Scheepskat

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
shadow
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 01:26

Scheepskat

Bericht door shadow »

Ik wil graag weer een kat aanschaffen,ik kan een vijf maanden oude poes van iemand overnemen,nou zou je zeggen wat is het probleem dan?
Ik heb een boot,en daar ben ik zomers veel mee weg en dan zal de poes ook mee moeten en dat is waar ik bang voor ben!
Een paar jaar terug namen mijn vriendin en ik haar kat mee aan boord,en het beestje was zo bang dat bijna door de ramen sprong,gelukkig waren die van plexiglas dus dat ging goed!
Maar het weekend varen ging niet door!
Nu is mijn vraag,hoe krijg je een kat hier aan gewend,het is denk ik het motorgeluid waar ze bang voor zijn!

Grt. Hans
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Scheepskat

Bericht door castratenkoor »

Adriana haar lat-kat Miesje is ook ervaren scheepskat - Adriana heeft vast wel tips.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Scheepskat

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=19316
wij hebben een poes (toen 6 jaar) langzaam aan geleerd eerst in tuig te lopen en te zijn, toen in de auto te zijn, toen even in een rijdende auto te zijn, vervolgens wat langer in een rijdende auto te zijn en aan een korte tunnel te wennen, daarna 5 kwartier onderweg van DH naar Hoorn in een auto te zijn en de binnenkant van de boot te verkennen.
toen op dag twee of drie ging de motor even aan met boot tussen de palen en het uitlaten over het steiger was inmiddels vertrouwd en een succes. en ook buiten op een kussentje in tuig voor de mast was een prima plekje om het komen+gaan op het steiger in de gaten te houden.
en op dag vier of vijf heeft het stel een stukje gezeild en toen geloof ik ook drol op de bank, net als tijdens de eerste autorit.

ik schrijf dit een beetje uitgebreid omdat ik in jouw bericht lees dat poes vanuit een veilige thuissituatie regelrecht mee naar een boot is meegenomen..
en nee, van zeilen is dat weekeinde niks meer terecht gekomen.. nee, dank je de donder, logisch. poes heeft mogelijk voor de rest van haar leven angst van dit traumatische avontuur..

gelukkig is het zeilseizoen nog niet aangebroken en heb je zat tijd om haar met hele kleine stapjes en met behulp van wat destress, Telizen, valeriaandruppels of Zylkene te proberen te wennen aan het boord-leven. dat kost de nodige tijd en is veel werk. het is ook afhankelijk van de poes-zelf maar al mijn katten (htk's en blauwe russen) hebben meegezeild. het is ook beetje afhankelijk van soort boot: er moet rustige beschutting zijn en een wat zwaarder schip gaat wat minder te keer.. want reken maar dat het een hoop herrie aan boord is: geklapper van zeilen en vallen en permanent geklots tegen de romp.
we hebben een paar scheepskatten op het Forum, eentje gelukt en eentje niet gelukt en lichtmatroos Mies.

zo te lezen is dit je eerste kat en ben je dus ook nog starter op dit gebied. lees je uitgebreid in als je besluit haar over te nemen en dan met name op het gebied van omgaan met en natuurlijk gedrag. en bedenk: een kat is geen hond...!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie