Appie miauwt niet

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Appie miauwt niet

Bericht door Lidaju »

Sinds Appie hier is, nu bijna een maand heb ik hem nog nooit horen mauwen!
Yuci geeft antwoord met een miauwtje als ik tegen hem praat, Appie kijkt me wel aan, maar mauwt nooit.
Het enige geluid dat ie maakt is een soort prrrrt geluidje als hij bijv. van de tafel springt.
Doof is hij niet, want als Yuci mauwt, komt hij er gelijk aan gerend, dus waarom hij dan nooit mauwt??
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Appie mauwt niet

Bericht door MarjanR »

Hij mauwt gewoon niet.
Joop mauwde heeeeeeeeeeeeel zachtjes. Spinnen deed hij des te harder.
Best lastig als je ze zoekt en ze geven geen antwoord, maar mijns inziens is het niets ernstigs.

Maar misschien dat anderen daar een andere kijk op hebben
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Appie mauwt niet

Bericht door Miranda »

De ene kat miauwt veel, de ander weinig. Net zoals de ene kat harder miauwt dan een ander.
Onze kater kan hard en lang miauwen en heeft echt verschillende mauwen, die je echt kunt herkennen.
Onze poes miauwt wat minder, maar kan het wel! Vooral als ze een stukje vlees wil bij het bereiden van vlees. Dan weet ze wel wat miauwen is.
En onze kleine die er helaas niet meer is miauwde vrijwel nooit. Bij het eten geven mieuwde ie soms heel zachtjes en bijna onverstaanbaar.

Zou me geen zorgen maken. ;-)
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Appie miauwt niet

Bericht door Kattekop »

Mijn rode ex-kater Tizio miauwde ook nooit, totdat mijn jongste zoon het nodig vond om het hem te leren (vraag me niet hoe), sinds die tijd miauwt ie heel af en toe, volgens mij ziet ie er het nut gewoon niet van. Daarentegen miauwt Minou (poes, 15 jr.) de hele dag door, je hoeft haar maar aan te kijken of ze heeft "commentaar", als mijn vriend voor zijn werk (hij is int. vrachtwagenchauffeur) èèn of meerdere nachten niet thuis is geweest roept ze hem ter verantwoording als ie weer thuis komt, echt niet normaal! De kraker in de garage kan er ook wat van: die miauwt om eten, om aandacht en als mijn vriend naar de vrachtwagen gaat, "huilt" ze omdat ie weer weggaat. Hij heeft het nogal zwaar met al die vrouwen (2 poezen en mij), maar desondanks klaagt ie niet.
Maar het is gewoon een feit dat de ene kat meer miauwt dan de andere, denk dat het net zo is als bij mensen: de èèn is ook spraakzamer dan de ander. ;-)
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Appie miauwt niet

Bericht door Nyncke »

Hier ook een exemplaar dat zelden miauwt.

Mijn ex heeft een kat die zelfs niet miauwt als die is opgesloten.
We waren haar eens kwijt, een dag lopen zoeken, Amivedi gebeld en dierenambulance.
De volgende dag pakken we de stofzuiger .... daar was ze!
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Appie miauwt niet

Bericht door Lidaju »

Agossie! En nog niet mauwen!

Sinds kort maakt Appie wel geluidjes die op een miauw lijken.
Als hij iets wil, of aan de andere kant van de deur zit en naar ons wil dan komt er een schattig miew geluidje uit, maar het lijkt nog niet echt op een normale miauw. Maar ach....wat is normaal
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Appie miauwt niet

Bericht door nellebel »

onze flippie kletst je de oren va nde kop. Zij reageert overal op. Die kan je s'avonds echt aan zitten kijken en als je terugkijkt krijg een een grote luide prrrr. Ze beweegt zelfs haar koppie als ze tegen me praat. ook miauwen kan ze als de beste. We hebben ellenlange gesprekken samen.
Onze sjefke piepte ook alleen maar. Daar kwam geen echte miauw uit. als ze op eten zaten te wachten, dan zat flippie altijd flink te kletsen. o wee als sjefke dan een piepje deed omdat hij ook mee wilde doen. Flippie keek hem dan aan en tikte hem op de neus. maar op andere momenten hoefde hij maar een piepje te doen en flippie rende meteen naar hem toe. heb wel eens tegen hem gezegd dat hij wel wat harder moest praten als hij straks een grote dikke kater werd. Daar past dan geen babypiepje bij. DAn keek hij me aan met zijn grote oogjes en kreeg ik een dikke kus. (helaas wordt hij geen grote kater meer, hij is overleden), maar ik hoor nog regelmatig zijn lieve kleine piepje. Als onze flippie tenminste even haar mond wil houden hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Appie miauwt niet

Bericht door Kattekop »

mijn Tizio miauwt nog niet echt hoor, hij geeft zachtjes commentaar als je hem een waarschuwing geeft en als ie naar buiten wil (geen kattenluik) gaat ie rechtop tegen de deur aan staan en rammelt ie aan de sleutels die in het slot zitten. Ook zonder miauwen redt ie zich prima, de anderen hier miauwen wel voor hem erbij :-P
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Plaats reactie