Sannabelle grande, ook geschikt voor normale katten?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Sannabelle grande, ook geschikt voor normale katten?

Bericht door poekie3488 »

Ik ben een beetje heel erg dom geweest.
Ik bestel altijd via zooplus voer. Ik geef sinds een paar maanden sannabelle. Maar tijdens het bestellen heb ik verkeerd gekeken, in plaats gewoon de adult versie heb ik sannabelle grande besteld. Dit is voer voor grote rassen, en voor kleinere wel geschikt die te snel eten. Dat doen de mijne eigenlijk niet.

Ik wou het eerst terug sturen, maar ik zie dat ik zelf de portokosten moet betalen. En daar was ik al bang voor omdat het niet hun fout is. Ik heb gewoon zelf niet goed gekeken.
Ik heb zooplus al een mail gestuurd of ik het mag terug sturen, maar ik denk dus dat opsturen voor mijn eigen kosten komen.
Dat zou dan 34,00 moeten kosten ( heb 10 kg besteld) volgens de site van tnt, en dan moet ik het goede voer nog bestellen en dan wordt het een duur grapje.

Nou vroeg ik me af, kan ik het ook aan mijn eigen katten geven. Het zijn normale formaat katten. Ze eten niet te snel ofzo, maar die brokke zijn er wel voor geschikt voor te snelle eters.
Wat denken jullie wat wijsheid is?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sannabelle grande, ook geschikt voor normale katten?

Bericht door castratenkoor »

Als het gewoon gezonde katten zijn is dat vast niet slecht voor ze. Wel voorzichtig er aan laten wennen, dus eerst een kwart mengen met wat ze gewend zijn, als dat goed gaat half/half en als dat goed gaat driekwart grande met een kwart normaal voer. Als de zak bijna leeg is op dezelfde manier overschakelen op het voer wat je blijvend geven wilt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Sannabelle grande, ook geschikt voor normale katten?

Bericht door MarjanR »

Zoals Dinie zegt.
De brokken zijn gewoon een stukje groter, maar katten met een gezond gebit breken die dingen ook gewoon hoor.
En als je denkt dat ze het niet voldoende eten, dan kun je natuurlijk gewoon 50/50 blijven mengen met je gewone voer tot de zak op is
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Sannabelle grande, ook geschikt voor normale katten?

Bericht door poekie3488 »

ja het zijn hele gezonde katten.
Dus dan moet het wel goed komen, ze zijn gelukkig niet kieskeurig. Dus vertrouw er wel op dat ze het lusten.
Ik zal het mengen, maar het is wel gewoon hetzelfde merk maar dan een slag groter.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Sannabelle grande, ook geschikt voor normale katten?

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... 1#analysis
de samenstelling van Sanabelle ziet er prima uit, het is alleen geen light-voer en als ze het lekker vinden dan zou ik niet weten waarom het niet goed voor ze is..
bek wat verder open en kauwspieren trainen en zo oud zijn ze toch niet dat ze dat niet kunnen?
zou me net als Dinie ook al zegt geen zorgen maken en misschien vinden ze het wel zo lekker dat je bij deze soort blijft, hihi...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Sannabelle grande, ook geschikt voor normale katten?

Bericht door poekie3488 »

Ze zijn indd nog vrij jong, moeten nog een jaar worden. In april dan zijn ze een jaar.
Ik had eigenlijk de sannabelle adult willen bestellen, maar heb me blijkbaar gewoon verkeken ofzo.
Maar dan zet ik ze lekker hier aan, mischien vinden ze het indd nog wel lekkerder ook als dat zo is dan koop ik deze ook voortaan. Maar moet even zien hoe ze het doen.
Ik maakte me meer zorgen dat het neit goed is voor normale katten dat ze het niet weg gingen krijgen, maar dat valt dus 100% mee.
Plaats reactie