Tijgetje terroriseert Suzy

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Tijgetje terroriseert Suzy

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik heb zelf drie poezen, en mn ouders hebben er ook een. het komt wel eens voor dat mijn drie bij mn ouders gaan logeren, of dat Suzy (poes van mn ouders) hier komt logeren als mn ouders weg zijn...

Mijn drie poezels zijn heel close. Tijgetje en Minoes zijn 2 zusjes van elkaar (anderhalf jaar oud), mijn muffin is 10 maanden, net zoals Suzy.

Suzy is hier al vaker wezen logeren, het ging altijd vrij goed, op het volgende na: Suzy is wat sterker dan Muffin en probeert Muffin te domineren, maar opperkat Tijgetje accepteert dat absoluut niet en zet Suzy dan op haar plaats. Minoes staat er een beetje boven, en gaat haar eigen gang. Tijgetje en Suzy zijn dus niet de beste vrienden.

mijn katzels hebben nu voor het eerst bij mn ouders gelogeerd, bijna drie weken lang, wegens een verbouwing hier. het ging best goed. aansluitend gingen ze voor een paar daagjes weg, dus heb ik ze nu allevier weer thuis in de huiskamer. en toen begonnen de problemen.

Logee Suzy mag nu van Tijgetje echt helemaal niets meer, als Suzy op mn schoot komt liggen wordt ze weggemept door tijgetje, als ze in een mandje gaat liggen wordt ze eruitgemept, enz... voorheen zette mijn Tijgetje Suzy alleen maar op haar plaats als ze zich misdroeg (muffin aanvallen bijvoorbeeld) maar nu is Tijgetje zelf de aanstichter.

mijn vraag is: zou dit nog goed kunnen komen? moet ik ingrijpen? moet ik ze het maar zelf laten uitzoeken? mijn drie katzels hebben onderling nooit problemen, en als ik tijgetje uit de groep zet is ook de combinatie Muffin/Minoes/Suzy in balans. zonder Tijgetje kunnen Suzy en Muffin ook beter met elkaar overweg.

gelukkig gaat Suzy morgen weer terug naar huis, maar het is wel de bedoeling dat er vaker logeerpartijen komen.

o, konden Tijgetje en Suzy maar beter met elkaar overweg :(
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tijgetje terroriseert Suzy...

Bericht door pearlsofpassion »

Helpt valeriaan niet om de gemoederen wat te bedaren?
Ik weet dat jij met wortel werkt en dat het een hele boel wordt als je het op de grond zet, maar het is juist erg ontspannend als ze erin kunnen rollen.
Of dat is toch wat ik hier met mijn moeilijke meid Kleintje ervaar. Gewoon de geur is niet voldoende, maar een zakdoek of kussentje waar ze in kan rollen en eens goed kickeroo'n neemt al haar spanningen weg.

Tijgetje is blijkbaar gefixeerd op Suzy. Dus alle afleiding is welkom.
Misschien dat het terug afneemt en dat het nu vooral is omdat ze een paar weken op Suzy's terrein waren waar Tijgetje dan wat onzekerder in haar schoentjes stond. Maar nu op eigen terrein, dult ze Suzy blijkbaar niet echt meer.
Ik denk dat je het moet proberen doorbreken, of dat is toch wat ik zou doen.
Waarschijnlijk hebben nog andere mensen meningen en kan je dan zelf uitkiezen wat je het beste denkt te werken bij Tijgetje.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Tijgetje terroriseert Suzy

Bericht door achtpuntzes »

ik ga het meteen proberen :)

EDIT:
meteen succes!

dat ik daar niet aan heb gedacht :edoh:

bak valeriaan in het midden van de kamer, en vier poezen er dicht omheen. tijgetje en Suzy die neuzen :) maar nu ook weer een beetje gegrom van Suzy.

maar goed, ze reageren er wel goed op. ik zie veel meer tolerantie.

en Muffin is spontaan verliefd geworden op de yin/yan krabpaal die nu door haar doodgeknuffeld wordt :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tijgetje terroriseert Suzy

Bericht door Anne »

O dat is goed nieuws!! Fijn dat het gelijk werkt :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie