Charlie heeft kop hard gestoten. Ben ik overbezorgd nu?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Charlie heeft kop hard gestoten. Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Terwijl ik dit schrijf, tril ik heel erg. Charlie was net aan het spelen. Ik gooide zijn hamster weg, hij ging erachteraan. In zijn gekke bui wou hij heel hard wegrennen, maar stootte zijn kopje heel hard tegen de deurpost. Hij stond niet op. Hij bleef op zijn rug liggen en keek me chagerijning aan. Hij wou omdraaien, maar dat lukte niet direct. Toen ik op hem afliep spurtte hij weg. Hij verstopte zich achter mijn vaders stoel. Ik ging zitten en lokte hem. Hij wou naar me toe lopen, maar toen wou mijn vader met de beste bedoelingen helpen hem naar me toe te halen, waar hij van schrok en zich onder de stoel wegstopte. Toen heeft mijn vader de stoel op getitld waardoor ik hem pakken kon, want hij bleef liggen. Zijn kopje viel gewoon goed aan, en zijn oortjes waren warm. Met behulp van een lampje heb ik gezien dat zijn pupillen normaal reageren. Maar ik ben enorm geschrokken. Hij is net naar de bak geweest, speelde weer en zit nu te mauwen. Hij komt gewoon naar me toe en houdt alles binnen. Ben ik overbezorgd?

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door ayla »

Gok dat er niets aan de hand is hoor. Felix is ook wel eens absurd hard gebotst.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door Ilone »

Ik denk ook dat de schade wel meevalt ;)
Uiteraard wel even in de gaten houden, dat er geen veranderingen optreden. Anders als je het niet vertrouwd even overleggen met je DA.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door castratenkoor »

Bram is hier wel eens in volle vaart in plaats van door het kattenluikje naast het kattenluikje geknald.
Is ook weer goed gekomen, door de rotklap een kies gebroken. Die moest er wel uit.
Hij is een week daas geweest.
En zo heeft Bram heel wat van zijn 9 levens verspeeld.
Ook een keer achterover uit het computermeubel gevallen met het beeldscherm bovenop hem.
Bram is een combi van onbesuisd en onhandig.

Ik denk dat het wel los zal lopen met Charlie.
Kijk vandaag even of hij anders is dan anders en bij twijfel laat je hem even nakijken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door nellebel »

hier ook zo'n verschrikkelijk lomp geval. Onze sjefke valt ergelmatig ergens vanaf (vooral als hij met zijn staart speelt), springt vaak over flippie heen ipv erop en valt dan aan de andere kant van het bed, is in volle vaart tegen een glazen vitrinekast gesprongen (he, stond die net niet open?), rent keihard tegen een eiken tafelpoot met zijn koppie. Dan schud hij even zijn koppie en kijkt wat versufd rond, daarna raced hij weer verder. En ik maar steeds kijken of hij niks mankeerd. Tja, hij moet het toch ook zelf leren. gelukkig heb ik flippie nog, die ook regelmatig even checkt als sjefke weer stom heeft gedaan, of alles goed met hem is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door pearlsofpassion »

Als kitten ergens af vallen of tegen knallen is wel helemaal normaal. Dat doen ze allemaal wel (hier zelfs een paar keer helemaal van de trap gedonderd :???: ).

Maar als puber let je normaal al iets beter op.
Desondanks denk ik niet dat je je zorgen moet maken. Dat hij zo schrok van je vader en zo is waarschijnlijk omdat hij er wel wat pijn van had, van de klap en dan liever even alleen wou bekomen (tot zijn hoofdje weer normaal was) . Hij is tenslotte niet zo'n knuffelkatje...

En Bram.... daar heb ik geen woorden voor :-)
Dat is er me wel eentje! :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door ayla »

ach Felix hier is ook zo een onbesuisde kat. Laatst knalde hij keihard met zijn een jaar geleden gebroken poot tegen de deur en bleef daar liggen met poot omhoog. we schrokken ons kapot, dus snel voelen en bespreken of we naar de DA zouden gaan. meneer was toen ondertussen alweer opgestaan en aan het klimmen en zijn onbesuisde spel aan het voortzetten ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door pearlsofpassion »

Hoe oud zijn felix en garfield eigenlijk?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door Peet »

Oef... ik zou ook schrikken hoor. Maar als ik soms zie hoe lomp dieren kunnen zijn en hoe snel ze weer op de poot zijn.... er is vaak niet veel aan de hand.

Maarre... overbezorgd vind ik je niet hoor!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Charlie heeft kop hard gestoten. Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door Spookysil »

Mensenlief, wat was ik geschrokken! Het engste was dat hij niet gelijk opstond. Vandaag doet ie wel weer gewoon normaal, hij speelt, eet, slaapt en 'ontdekt' de boel gewoon. Tis de eerste (en hopelijk de laatste) keer dat hij een ongeluk(je) heeft gehad. Arme schat had gisteren zijn dag niet; Toen ik de kamer in kwam zat mijn zus bij hem om hem onder de computer weg te jagen: ze was achteruit gerold en zag hem niet zitten. Hij begon natuurlijk te blazen, waardoor ze stopte en hem zag wegschieten. Hij was natuurlijk woedend op mijn zus en toen ze hem optilde gromde hij, en keek mij telkens aan van: Help me dan mama! Arme vent. Sommige dagen zit het je niet mee.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Charlie heeft kop hard gestoten. Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door jennli »

Arme jongen, gaat het nog steeds goed met de grote held?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Charlie heeft kop hard gestoten. Ben ik overbezorgd nu?

Bericht door Spookysil »

:) Ja het gaat nog steeds goed met hem; Hij speelt, ontdekt, enz. :) Het leuke is dat het huis voor hem één groot avontuur is. Hij is wel een beetje onhandig hoor, verkeerd inschatten met springen enzo, maar het gaat goed met hem :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Plaats reactie