Nachtelijk miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nachtelijk miauwen

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je twee kattenbakken staan?
Anders kan je er nog eentje bij zetten in de slaapkamer (als je dat ziet zitten).
2 is wel aan te raden (zeker als ze gewend is op een propere plaats, buiten, te gaan), en elke dag uitkuisen!
Als je echt bang hebt dat ze het niet snapt, doe dan gewoon 1 bak met zand, en meng daar steeds wat meer grit onder. Of neem grit dat erg fijn is (kijk eens in topics over kattenbak en kattebakvulling) zodat het net zand is.
Dan zal ze het zeker snappen!! Daar ben ik zeker van ;-)

Als je met gewoon zand begint, schakel maar zo snel mogelijk over op grit, want zand is namelijk niet proper te maken ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Nachtelijk miauwen

Bericht door Corrina »

In het geval van Indy kan ze gewoon naar mijn slaapkamer gaan die dichtbij de huiskamer is. Soms komt ze ook wel even kijken of springt ze op m'n bed, maar daarna gaat ze weer weg en begint weer te miauwen. De eerste maand sliep ze wel gewoon op m'n bed en miauwde ze niet zoveel..
Het lijkt mij dat als ik haar opsluit in mijn slaapkamer ze er nog een reden bij heeft om te miauwen...
Ik heb vanacht veel plekken in de huiskamer en mijn slaapkamer met valeriaan besprenkeld. Het leek wel iets te helpen... Ik ben snel in slaap gevallen en heb haar niet gehoord.. Misschien heeft ze wel op mijn bed gelegen maar dat heb ik dan niet gemerkt. Vanochtend lag ze op de schommelstoel die ik met valeriaan had besprenkeld..
Gebruikersavatar
Kadavir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2011 14:29

Re: Nachtelijk miauwen

Bericht door Kadavir »

Ohw, vannacht werd ik gek van dat gemiauw aan de deur van de slaapkamer! Mijn vriendje ook, hij heeft uiteindelijk de deur open gedaan en de poes heeft bij ons op bed geslapen.. maar het werkte niet echt, want ze lag met haar volle gewicht op onze voeten waardoor ik niet meer kon omdraaien xD

Dus daar moeten we nog iets op vinden..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nachtelijk miauwen

Bericht door nellebel »

hahaha daar moet je maar aan wennen hoor. is bij ons ook zo, wij kunnen niet meer draaien want er liggen 2 katten die de ruimte nodig hebben. en oh wee als je hun lastig valt ,dan krijg je een klaaglijk miauw. bij ons liggen ze ook heel straks tegen ons aan, of tussen je benen of boven op je. het is in ieder geval, liggen en niet meer bewegen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Nachtelijk miauwen

Bericht door Corrina »

Ik heb er heel wat voor over om Indy tevreden op m'n bed te hebben liggen!! Vanacht kwam ze wel, nadat ik zoveel valeriaan op m'n bed had gesprenkeld dat ik er zelf haast stoned van werd hahaha!! Helaas was het slechts uitstel van het miauwconcert want 5 uur 's ochtends stond ze weer luid te miauwen in de huiskamer. Wel een vooruitgang; de nacht ervoor was het 3 uur, en de nacht daarvoor 5 minuten nadat ik in bed was gekropen.. :-(
Puck ligt altijd tegen m'n kont aan (hihi) of op het kussen naast mijn hoofd. Ze blijft netjes op haar eigen kussen. Alleen wanneer het 'sochtends brokjestijd is gaat ze boven op m'n hoofd zitten hahah Ik heb natuurlijk wel een klein beetje het voordeel dat ik alleen ben en m'n bed groot genoeg is. Maar ik vind het ook wel gezellig hoor zo'n luidspinnend poezebeest naast m'n hoofd...
Plaats reactie