Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door nellebel »

herken het verhaal wel valerie. Ik had ook ooit een hele mooie eend in de tuin zitten (geen wilde maar zo'n fel gekleurde). ze kon niet meer vliegen. Ik de dierenbescherming gebeld. ze kwamen daar niet voor. die ging vanzelf wel weg.
Nou woon ik midden in het centrum, dus hier ontsnaopt geen enkele gewonde eend aan het verkeer.
Het asiel gebeld, en die zijn meteen gekomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door Cari »

Ik ben blij dat je hem wilt gaan vangen, ik denk dat dat echt het fijnste voor hem zal zijn. Als je vrijwilligerswerk hebt gedaan bij dat asiel, dan kunnen ze je ook best een beetje tegemoetkomen, vind ik. Welk asiel is het?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door patiani-guusje »

Het is het asiel in Almere, maar dat vrijwilligerswerk is alweer een jaar of 5 geleden hoor :-)
Ben net nog een x heengefietst, maar meneer is in geen velden of wegen te bekennen. Nu regent het ook hier, dus zit ongetwijfeld ergens te schuilen. Helaas moet ik nu weer 3 lange dagen werken, en kan ik hem dan niet meenemen... Wil hem zo kort mogelijk hier hebben, ivm met evt. stress voor mijn andere kat die nu net een paar weken aan de beterende hand is. Hou jullie op de hoogte!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door Cari »

Succes, ik zal duimen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door patiani-guusje »

vanmorgen vroeg om 6 uur zag ik hem onder een afdakje bij iemand op een tuinstoel liggen... t arme beest, maar hij lag in ieder geval wel beschut... had alleen geen tijd, werkdag vandaag..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door Anne »

heel veel succes met het vangen! Ja als die mevrouw hem niet wil dan is het klaar toch?
Helemaal als zijn oortjes zo vol zitten met mijt..

@Cari waarschijnlijk heb je ook wel gelijk. Ik moest even aan mijn Destin* denken, die deed ik absoluut geen plezier met opsluiten waar dan ook
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door patiani-guusje »

Nou ik heb een poging gewaagd maar die is mislukt :-( Hij liet zich aaien en at de brokjes die ik gaf. Daarna zette ik de kattenmand neer waar brokjes in zaten. Hij deinsde wat achteruit, en ik pakte hem en probeerde hem erin te krijgen. Hij verzette zich flink, en ik heb hem losgelaten, om zelf niet bezeerd te raken.
Toen heeft hij zich onder een auto verstopt en kwam niet meer tevoorschijn. Beestje is nu wslk ook bang voor mij :-( Heb dus toch de dierenambulance gebeld net en het hele verhaal verteld. Ook dat ik het idee heb dat hij niets hoort, hij veel bij een weg zit, en ik bang ben dat hij vroeg of laat aangereden wordt. Ook het niet gecastreerd zijn benoemd. De medewerkster gaf aan wel een vangkooi te willen plaatsen, maar dat moet dan wel bij iemand in een tuin oid omdat de kooi anders ms gestolen wordt. Nu ga ik vrijdag vragen aan de mensen waar ie eergister op een tuinstoel lag of zij mee willen werken. Hoop dat het lukt... het schijnt weer kouder te worden dus hoe eerder hoe beter...
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwerfkat in de buurt wat zouden jullie doen?

Bericht door Cari »

Ik hoop dat dat wel gaat lukken. Je kan de vangkooi ook eventueel nog met een fietsslot ergens aan verankeren.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie