Kieskeurig kitten van 16 weken

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ja klopt Valerie...na veel puzzelen/vergelijken geef ik ze hier Animonda blik en Sanabelle brok, wat ik misschien nog eens af ga wisselen met de brok van Orijen ;-)
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hetzelfde geven, alleen is Cuzco hier allergisch aan Sanabelle, dus dat kan niet.
Ik geef nu Porta 21 en ik ga ook nog Smillla proberen (of hij daar tegen kan, en of ze het lusten).

In blik inderdaad Animonda. Goedkoper dan gourmet, maar wel grote blikken natuurlijk... ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door ]-marjolein-[ »

Porta 21 is inderdaad ook een prima brok!
Grote blikken in de grootste verpakking van Animonda inderdaad, zijn alleen jammer genoeg nogal vaak uitverkocht. Dus als ze op voorraad zijn sla ik weer flink in;)
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door pearlsofpassion »

Ze zeggen dat je het maar 1 dag in de koelkast kan bewaren. Geef je dan elke dag zoveel natvoer aan je katten?
Dat komt dan op minstens 100gr per dag...
Gewoon uit interesse hoor... :eshifty:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hihi ik doe de hele blikinhoud van 400gr in een plastic bakje, Wibi geef ik per keer iets meer dan 1/8 en Dean iets minder dan 1/4 (wat ik dus van dat kwart afhaal is voor Wibi). Ik geef ze dan iets brokjes erbij. Heb ze van de zomer een tijdje op 2 x per dag 100 gram gehad omdat met name Wibi er wel iets bij kon hebben. Maar doe nu dus 1 1/2 met 1 blik, kan makkelijk hoor.
Heb ze trouwens al weer maanden op deze hoeveelheid staan en nu lijkt Dean toch wat dikker te worden :shock:
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door pearlsofpassion »

Ik doe het ook standaard in een potje over, als ik het bewaar. Ik heb altijd geleerd dat je iets nooit in het blik mag laten eens het open is (en de chemie daarachter heb ik ook ooit geleerd...), dus dat doe ik zowiezo niet.
Maar je kan het dus langer dan een dag bewaren in de koelkast?

Goed om in het achterhoofd te houden... Wij hebben zelfs een vacuümpotje, daar blijft het misschien nog langer goed in...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door ]-marjolein-[ »

Nee ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou weten wat er met het eten gebeurd als je het in blik laat zitten....misschien dat er stoffen vanuit het blik intrekken die niet goed zijn ofzo...
Ja iets langer kan wel...hoewel het eigenlijk ook maar 24 uur open is bij mij zit ik me net te bedenken :roll: Als ik s morgens een nieuw blik open maak kunnen ze er die ochtend, die avond en de volgende ochtend van eten. Soms krijgen ze een kuiken in plaats van, dan staat het dus wel echt anderhalve dag open, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kieskeurig kitten van 16 weken

Bericht door Cari »

Ik laat het natvoer rustig 2 dagen in het blik in de koelkast, met zo'n plastic dekseltje erop. Het verhaal dat je het direkt uit het blik moet halen, geldt volgens mij niet meer. De huidige blikken zijn van binnen anders afgewerkt dan die van vroeger en kunnen geen kwaad doen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie