Met oude kat verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
koosje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2010 13:46

Met oude kat verhuizen

Bericht door koosje »

Hallo allemaal,

Heeft iemand misschien ideeen hoe je een poes van 11 met nierfalen en die erg snel gestrest is en een poes van 2 jaar bij elkaar zet zonder dat zij elkaar de tent uitvechten? Ik ga namelijk met mijn vriend samen wonen en het is onvermijdelijk dat die katten in 1 huis gaan wonen.

heeft iemand ideeen voor mij?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: met oude kat verhuizen

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn in de topics over acceptatie van katten en misschien ook onder 'Voor de aanschaf van een kat' zaken te vinden over introducties.
Je kan je beste daar even inlezen om na te gaan hoe je bij jouw katten het best te werk kan gaan.
Je moet vooral rekening houden met de katten hun verleden.
Als de oudste haar hele leven geen katten heeft gekent, is de kans groot dat het niet gaat lukken, en dan is daar spijtig genoeg niets aan te veranderen.
Als ze wel andere katten heeft gekent, kan je in die topics veel tips vinden.

Ga voor een trage introductie door ze beide hun eigen kamer te geven en geuren te gaan uitwisselen. Details vind je in de andere topics.

Als je echt specifieke vragen hebt, zal je wel zoveel mogelijk info moeten geven over de achtergrond van je katten, het karakter en de vroegere contacten met andere katten.

Dat de kat nierfalen heeft, is hier dan weer niet van belang.

Veel succes met lezen ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie