Is poes gelukkig bij ons?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door pearlsofpassion »

Hier nog een leuk topic: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 81&t=22448
Ik weet niet of je deze had zien voorbijkomen ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door nellebel »

in uden bij hokazo zitten er nog genoeg.
Ik wilde er ook maar 1, maar voor het welzijn van mijn poes heb ik er toch 1 bijgehaald. Je moet niet vergeten dat jouw katje ook gewend is aan anderen, ze komt uit een nestje, en asielkatjes zijn dat ook gewend, dus die introductie heeft grote kans van slagen. Maar dan moet je ook niet te lang wachten. Echt waar, ik heb ook supergetwijfeld, maar nu. Ze zijn zo gelukkig samen. En als er 1 bang is, komt de ander meteen kijken. Ze leren van elkaar en krijgen zo ook meer zelfvertrouwen.
En nog een voordeel is dat je beide kinderen dan ieder een eigen katje hebben. dan kun je ze zelfs trucjes leren en je kinderen verantwoordelijkheidsgevoel geven. DAn kun je ook zeggen dat bijv ieder kind s'avonds zijn katje een beetje natvoer geeft. DAn wennen de katjes ook meer aan de kinderen en dat de kinderen niet altijd druk zijn.
Kan me voorstellen dat ze allebei graag het poesje aaien en dat is al snel druk voor zo'n ukkie. ieder 1 wordt de aandacht verdeeld. voor je het weet zitten je kinderen met ieder een poesje op schoot te kroelen.
Echt mijn ervaring is dat 2 katten minder werk is als 1. ze hebben elkaar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door Anne »

sorry ff ontopic, Valerie woon jij dicht bij Lommel? Wij zijn daar laatst nog geweest bij mijn tante die daar woont, mooie omgeving :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, ik woon daar nog wel een eindje vanaf. Ik woon redelijk dicht bij Hulst. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door Meowth »

Wat goed dat je je dit afvraagt!
Het is inderdaad niet leuk voor het kitten. Misschien zou het helpen er een tweede katje bij te nemen, zodat ze wat aan elkaar hebben... Maar ja dan zit je misschien ook met 2 angstige katten.
En dat hoeft niet per se een kitten te zijn hoor, misschien is een rustige kat ook wel goed voor het kitten. Dan kan hij het rustig-zijn afkijken.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door Nyncke »

Liselotte schreef:Wat doen ze dan samen? spelen e.d? Slapen ze ook graag samen?

Ik heb eens heel vrijblijvend geinformeerd bij een asiel maar daar hadden ze geen jonge kittens (meer).
Waar zou ik dus een kitten van 12-20 weken vandaan kunnen halen?
En het moet ook nog een kitten zijn die heel aanhankelijk is.... Iemand tips??
(niet dat mijn vriend om is maar ik zit toch wat te informeren, misschien komt het nog...)
Die foto's zijn wel heeeel leuk!
Weet niet waar je woont maar hier in Oss zitten een hoop kittens in het asiel.
Kittens wennen erg gemakkelijk aan elkaar, die weten straks niet beter dan dat ze altijd samen zijn geweest.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door pearlsofpassion »

In Kruibeke (Belgie) zijn er ook nog 3 zwart-witte schatjes van 15 weken.
http://www.allemaalpoezen.net/kitties.html

En Gent eentje van 12 weken
http://www.poezenboot.be/main.php?02 (Estel op pagina 4, blijkbaar kan je geen rechtstreekse pagina linken)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is poes gelukkig bij ons?

Bericht door Anne »

(helaas) is er keus genoeg
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie