Nierinfectie en leukemie

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
tahitiness
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011 19:21

Nierinfectie en leukemie

Bericht door tahitiness »

Hallo allemaal
Ik ben gisteren met mijn kat bij me veearts geweest.
Reeds een tijdje had ik gemerkt dat hij vermagerde. Hij at ook dikwijls maar echt kleine hoeveelheden. Ik dacht gewoon dat hij wormpjes had en heb dan ook het nodige gehaald bij de apoteek, maar na en dag of twee zag ik in het geheel geen beterschap. Zijn vacht was ook niet meer zo mooi, dus naar de dierenarts ermee, die hem dus de hele dag gehouden heeft voor een volledig onderzoek.
Resultaat als ik hem s'avonds ben gaan halen
De dierenarts heeft hem bloed getrokken voor onderzoek, infectie van zijn tanden en tand
vlees, hij heeft hem 4 tandjes moeten uittrekken.
Ik heb hem mee naar huis genomen, hij was nog niet volledig wakker.
Wat een verdoving zeg, daarbij had hij kou, natuurlijk geen weerstand genoeg door zijn zwakte.
De ganse avond en nacht heb ik hem tegen mij gehouden om hem zo warmte te geven.
Gelukkig ging het de dag nadien beter.
Vandaag heb ik het resultaat van het bloedonderzoek, nierproblemen en wat bloedarmoede.
Hij krijgt speciaal eten en het resultaat hangt af van zijn reactie.
Ik hoop dat alles verder goed zal aflopen.
De dozen voeding zijn heel wat duurder dan de gewone, ik had gedacht van te proberen met tussendoor ook natuurlijke voeding te geven zoals bv rundslever.
Misschien zijn er hier personen die me goede raad kunnen geven voor zo een geval.
Alvast bedankt voor uw reacties
Tahitiness
Cerna

Re: Nierinfectie en leukemie

Bericht door Cerna »

Hoi Tahitiness

Welkom op het forum.
Je schrijft dat je kat (naam???) een nierinfectie heeft en leukemie, maar later lees ik nierproblemen en wat bloedarmoede. Nou is leukemie beslist geen bloedarmoede, dus wat heeft de kat?
En wat zijn de nierwaardes? Bloedarmoede en nierfalen gaan vaak samen.
Hoe oud is de kat?

Je hebt van de dierenarts nierdieet meegekregen neem ik aan en het is heel belangrijk dat hij dat alleen krijgt en absoluut geen rundvlees, dan wordt hij alleen maar zieker.
Bij het topic Pluisje heeft verhoogde nierwaardes staat heel veel informatie (misschien iets te veel voor het begin).
Op dit moment is het vooral belangrijk dat je hem dat nierdieet geeft en ons de nierwaardes (creatinine, ureum, fosfor, TE) doorgeeft, dan kunnen we wat gerichte tips gaan geven.
Het is ook heel belangrijk dat de kat goed drinkt zodat hij niet uitdroogt (een nierpatiënt moet meer drinken dan een gezonde kat).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nierinfectie en leukemie

Bericht door nellebel »

inderdaad leukemie is echt iets anders als bloedarmoede. Helaas kan ik het weten met 2 leukemiekatjes (waarvan 1 al overleden)
Andersom kan het wel zijn dat leukemiekatjes last hebben van bloedarmoede. Dus even goed navragen wat het nou is. Is het leukemie dan is er groot besmettingsgevaar en mag je kat ook niet bij andere katten (dus ook niet naar buiten)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Nierinfectie en leukemie

Bericht door Cerna »

Wat ik nou niet snap: mensen stellen een vraag, jij doet moeite om er op in te gaan maar zij laten nooit meer iets van zich horen, jou in onzekerheid achterlatend over hoe het nu met de betreffende kat is.

Ik heb dit nu al een paar keer meegemaakt en vind het niet leuk! :-(
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Nierinfectie en leukemie

Bericht door MarjanR »

Ik denk dat sommige mensen hun vraag uitzetten op verschillende fora en dan verder schrijven op het forum waar ze de voor hen de fijnste reacties krijgen.

Leuk is het niet, nee
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierinfectie en leukemie

Bericht door Adriana »

nee en ook niet zo netjes. :-(
als raadgever en meedenker doe je je best, je steekt er tijd in om een duidelijk antwoord/advies te maken en verder lou loenen.,..
maar ja, we doen het voor die dieren denk ik dan maar..

ze had het over een veearts en missch wil ze zich niet eens verdiepen in waardes bloedonderzoek..

misschien is het acuut nierfalen door die gebitsmalaise, vandaar het snel terugkomen en nierdieet
en tja, als je hem dan runderlever gaat geven dan is dat niet handig..
dus tahitiness - als je wel meeleest maar niet reageert - houd je aan 100% nierdieet om de nieren niet nog verder te belasten en goed laten drinken zoals de adviezen hierboven gegeven en misschien zou het nog kunnen meevallen....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nierinfectie en leukemie

Bericht door pearlsofpassion »

Het gebeurt inderdaad wel meer dat er niet meer geantwoord wordt. Dat is een gekent fenomeen en inderdaad niet erg leuk
Maar ik moet zeggen dat ik onlangs eens op kattensite.be zat ivm mijn zoektocht naar orgaanvlees (daar zitten de belgen dus meer kans om iemand te vinden die mij kon helpen), en daar had ik ook een vraag gesteld in een bestaand topic.
En dan wou ik een paar dagen later teruggaan, maar geraakte niet meer aangemeld, en als ik gewoon het desbetreffende topic wou terugvinden lukt me dat niet. Niet via het overzicht en zelfs niet als ik gewoon mij als auteur ingaf in de zoekfunctie. Heeel erg vreemd en heel teleurstellend voor mij! :-(

Al denk ik niet dat dit hier het geval kan zijn. Na een beetje zoeken vind ik hier een topic steeds terug. En aanmelden gaat ook, en zelfs als je er niet meer op geraakt, kan je snel opnieuw een wachtwoord krijgen.
Daar lukte dat dus niet, want ik kreeg de melding dat ik al een account had. Alleen kreeg ik me niet aangemeld :twisted:
Ik weet dus niet of ik antwoord heb gehad of niet. :-(

Ik hoop ook maar dat de TS terug komt kijken en lezen, want het is wel erg belangrijk voor de kat...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie