Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Bedankt Marjan voor je reactie :-) Het doet me goed dat er mensen zijn die weten wat er allemaal speelt, mijn vriend die denkt af en toe dat ik helemaal leeg loop want dan zit ik dit topic te lezen en van sommige verhalen krijg ik de tranen in me ogen en zit ik weer te huilen :-(
Ben net nog even boven geweest en ze ligt weer lekker in het reismandje en ze zegt me gedag als ik even bij haar kom zitten :cathappy:

Bedankt maij het is ook een hele lieve kat, ze heeft mij uitgekozen dat ik in het asiel was zo`n 14 jaar geleden.
Ze sprong vanuit de bovenste kooi zo op me nek en gaf koppies en een likje dus ik was meteen verliefd :iluvu: Er was alleen een probleem als ik deze kat zou nemen.........ze mocht niet alleen weg, haar zusje Sasha (ZsaZsa) moest mee en dat was natuurlijk voor mij geen probleem want ik wilde er zowiezo 2 :grin:
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Mandy, ik heb de eerste dagen ook alleen maar lopen huilen, ik was ook alleen nog maar bezig met Simba, alles draaide om haar, de rest kon me niets meer schelen. Ik moest zo wennen aan het idee dat Simba op haar laatste stukje is. Gek genoeg ben ik nu wel in staat om het te relativeren. En ook aan het hopen dat het toch nog even op zich laat wachten. Het kwam ook doordat ik hier ook nare dingen las zoals dat het bloed getest was en er hoge waarden uitkwamen (sommige zelfs niet eens zo hoog als die van Simba), en dat het dan ben 2 weken over was met zo'n kat.
Gelukkig is Simba alleen maar opgeknapt daarna.
Misschien is het wel hopen tegen beter weten in, maar ik heb kleine hoop dat het met Simba minder slecht is dan het bloedonderzoek op dat moment uitwees.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ach Mandy, huilen mag hoor! Ik heb de eerste maand ook heel wat afgehuild en was 4 kilo afgevallen (en het wil er nog steeds niet weer aan) en van al die verdrietige verhalen hier op de site werd ik ook al niet vrolijker.

Maar de laatste tijd gaat het toch hartstikke goed! Noa en Patiani die het alweer 4 maanden uitstekend doen, Kaya die in december opgegeven werd en er ook nog is en heel veel verlangt naar de zomerse warmte......(wie niet?). De twee pubers van Adriana, Nemo, Simba, Zuri, zij allen gaan gewoon door met de hulp van hun zorgzame vrouwtjes en baasjes.
Van deze verhalen word je toch, ondanks alle zorgen, ook weer blij. :mmwhistle:

In Hoogeveen ken ik geen goede dierenarts maar in Ommen zit de Kompaan, een dierenziekenhuis die echt heel goed zijn maar er hangt wel een flink prijskaartje aan.
Ik zou anders toch aandringen op opname. Twee daagjes aan het infuus; ze knappen er vaak zo van op. Ik krijg nu de indruk dat deze dierenarts er verder geen heil meer in ziet, maar wanneer jij dit wilt, dan mag hij dat niet weigeren. En wanneer hij zegt "Heeft geen zin", dan mag je mij het telefoonnummer van die DA geven en dan zal ik hem vertellen dat ik datzelfde te horen kreeg en dat mijn lieve Noa na 4 maanden nog springlevend is!

Kattovit zit in hetzelfde rijtje als Beaphar, Integra. Al het nierdieet wat je bij Zooplus kunt kopen is prima voer (ik heb het hier ook), maar is naar mijn bescheiden mening, op dit moment niet de manier om Bootjes waardes naar beneden te krijgen.
Ik heb Noa de eerste maand alleen maar Trovet of Specific gegeven en toen het ureum verder was gezakt, heb ik haar voor de afwisseling een enkele keer 30 gram ander voer gegeven.
Maar misschien dat anderen daar anders over denken?
Heb je ook Fortekor gekregen?

@ Ina. Ik heb nog periactin in huis en kan er evt. wel een paar missen want ik durf het niet meer aan Noa te geven. Wij hebben twee weken geleden weer bloed laten prikken en bij Noa was het ureum gestegen terwijl ze hetzelfde voer had gehad als in de maand voor de tweede controle en toen was het ureum gedaald. De enige verandering was de periactin.
Toevallig heb ik eind vorige week nog gegoogled op periactin en kwam toen op de site van een Belgische dierenkliniek en ik heb hen de vraag over periactin gesteld. Dit was hun antwoord:
Wat de periactin betreft: Bij mensen is gekend dat dit een bloeddrukdaling kan geven. Bij een daling van de bloeddruk zullen de nieren ook minder doorbloed worden waardoor afvalstoffen (zoals ureum) minder uitgescheiden worden en kunnen gaan stijgen in de bloedbaan. (Dit betekent niet dat dit slecht is voor de nieren, integendeel, een te hoge bloeddruk gaat de progressie van nierfalen namelijk gaan versnellen)

Ik geef Noa nu een kwart Diazepam om de 3-4 dagen en dat werkt ook prima. Wat het met het ureum doet, weet ik niet. Je zou denken dat een rustgever ook zorgt voor bloeddrukdaling :eeh: Daar moet ik nog eens naar informeren.
De periactin geef ik nu aan Amber die chronisch benauwd is. Periactin lost het slijm enigszins op en met een kwart periactin per week, voelt ze zich net wat lekkerder en Amber is geen nierpatiënt, dus dat kan geen kwaad (al moet ik wel oppassen met het eten want mevrouw is een tikkie aan de zware kant :smile: ). Dat is een pilletje per maand en ik heb net even geteld, ik heb nog 42 pillen. Ze zijn houdbaar tot december, dus dat komt nooit op. Dus zeg het maar........

Je kunt ook aan je dierenarts een recept vragen voor Cyproheptadine, dat is de verzamelnaam waar periactin ook onder valt en dan krijg je pillen met een andere naam maar met hetzelfde effect volgens mijn dierenarts.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

@ina
even over periactin, gelukkig stuurt Annet je er een aantal op en anders hier even lezen..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =periactin
pagina 1
kijk even naar het vierde bericht van elsvdb over periactin.
het is nog gewoon leverbaar, wat Annet hierboven ook schrijft, maar via een omweg.
missch eerst even met je apotheker praten...
en wij lezen hier geen droevige verhalen meer en dat helpt!

@mandy
http://www.uwhondenkat.nl/katten/dieren ... 9&pagina=1
dit is een overzicht van dierenartsen in Drenthe

en we hebben als kattenforumleden Ambertje, Poezebal en Kattenbella in de noordelijke provincies en ik dacht dat Ambertje in Drenthe woonde en ik weet zeker dat zij een aantal dierenartsen kent, ze hadden/hebben 33 katzels. missch kun je hen pb-en en vragen of zij missch een goeie in de buurt weten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Periactin is niet meer verkrijgbaar. Ik heb de laatste voorraad van de DA gekregen; ze konden geen nieuwe meer bestellen.
Bij http://www.eurodrugstore.eu is Ciplactin 4 (Periactin) te koop. Misschien een goed alternatief?

Diazepam is ook bloeddrukverlagend :-(
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Goedemorgen allemaal ik heb vreselijk slecht geslapen want ik kon Bootje niet aan haar lot overlaten, na het doorspoelen heeft ze nog maar 3 keer geplast en haar wenkbrauw hangt ook weer en ze heeft ook weer gespuugd, je ziet duidelijk dat ze zich niet lekker voelt. Zal het dan toch meer zijn dan alleen de nieren want de DA zei gisteren dat er wel een proces bezig is omdat hij die knobbels voelde in de buikholte.............
Voor nu ga ik proberen om weer wat eten te geven en haar verwennen.
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hoi mandy en goeiemorgen, is het gelukt om je lieve zorgenkindje wat eten te geven?
zo te horen was je dierenarts niet hoopvol, wat was zijn advies.. verwennen en vertroetelen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Hoi Adriana,
Het gaat niet zo goed met Bootje, ze heeft gisteren nadat we net terug waren wel lekker gegeten maar niet de grote plas gedaan en nu nog steeds niet........en alles wat ze vannacht en vanmorgen heeft gegeten weer uitgespuugd (ze is nog zieker dan voor het doorspoelen), de DA zei dat ze zich levendiger zou gaan gedragen en eind van de week moest ze toch wel weer de oude zijn en dan kon ik als ik wilde weer een bloedonderzoek doen maar om eerlijk te zijn ben ik nu niet zo hoopvol meer en denk dat er toch wel meer aan de hand is :-(
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

t zou kunnen zijn dat ze te veel heeft gegeten en daarom alles weer heeft uitgespuugd. 6 keer per etmaal een klein beetje eten is voor nierklantjes beter te 'behappen' dan ineens een halve dagportie. krijgt ze ook vocht met spuitjedrinken of drinkt ze zelf?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

puksji schreef:Ik zal in ieder geval haar gemeten waardes nog in het andere topic gaan zetten.
overweeg je nog om bijv MacSamuel of ander niertonicum te geven om die hoge urea te proberen naar beneden te krijgen? t zou kunnen zijn dat het bij jullie (?voor een deel) acuut nierfalen is geweest (ontsteking+mogelijke vergiftiging) en dan zouden de waardes de komende maanden moeten gaan dalen. blijft wèl nierklant en moet dus wel nierdieet blijven eten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Adriana schreef:t zou kunnen zijn dat ze te veel heeft gegeten en daarom alles weer heeft uitgespuugd. 6 keer per etmaal een klein beetje eten is voor nierklantjes beter te 'behappen' dan ineens een halve dagportie. krijgt ze ook vocht met spuitjedrinken of drinkt ze zelf?
Ze drinkt zelf nog, iets minder dan voor het doorspoelen.
Ik zal rond een uur of 9 haar weer een klein beetje geven maar Adriana weet jij of dit normaal is na het doorspoelen dat het zo lang duurt voordat ze echt gaat plassen?

groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door MarjanR »

Ik hoop Mandy, wanneer je zoals Adriana zegt, kleine beetjes geeft dat ze het beter binnenhoudt.
Wat naar dat Bo zich niet beter lijkt te voelen :(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Ik vind het best wel vreemd want ze zou zich veel beter moeten voelen dus ik vrees dat de DA gelijk heeft mbt de knobbels in haar buik.

groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door MarjanR »

Misschien wel, Wendy :(
Maar geef nog niet op, ze kan nog opkrabbelen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

@mandy: k weet niet hoeveel vocht er bij de da in- en doorgegaan is en ze zal moeten herstellen en bijkomen van haar bezoek en gedoe/stress bij de da en dat duurt een paar dagen.
weet je zeker dat bootje niet plast, je hebt toch ook nog sasha en heeft die zich een beetje over bootje ontfermd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie