Ziek na vlooiendruppels

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Ziek na vlooiendruppels

Bericht door wisje »

Onze katten hebben gisteren weer vlooiendruppels gekregen, deze keer van Bolfo Gold. ik weet dat de druppels prikken en dat ze daar een hekel aan hebben.
Een van mijn katten was vanmorgen weer vrolijk, maar mijn andere kat is nog steeds niet lekker :esick: .Hij slaapt de hele dag en wilt niets met ons te maken hebben. Anders staat hij de hele dag voor de deur en zeurt graag om eten.
Weet iemand of dit normaal is en dat het weer snel goed komt (ze moeten dit weekend naar een kattenpension)

Mvg,
Anita
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ziek na vlooiendruppels

Bericht door pearlsofpassion »

Van waar heb je de druppels? Want sommige druppels uit de dierenspeciaalzaak kunnen gevaarlijk zijn. Er zijn zelfs verhalen van katten die erdoor vergiftigd worden.
Je kan best middelen bij de apotheek of DA halen.
Als dat het geval is (ik ken het merk niet), dan weet ik het niet. Je kan altijd eens naar een DA bellen om raad te vragen.

Als het een middel uit de winkel is, ga dan zo snel mogelijk naar de DA, en neem het middel mee. Dan hoop ik voor jou dat de werkzame stof erop staat zodat er tegenmiddel kan toegedient worden, want dat is ook niet altijd het geval...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Ziek na vlooiendruppels

Bericht door Renee en Shampoo »

Ik zou naar een dierenarts bellen.. het kan echt gevaarlijk zijn als ze raar reageren op het vlooienmiddel..
Inderdaad wat pearlsofpassion ook zegt, nooit vlooienmiddel uit een dierenwinkel kopen. Altijd van de dierenarts.
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ziek na vlooiendruppels

Bericht door nellebel »

heb toen voor mijn eerste kat nellie ook altijd vlooiedruppels gebruikt uit de dierenwinkel. Nou ze kreeg op een gegeven moment haaruitval en kale plekken. was echt niet goed. Prednosin en vanalles gehad. ging niet over. totdat ik besloot met de druppels te stoppen omdat ze toch niet buiten kwam. toen ging het over. Wat een rotzooi was dat. Nu haal ik alles bij de DA.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie