vetbult

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

vetbult

Bericht door Gast »

Dag allemaal,
Ik ben voor het eerst hier en zocht deze site om een vraag te stellen.
Ik heb 3 katten en bij een van hen ontdekte ik net een bult op haar buik.
Ze heeft een keer eerder een bult gehad na haar sterilisatie en dat bleek een vrij normale allergische reactie op de verdoving.
De bult zit ongeveer op dezelfde plek, maar de sterilisatie zal hier niet veel mee te maken hebben (die is al 2 jaar geleden).
Ik mocht haar gewoon over haar buik aaien en de bult voelen; het lijkt geen pijn te doen of te jeuken, ook lijkt ze verder gewoon blij en gezond.
Ze komt nooit buiten en is net ingeeent.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Een cyste misschien?
En hoe kun je voelen of het misschien een tumor is?

Alvast bedankt voor reacties en groeten van Tamar
Anonymous

Bericht door Anonymous »

tja, dat kan van alles zijn, een abces, cyste, een vetbult? Zit de bult echt op haar vel (kun je hem verschuiven of blijkt hij op 1 plek?). Jij kunt niet zien wat er in die bult zit, en wij via het internet ook niet ;) Dus ik heb eigenlijk maar 1 advies: ga zo snel mogelijk naar de dierenarts om het na te laten kijken. Het kan niets bijzonders zijn, maar dat wil je natuurlijk wel zeker weten :)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Een navelbreuk is ook nog mogelijk. Hieraan wordt vaak niets gedaan als de kat er geen last van heeft, maar toch maar beter het zekere voor het onzekere nemen, zou ik denken en even langs de dierenarts.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik ben vandaag met Sunny naar de dierenarts geweest vanwege de bult; hij heeft wat vloeistof uit de bult gehaald en het is gewoon een vetbult, waarschijnlijk inderdaad ontstaan doordat haar oude sterilisatie litteken een beetje beschadigt is door een sprong ofzo.
Hele opluchting :)
Bedankt voor alle reacties en kopjes van Sunny, Luna en Joepie.
En tamar natuurlijk ;)
Gesloten