Bootje heeft diarree en is misselijk

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Okay dat ga ik doen en hardstikke bedankt :-)
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door nellebel »

maar heeft bootje niet afwijkende waardes omda tze slechter dronk? Mijn nellie had ook slechte waardes, ook meteen dieet en weet ik wat allemaal voor pillenrommel. achteraf bleken de slechte waardes te komen van de uitdroging en niet omdat haar nieren te slecht waren. toen het vocht op peil was, waren de hoge waardes weg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door pearlsofpassion »

De gingen ook eerst spoelen, daar zullen de waarden al van zakken en de uitdroging verminderen (ale, denk ik toch... :eshifty: ). Dan zie je al meer...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Ik wacht nog even tot na het weekend want ze gaat steeds beter, minder wankel op haar pootjes en een stuk alerter en met eten steeds meer ipv kleine beetjes. Straks even naar de dierenwinkel voor wat natvoer speciaal nierdieet en dan hopen dat ze dat wil :-)
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door MarjanR »

Het kan zijn dat na de spoeling de creatinine gehalte daalt *ik duim*
Het is dan belangrijk om de ureum te laten dalen, en dat kan nog het beste met nierdieetvoer en het dalen van de creatinine (en andere zaken, maar dat zul je wel lezen in het pluisje topic).

Fijn dat Bo zich iets beter voelt :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou me toch eens aansluiten bij Pluisje hoor. En ook laten spoelen!
Nierfalen is een serieuze aandoening, en zonder aangepaste behandeling vrij snel fataal. Dus laat het niet escaleren!

Misschien is het bij jouw kat inderdaad enkel acuut nierfalen en kan het door heel snel en grondig spoelen opgelost worden. Het kan natuurlijk ook niet het geval zijn, en al chronisch zijn, en dan kan je als je op tijd ingrijpt de waarden nog heel lang laag houden en hem nog vele jaar goed laten leven.
Wacht aub niet tot hij helemaal niet meer wil eten en je hem moet gaan dwangvoeren! En haal eerst die afvalproducten uit zijn lichaam. Want zijn bloedwaarden geven aan dat er dat op dit moment te veel zijn!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

hier ben ik weer eventjes, gisteren had ze wat van Beaphar nierdieet natvoer gehad en vanmorgen had ze betere en meer ontlasting alleen het stinkt vreselijk!! En ze moest weer spugen maar dat komt denk ik door het persen. Ben ook begonnen met het lezen van PLUISJE en ik word er niet vrolijker van maar zeker wijzer. Ik ga maandagochtend meteen bellen met de DA om een afspraak te maken voor het doorspoelen want vandaag schuilt ze zich weer de hele tijd op en heeft alleen een paar likjes gegeven aan het nierdieet voer.Dus ik geef maar doorgekookte koolvis met veel vocht want anders eet ze helemaal niks, heb wel over dwangvoeren gelezen maar weet niet hoe ik dat moet doen Ik weet dat Bootje heel erg aan mij gehecht is en zoals ik me voel voelt zij natuurlijk ook weer en dat is niet de bedoeling maar het is zo moeilijk om vrolijk en positief te doen als je je schatje zo ziet.
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door Anne »

Ik wil je heel veel sterkte en beterschap wensen. Heb zelf (gelukkig) geen ervaring met nierkatten.
Ik duim voor jullie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door MarjanR »

Het is inderdaad wel heel belangrijk dat Bo eet.
Liever doorgekookte koolvis dan helemaal niets.
Maar goed, nierdieet houd haar langer in leven. Dus dwangvoeren.
Is niet eng, en goed te doen als Bo inderdaad zo aan je gehecht is.

Doe wat nierdieet natvoer in de keukenmachine met een scheut water.
Mengen tot het een papje is.
Je kunt bij de apotheek of dierenarts spuitjes halen, daar doe je het papje in.
En dan zet je de spuit (zonder naald natuurlijk) aan de zijkant van haar bekkie met het tuitje in haar bekkie en druk je langzaam het eten in d´r bekkie.

Je zult op een gegeven moment merken dat ze iets lekkerder in d´r velltje komt te zitten (want er zit wat in haar maag, he)
Het nierdieet zorgt ervoor dat ze zo min mogelijk `verkeerde` stofjes binnen krijgt, en daarom minder misselijk wordt. De verhoogde ureum waardes maken haar misselijk namelijk,
Deze veroorzaakt door te hoog en verkeerd eiwit in het eten. En witvis zit vol eiwitten, misschien niet zo handig om haar te geven.
Er is bij AH een natvoer (in zakjes, eigen merk) die maar 8% eiwit heeft, mocht ze ECHT niet willen eten dan kun je haar dat aanbieden.
Maar liever nierdieet, dat is echt beter.
Succes
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Bedankt voor het lezen en de reactie`s
Ik heb wat foto`s die ik graag met jullie wil delen, de eerste is van 15 februari en daar kan je zien dat er een haar in een boog naar beneden gaat, en die haar is na een paar dagen weer omhoog gekomen.
AfbeeldingAfbeelding
Morgen neem ik meteen een spuitje mee bij de DA en wat ander nierdieet voer en ga ook bestellen bij Zooplus, en haar lekker verwennen.
De DA zei mij dat het geen kwaad kan de vis omdat het gezonde eiwitten zijn maar ik krijg wel mijn bedenkingen nu.
Ik heb geen keukenmachine dus heb je nog idee hoe ik het kan mengen Marjan?
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door MarjanR »

Oei, nee. Geen idee welk ander apparaat het voer zo tot pap kan mengen.
Het hoeft maar een simpele staaf mixer te zijn hoor. Gewoon in een hoge beker en dan de staaf mixer erop.
Ik geef de da tot op zeker mate gelijk, dierlijk eiwit is beter dan plantaardig (al zijn daar de meningen hier over verdeeld) en dan is het qua dierlijk eiwit nog het beste om gevogelte eiwit te hebben.
Dus mocht het zo zijn dat ze niet meer eet, probeer dan kipfilet. Gewoon rauw, dat kan bij katten gewoon. Tenzij ze dat echt niet blieft, even koken. Alles beter dan geen eten.

Typisch he, die wenkbrauw van Bo.
Wellicht dat ze meer vocht binnen heeft gekregen bij de tweede foto.

Wat betreft zooplus, het is een fantastische site.
En veeeeel te krijgen, maar probeer toch het nierdieet eruit te vissen.
In het topic van Pluisje staat veel info over voer, en andere zaken trouwens ook
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door Adriana »

Je kan het beste aansluiten bij de bestaande niertopics en dan vooral Pluisje. Daar kan je veel lezen en kunnen de ervaringsdeskundigen je verder helpen.
Tegen dat die het in dit topic tegenkomen, kan het heel lang duren, en bovendien is het voor hen gemakkelijker in 1 topic te antwoorden. ;-)
dank je Valerie en Marjan en dat klopt, .. ureum 58 is afhankelijk van met welk apparaat is gemeten veel en veel te hoog en bootje wordt alleen daar al heel beroerd van. in dit topic heb je al een heleboel goeie tips en goeie raad gekregen.. spuitjevoeren is niet zo moeilijk maar ik kan me voorstellen dat je erg veel over je heenkrijgt als je bij Pluis gaat lezen.
daar kun je ook een paar vragen onder elkaar zetten, bijvoorbeeld even de laatste gegevens en wat te doen?
en dan krijg je maatwerk in de antwoorden en hoef je zelf niet zo vreselijk te zoeken.
overigens: een dierenarts die het advies geeft bij een urea van 58 om koolvis te voeren lijkt me ook niet zo goed bezig..
sassabootje schreef: maar het is zo moeilijk om vrolijk en positief te doen als je je schatje zo ziet., groetjes Mandy
het is nu vooral belangrijk dat jij vrolijk tegen haar bent want dat heeft ze nu nodig. logisch dat je verdrietig bent maar het is beter om haar dat niet te laten blijken.. samen er tegenaan en knokken dat het snel weer beter gaat! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie