Geirriteerde mondhoeken

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
maart79
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:36

Geirriteerde mondhoeken

Bericht door maart79 »

Het viel mij vandaag op dat 1 van mijn poezen een irritatie heeft in haar hoeken van haar lippen als je dat zo kan noemen. Aangezien ik voor het eerst eigenaar ben van 2 poezen schrik ik elke keer als ik iets verdachts zie....overprotected??? :shock: In ieder geval vroeg ik me af of jullie hier ervaring mee hebben? Kan ik het vergelijken met als mensen geirriteed hoekjes hebben?
Moet ik hiervoor een da raadplegen?
Thanks!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door Anne »

Ik zou het even aankijken als ik jou was. Ik weet niet of je iets van calendulazalf in huis hebt?
Dat zou je er op kunnen smeren, dat verzacht,ontsmet, verstilt eventuele jeuk en pijn, en verzorgt geirriteerde plekjes...Als het over een week niet over is kun je altijd nog naar de dierenarts ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door loek »

Ik zou er persoonlijk geen calendulazalf op doen. Omdat het voor mensen is. En omdat ze het waarschijnlijk af gaat likken, waardoor ze wat binnen krijgt wat niet de bedoeling en misschien het ook erger maakt door meer likken dan normaal om een al geirriteerde plek. (en wij weten niet hoe het er precies uit ziet...en aangezien je calendula niet op open wonden moet smeren...)

Heb je plastic eet en of drinkbakjes? Daar kan wat irritatie van komen heb ik ooit (hier ergens op het forum ;-)) vernomen.

Ik zou het goed in de gaten houden en als het erger wordt even overleggen met da. Of als je het sowieso niet vertrouwd natuurlijk.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door MarjanR »

Weet je zeker dat het de mondhoeken zijn? En niet geirriteerd tandvlees?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door Anne »

Loek ; Bij medpets kun je puur calendula zalf kopen, ook geschikt voor de kat. heel goed voor plekjes die geirriteerd zijn dus ik snap het probleem niet.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door loek »

Hoi Anne,
Dat kende ik niet, voor katten. Goed om te weten. Nog niet voor oraal gebruik neem ik aan ;-) Maar ik neem ook aan dat ze erover na hebben gedacht dan, dat een kat het binnen kan krijgen (?)

Tja verder ben ik persoonlijk gewoon misschien ook een beetje een miep hoor. Ik zal voor mezelf en dus ook niet voor mijn kat snel ' zomaar iets' gaan smeren, ook niet als het homeopatisch is. En als het ervoor zorgt dat de kat daar meer gaat likken.......

Ik weet niet, ik zou de natuur zijn gang laten en/of als het erger wordt e.d. naar da.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door Kattenbella »

Het kan ook geronnen bloed zijn wat je ziet, dat kan dan wel weer van het tandvlees komen of van het gebit.
Heb je misschien een foto, zodat we kunnen zien wat er aan de hand is?
Calendulazalf kan helemaal geen kwaad!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door Nyncke »

Calendula of zo puur mogelijke aloë-gel eropsmeren.
Voordeel van aloë-gel is dat als het wordt opgelikt het ook van binnenuit meehelpt te genezen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door Anne »

loek schreef:Hoi Anne,
Dat kende ik niet, voor katten. Goed om te weten. Nog niet voor oraal gebruik neem ik aan ;-) Maar ik neem ook aan dat ze erover na hebben gedacht dan, dat een kat het binnen kan krijgen (?)

Tja verder ben ik persoonlijk gewoon misschien ook een beetje een miep hoor. Ik zal voor mezelf en dus ook niet voor mijn kat snel ' zomaar iets' gaan smeren, ook niet als het homeopatisch is. En als het ervoor zorgt dat de kat daar meer gaat likken.......

Ik weet niet, ik zou de natuur zijn gang laten en/of als het erger wordt e.d. naar da.
Nee niet voor oraal gebruik ;-) Katten likken het er wel vanaf dus daar hebben ze rekening mee gehouden lijkt me.
In dit geval zit het in de mondhoeken dus iets van een kapje werkt ook niet ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geirriteerde mondhoeken

Bericht door Adriana »

als het niet overgaat dan toch door dierenarts naar laten kijken
kan herpesvirus zijn en er zijn goeie middelen voor
http://www.medpets.nl/groene+os+llysine+b6+hond+kat/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie