Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Claudia007 »

Dafpoetser schreef:mijn Tommie met een oogklont is mooier dan welke raskat dan ook!
Het probleem dit bericht van Dafpoetser daarom begon ik er over.
Ik irriteer me dood aan zulke berichten en er stond er nog 1. Mijn katten zijn van een ras en mijn katten hebben papieren maar heel eerlijk dat boeit me niet de gezondheid staat voorop.
Op de 1 of andere manier heb ik gewoon het idee dat sommige mensen erg antie raskat zijn en dat schoot me verkeerd. Dat hij dat vind moet hij weten maar waarom raskat waarom niet gewoon kat dan had ik de lol er van in gezien.

Een kat is een kat.....en dacht dat we allemaal lief hebber zijn maar bij bepaalde mensen zit er duidelijk een verschil in.
Sommige mensen kloppen zich maar graag op hun borst dat ze een kat gered hebben en dan laag doen naar mensen met een raskat en dat vind ik erg jammer.
Het was vorige keer al de rede dat ik er geen zin meer in had maar na bovenstaande bericht heb ik helemaal zo iets van pffffff

Dat een asiel uitpuilt lig aan de wet die het toestaat dat elke halve zool een dier mag hebben. Al ben ik door een hele andere rede aan mijn Sting gekomen dan bewust op zoek gaan....Gallardo was bewust.

castratenkoor dan heb je mazzel ik heb genoeg andere verhalen gelezen maar een kruising maakt het voor mijn niet minder kat. En misschien lig het er aan wie en hoe en wat maar MC kruising via MP lees je alleen maar ellende van.

Ik kan heel blij zijn voor iemand die een halve MC heeft zo lang het dier gezond is. Ik word gewoon moe van die vakjes.

Ik zat een heel verhaal te maken maar vind het de moeite niet en gezien ik zelf beheerder ben weet ik dat ik off topic ga dus hou me snavel.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, dat heb je toch wel verkeerd begrepen dan.
Natuurlijk had Rob het zo niet bedoeld.

Het feit is dat er snel vanuit gegaan wordt dat een raskat genomen wordt om haar schoonheid (wees eerlijk, heel vaak is dat wel zo), en daarom zegt hij raskat en niet gewoon kat...
Om erop te wijzen dat htk's ook mooi kunnen zijn, en dat je daar geen raskat voor nodig hebt. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat htk's beter zijn, of mooier zijn dan raskatten, het wil alleen zeggen dat ze ook niet minder waard zijn...
Gewoon gelijk dus... zo lees ik het toch... Rob is gewoon erg blij met zijn kat, en zo hoort het toch en dat zijn we toch allemaal?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mooiste ras?

Bericht door Peet »

Ik vind een Brit, een Bengaal en een Noorse Boskat erg mooi.
Maar waarschijnlijk zullen die er wel nooit komen. Of ze moeten ergens als 2e handjes staan. Want daar heb ik toch wel wat mee eigenlijk.
(Chevy was wel een jong 2-handsje, maar is het wel) Plus dat ik het ook erg veel geld vind terwijl htk ook super zijn.

Maar als het om schoonheid gaat.... dan de bovenstaande rassen. Schoonzus heeft 2 britten, echt prachtig! Bengaal en NB ken ik alleen van plaatjes, maar daar vind ik ze schitterend!
Vooral die Bengalen, in alle kleuren.... prachtig!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

ken je deze site?
http://www.[verwijderd].nl/component/ad ... 0&expand=0
en dan even bij de herplaatsing kijken, 11 britjes... nul bengaal/nobo's
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Mooiste ras?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Tja op MP staan ook advertenties die wel verantwoord zijn...maar wees nou eerlijk, er staan vaak genoeg kruisingnestjes op in de categorie oops/gratis of voor weinig af te halen. Dus ja als er niet bewust gekruist is maar er weer iemand open katten los heeft laten lopen kan er ook een minder goeie kruising uitkomen als ouders niet gezond zijn...
Ook ik ben van mening dat kruisingen helemaal niet verkeerd zijn...zeg nou zelf, een pers met platte neus x pers met platte neus levert een nestje platte neus op. Een pers met platte neus x ek levert miss wel kittens op met een fatsoenlijke neus op die beter adem kunnen halen. Bij fokkers is dit natuurlijk vloeken maar de kittens zullen waarschijnlijk een stuk makkelijker leven hebben met een fatsoenlijke neus.
Ik ben niet tegen raskatten, ik zou ooit dolgraag een keer een ragdoll willen. Maar de asiels zitten propvol, en wat mij zo tegenstaat is dat er zoveel en op uiterlijk gefokt wordt.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mooiste ras?

Bericht door nellebel »

ik vind elke kat mooi. ik wist ook precies wat ik wilde toen ik naar het asiel ging, en kwam met heel iets anders thuis. het gaat vooral om de blik, die doet je hart smelten. ik heb nog nooit een lelijke kat gezien. net als bij honden. ik ben gek van een engelse bulldog. die is gewoon mooi van lelijkheid.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mooiste ras?

Bericht door Peet »

Ik had wel voorkeur voor kleuren bij m'n kat, een rode vond ik wel wat.
Nou ja, geen rode nu dus hier, hihi.
Zwart heb ik ook altijd wel mooi gevonden, en die is er dus wel.
Lapje had ik nooit over nagedacht... tot Chevy op ons pad kwam.

En ach... als het ooit weer zover is (mag nog lang duren) voor er hier andere katten komen dan zitten er ergens vast wel weer een paar te wachten op een plekje.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Mooiste ras?

Bericht door helskinky »

Elke kat vind ik mooi. We hebben een rooie kater gehad, en nu een kruising(?) Maine Coon en ik vind ze allebei even lief en mooi.
Zelfs al is een kat onoogelijk,is zijn staart te kort, lijfje te dik en pootjes te lang, dan vind ik ze nog schattig :verliefd:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

t is toch geen wedstrijd?
en ben het met Marjolein eens, zo bezopen dat er (ook bij honden) soms tot in het absurde op uiterlijk wordt gefokt. met alle gezondheidsgevolgen voor die arme dieren.. (k zie trouwens vrij veel Sphynxen-herplaatsers..)
onze Mies en Enzo zijn ooit besteld als designkat, waren als kleuters erg levendig en dat was een verrassing en niet de bedoeling van hun baasjes. dus eerst buitenren en toen garage.
wij gaan voor de karakters van onze rusjes en eerlijk gezegd is al dat grijs nogal verwarrend. tegenwoordig kijk ik naar de staart om te weten wie ik voor me heb: Enzo lang+dun, Maks lang+dik+fluffffy en Bolle wat donkerder+minder dik+klein knikje.
en dat gedoe met stambomen en fokkers ben ik niet zo van. was afgelopen november op een kattenshow en naast prettig kennismaken met een paar mensen was dat toch niet mijn wereld.

en met raskatten moet je goed opletten en kun je geluk en pech hebben. MoMo was ijzer/oersterk maar de twee jonge bengels worden niet oud. Enzo zijn problemen zijn veroorzaakt door behandeling en eenzijdig voer destijds maar heeft goeie waardes en gaat nog steeds vooruit, ook in gedrag. Mies is een sterke kat en intussen prima bijgekomen maar zal haar hele leven nierfaalkat blijven met medicijnen en dieetvoer en ook bij haar is de ellende veroorzaakt door verkeerde behandeling in haar jeugd.
en ik val nog steeds op rusjes en weet niet wat dat is, terwijl ik met andere aziaten zoals bv siamezen niks heb. langharig en fluffy zoals perzen, ragdolls ook niet. heb wel wat met hele grote katten heb ik gemerkt maar er komt hier niks meer bij.. (denk ik..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

helskinky schreef:Elke kat vind ik mooi. We hebben een rooie kater gehad, en nu een kruising(?) Maine Coon en ik vind ze allebei even lief en mooi.
Zelfs al is een kat onoogelijk,is zijn staart te kort, lijfje te dik en pootjes te lang, dan vind ik ze nog schattig :verliefd:
Is Milo een Maine Coon?? Ik vind hem daar helemaal niet op lijken... :???: Ik dacht bij hem onmiddelijk aan een Noorse Boskat...
Maine Coon's hebben zo iets speciaals in hun blik, en dat vind ik bij Milo helemaal niet terug... Als het MC is, is het zeker wel een kruising volgens mij.

Feit blijft dat ik hem helemaal prachtig vind en het dus niet uitmaakt wat hij nu juist voor ras is, wat die hele discussie hier nog eens onderstreept!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mooiste ras?

Bericht door Peet »

Adriana schreef:ken je deze site?
http://www.[verwijderd].nl/component/ad ... 0&expand=0
en dan even bij de herplaatsing kijken, 11 britjes... nul bengaal/nobo's
Die kende ik niet.
Maar ach... in het asiel zitten ook weer zoveel kanjers.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Mooiste ras?

Bericht door helskinky »

pearlsofpassion schreef: Is Milo een Maine Coon?? Ik vind hem daar helemaal niet op lijken... :???: Ik dacht bij hem onmiddelijk aan een Noorse Boskat...
Maine Coon's hebben zo iets speciaals in hun blik, en dat vind ik bij Milo helemaal niet terug... Als het MC is, is het zeker wel een kruising volgens mij.

Feit blijft dat ik hem helemaal prachtig vind en het dus niet uitmaakt wat hij nu juist voor ras is, wat die hele discussie hier nog eens onderstreept!
Ik heb hem gekocht van iemand en die zei dat het een kruising was,maar ik heb werkelijk geen idee en het maakt me ook geen r**t uit eigenlijk :eshifty: .
Maar ik heb net ff zitten googelen daar kwam ik dit tegenen dan lijkt Mio toch wel weer op de boskat?!
http://home.tiscali.nl/~t237585/coon-noor.htm
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind dat dus ook (maar dan uit buikgevoel... ) :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mooiste ras?

Bericht door Anne »

Ik zou simpelweg niet kunnen kiezen voor 1 mooiste kattenras. Dan zou ik alle andere rassen tekort doen, eigelijk elk poes in het algemeen. Ik heb namelijk niks met "rassen" :???:
Het herrinnert me er alleen maar aan dat er mensen zijn, die terwille van zoveel thuisloze dieren in asiels en opvangs overal ter wereld, gevoelsmatig zich toch kunnen permiteren er nog meer katten bij te kweken onder het mom van mooiheid, gezondheid e.d.
Maar wat is mooiheid als dat moet betekenen dat je inplaats je te bekommeren over thuisloze poezen, je investeert in nog meer poezen? Wat betekent gezondheid als je je poezen op sleeptouw neemt om gedekt te worden of een dekkater langere tijd apart moet houden?
Raskat of niet, het zou me dat niet waard zijn, het "mooie" zou verloren gaan onder het mom van materialisme
Laatst gewijzigd door Anne op 23 jan 2011 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Aziraphale »

Ik heb echt totaal NIKS met rassen, ik geloof er niet zo in. Ik hou van poezen/katten!! Je vraagt toch ook niet wat het mooiste mensenras is? :)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Plaats reactie