Verzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Verzekering

Bericht door Meowth »

Ja ik had ook geregeld dat er elke maand 50 euro naar m'n spaarrekening gaat. Alleen heb ik dat onverhoopt "op moeten eten". Dus nu begin ik weer van voren af aan. Moet ook nog wat declareren, maar spaar dat het liefst zo lang mogelijk op. Als Sinda helemaal beter is van de bronchitis (of dat het stabiel is) ga ik declareren.

Als ik zoveel katten had had ik dat ook niet gedaan hoor, dan is zo'n rampenrekening beter.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Verzekering

Bericht door pearlsofpassion »

Voor mijn katten heb ik het ook al overwogen.
Vorig jaar hebben we wel meer dan 10 keer (ik denk 12-13) bij de DA gestaan...
Maar dan realiseer ik me dat daar 2 catraties bij zaten en Kleintje haar gebitsreiniging die dus eenmalig waren, en heleboel inentingen die ik in het vervolg wil laten samenvallen, en ook een 3-tal keer het met een konijn was.
Als ik al mijn dieren moet laten verzekeren zijn dat er dus ook 7. Dat is me wat te veel.

Ok, Daphne haar sterilisatie had ik er misschien van teruggekregen (wat ook niet zeker is, want het wordt niet als iets noodzakelijks gezien bij voedsters, anders dan bij katten). Dat heeft me ook 115 euro gekost (en daar heeft Stijn niet aan meebetaald, dus dat is van mijn spaargeld gegaan. Ik studeer nog...) Maar is ook weer eenmalig...

Over een potje zal ik zeker gaan nadenken als we iets krapper bij kas zouden gaan zitten. Maar momenteel kunnen we alles nog gewoon betalen... (zelfs als er een operatie nodig zou zijn)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
patriesie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 23:24

Re: Verzekering

Bericht door patriesie »

Hallo allemaal!!!

ik ben nieuw hier!
zal me even voorstellen!
ik ben patricia ben 22 jaar en woon in breda.
Heb een super lieve stoere en actieve kater! sinds aug 2010 uit het asiel gehaald!
hij is geboren op 23 april 2010.!
Heb net ook een verzekering afgesloten voor hem aangezien hij steeds vaker met krassen in zn gezicht en wondjes thuis komt de laatste tijd.
Ik heb zijn verzekering bij Proteq dier en zorg afgesloten.
en gelijk maar goed gedaan en aanvullend en al! :grin: safety first;)
heeft iemand ervaringen met deze verzekeraar?
zo ja wil ik graag wat ervaringen horen...

Alvast bedankt!! ;-)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door BillyJean »

Ik wil Fayline ook in de verzekering doen, na alle pech met Bientje, waar de kosten in de eerste 3 weken al rond de 400 euro waren, lijkt het me wel verstandig. Ik weet alleen nog niet welke verzekering ik ga nemen, de Hema of Petplan. Ik ga de voorwaarden eens goed naast elkaar zetten.

Onze Bobtail hadden we ook in de verzekering en daar was ik wel heel blij om.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Verzekering

Bericht door Meowth »

Ik heb Petplan gedaan vanwege de goede ervaringen en snelle uitbetaling (van horen zeggen dus).
Ga het zelf binnenkort ervaren hoe snel ze uitbetalen. Over een weekje declareren.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Verzekering

Bericht door ayla »

Ik heb ook pet plan en Ben Erg tevreden. Tot nu toe alle kosten vergoed gekregen, en wordt ooh snel uit gekeerd. raad ik iedereen aan.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door BillyJean »

Dit is dus wel fijn om te weten, ik ga vanmiddag eens goed bij Petplan kijken, want de premie is goed te doen en van de Hema kan ik eigenlijk nergens gebruikers-ervaringen vinden
dank jullie!!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verzekering

Bericht door nellebel »

volgens mij hoeft je bij petplan ook niet vooruit te betalen, maar declareert de Da dit zelf bij d everzekering. Of niet? dacht ik gelezen te hebben. Mijn DA raadt die verzekering iei geval aan. Ze betalen zelfs de rek die je krijgt op de dag van aanmelding. dan wel maar de helft maar toch.
dus mocht je bij de DA een flinke rek hebben gekregen en je besluit dan alsnog de verzekering te nemen krijg je de helft vergoed.
Ik heb gee nverzekering. Flippie komt niet in aanmerking en vind het wat duur. Mogelijk bij een nieuw katje in de toekomst wel t eerste jaar, tot ik weet dat ze relatief gezond zijn. Heb nu zo'n pech gehad met 2 nieuwelingen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Verzekering

Bericht door ayla »

bij petplan moet je wel zelf voorschieten. ik spaar de rekeningen altijd op en declareer ze dan. afgelopen maanden weer wt kosten gemaakt en we weten al dat April ook een dure maand wordt, dus daarna gaan we weer rekeningen opsturen. Je kunt rekeningen een jaar lang bewaren en dan worden ze nog vergoed.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Verzekering

Bericht door Meowth »

Dat is binnenkort ook niet meer zo, omdat Proteq een pasjessysteem heeft. Petplan kan niet achterblijven en zal ook volgen... maar wanneer precies weet ik niet.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verzekering

Bericht door nellebel »

nou begin ik te twijfelen of het petplan of proteq was bij mijn DA. kan natuurlijk nemen wat ik wil, maar dat promoten hun. Is toch nog niet aan de orde bij ons.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie