volgens hun? Zaten ze met veel andere katten? En was het met de andere katten goed gegaan?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Ervaringen met een dierenpension?

Bericht door BillyJean »

ik heb ook dezelfde twijfel, pension of thuis. Wij gaan in mei 8 dg naar Malta, en ik vind het sneu om Fayline alleen thuis te laten, want ze houdt zo van gezelschap. Mijn zoon zou dan iedere dag een uurtje komen, maar dan blijven er nog 23 uur over...waarvan ze er wel veel slaapt maar toch.
Ik weet een goed pension ( van de eigenaren van Bientje) Ik weet hoe het eruit ziet en hoe ze met katten omgaat...ik twijfel nog wel maar in mijn hart....toch het pension??
Maar dan denk ik: ze is hier pas zo kort, geeft dat weer geen stress?
Moeilijk hoor.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie