Gibson springt op Fender

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Kikirs
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:28

Gibson springt op Fender

Bericht door Kikirs »

Hallo allemaal.

Ik ben een katten-dummy. Ik pas voor een maand op de katers van mijn zwager. Één week is al om, maar nu gaat Gibson (nog geen jaar) ineens raar doen tegen Fender (zijn broertje, ook nog geen jaar oud.) De mannetjes zijn beide al gecastreerd, dus daar kan het niets mee te maken hebben (toch..?).

Gibson doet het volgende: hij miauwt heel zeurderig en loopt Gibson overal achterna. Hij observeert hem en volgt hem constant met zijn ogen. Hij wacht zijn moment af en dan springt hij op zijn rug en bijt hem in zijn nek. Dit allemaal tijdens dat zeurderige ge-miauw. Zonder het miauwen erbij zou ik denken dat het stoeien is, maar dat miauwen vind ik zo vreemd.. Hij heeft het vanmorgen (sinds 8 uur) al 5x gedaan ofzo. Fender is ook 'not amused'!

Kan iemand me helpen wat dit rare gedrag betekent? En moet/kan ik hier wat tegen doen?

Groetjes van de cat-dummy, Kirsten
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Gibson springt op Fender

Bericht door Admin »

Hoi Kirsten,

Sommige katten gaan op een bepaalde manier met elkaar om. Ik zou denken dat het spelgedrag/dominantie is, maar ik denk dat je het beste je zwager even kunt bellen om te vragen of dat gedrag normaal is bij zijn katten? Het is ook mogelijk dat de katten (of in ieder geval Gibson) stress ervaart door het weggaan van je zwager en dat op die manier uit.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie