Charlie's nieuwe slaapritueel

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Charlie's nieuwe slaapritueel

Bericht door Spookysil »

Hallo Allemaal,

een katje bij je bij het slapen, dat kost nou eenmaal een paar uurtjes slaap. Dat weet ik, heb ik vrede mee, maar nu heb ik toch een vraag.
Charlie gaat s'avonds met mee mee naar boven, dat heeft hij altijd al gedaan. Eenmaal op mijn kamer gaat hij 'mrrr-en' en rent door mijn kamer. Favoriet is om onder mijn bed te gaan mrr-en en dan het behang en/of vloerbekekking naar zijn grootje te helpen. Ik heb geprobeerdom als hij dat doet mijn matras op te tillen en een beetje water over zijn kopje gooien, dat had de eerste keer resultaat en hij is toen de rest van de avond stilgebleven (behalve smorgens, dat maakt hij me standaard wakker als hij het tijd vind... :-( ) maar de volgende avond deed hij het weer en als ik mijn matras optilde maakte die slimmerd dat hij wegkwam. Dan heeft het daarna ook geen zin meer hem na te zitten met dat bakje, dus na een paar keer heb ik het toen opgegeven. Oook merkte ik dat het werkt hem eventjes alleen te laten in mijn kamer. Als ik dan terugkom slaapt hij. Nu probeer ik hem te negeren als hij dat doet, maar ik kan het idee niet van me afschudden dat hij wat wilt. Is hier wat aan te doen of moet ik me erbij neerleggen dat hij dit zal blijven doen?

Groetjes, Silvia :sleeping:

PS ik wist niet onder welke topic dit viel dus heb ik het maar bij overige gezet
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Charlie's nieuwe slaapritueel.

Bericht door jennli »

Heb het idee dat hij er een spelletje van maakt Sil. Hij vindt het prachtig met je boven te spelen. Hij schrok een keertje van het water, maar de dag er na snapte hij het nieuwe spelletje. (het vrouwtje wil pakkertje doen ... oké, dat doen we!) Misschien een idee om voordat je naar bed gaat eerst heel actief met Charlie spelen, zodat hij moe en voldaan ook gaat slapen. Jagger laat dit gedrag ook zien als ik te weinig met hem gespeeld heb. We hebben genoeg katten in huis waar hij mee zou kunnen spelen, maar hij eist ook aandacht op van het vrouwtje. Heeft hij ook recht op ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Charlie's nieuwe slaapritueel

Bericht door nellebel »

hier hetzelfde probleem gehad silvia. Onze flippie wilde ook de hele nacht doorspelen. Sleepte muizen en vanalles de slaapkamer in. In het begin haar steeds opgepakt en beneden neergezet, totdat mw het ook een spelletje vond en bij elke beweging van mij midden onder het bed ging zitten, zodat ik er niet meer bij kon.
Op een gegeven moment mw compleet genegeerd. alle muisjes worden zonder woord afgepakt en in de la gelegd. ze probeert het altijd nog even maar komt dan uiteindelijk bij ons liggen en gaat slapen. Wil ze niet slapen dan gaat ze uit zichzelf beneden spelen want dat vervelende vrouwtje verstopt anders mijn muisjes.
Heb laatst simons cat op you tube gezien, ook mbt slapen. nou net flippie. typisch kat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Charlie's nieuwe slaapritueel

Bericht door Spookysil »

Hm, dat klinkt logich :D Ik heb gisteravond actief gespeeld, waarna hij na een tijdje 'instortte' :) die houden we er dus in!
Volgens mij is iedere kattenliefhebber/eigenaar. Gek op Simons cat omdat iedereen die kat heeft en het gedrag herkent :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Plaats reactie