Van reismand naar tuigje in auto?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Re: Van reismand naar tuigje in auto?

Bericht door Sanne1807 »

Net de autogordel en wat andere spulletjes binnen gekregen van zooplus.
Heb Bailey meteen het tuigje om gedaan, zodat ze een beetje kan wennen. Wel een beetje lastig omdat ik bang ben dat het te strak zit. Ze kroop over de vloer, denkt vast dat ze niet meer kan lopen nu... Zielig. Maar geeft verder nog geen kik, ze ligt rustig. Doe 'm zo weer af, 20 minuten is wel voldoende denk ik voor een eerste keer.
Hoe lang denken jullie dat het kan/moet/mag duren voordat ik d'r meeneem in de auto?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Van reismand naar tuigje in auto?

Bericht door pearlsofpassion »

Ze moet zich er volledig mee op haar gemak voelen.
Dus spelen terwijl ze het aanheeft vb, en eten, en slapen, en knuffelen... Alles dus.
En dan moet je nog gaan trainen met het touw eraan, en dat ze went aan het feit dat aan het tuig getrokken kan worden. Anders schiet ze alsnog in paniek als dat de eerste keer gebeurt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
miepertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2007 14:24
Locatie: Rotterdam

Re: Van reismand naar tuigje in auto?

Bericht door miepertje »

Ik heb onze poes heel langzaam laten wennen. Eerst het tuigje op de grond gelegd zodat ze kon ruiken. De volgende dag heb ik het tuigje los op haar rug gelegd, zonder vast te maken.
Weer later heb ik het tuigje 5 min vastgemaakt op de wijdste stand en wat snoepjes gegeven. De volgende keer het tuigje wat strakker gemaakt en dan steeds met 5 minuten verlengd. Ook afleiden dmv spelen en snoepjes als beloning helpt. Ze leek er nooit echt problemen mee te hebben alhoewel ze er wel aan gaat knagen..
Deze week ga ik haar met tuigje in de auto laten lopen, de volgende keer motor aan en daarna een klein blokje om...spannend!
Plaats reactie