Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door Lovecat »

@ Adriana; dat zijn dan de mensen die nog de moeite doen om een kattenforum op te zoeken, maar het overgrote deel denkt dat ze het zelf allemaal heel goed weten en komen hier echt geen info opzoeken of raad vragen.

Die halen de neus van hun kat door de urine om het hen 'te leren' en dat soort ongein; ik hoor dat soort dingen zo ontzettend vaak om me heen... het maakt me echt ziedend, vooral omdat 'ze' vinden dat ik teveel bezig ben met mijn kat, nouja sorry, ik hou van hem en ik wil het beste voor hem; is dat een misdaad? En dan mij adviezen geven... Het valt me gewoon op dat de meeste mensen zich gewoon echt niet verdiepen in hun huisdier maar wel commentaar hebben op een ander.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door pearlsofpassion »

Het valt mij op dat de meeste mensen een kat niet zien als een huisdier in de betekenis die ze eraan geven voor een hond (gezegd dat deze op schoot mag en aan tafel mag eten en niet achter in de tuin in een hok zit). Een kat dat heb je en dat geef je eten, aai je eens wanneer het jou uitkomt en daar stopt het zowat. Dat is hoe het er het meest aan toe gaat. En dat is zoooo ongelooflijk jammer! Als je weet wat voor een vriendschap je met deze lieve ondeugden kan opbouwen en hoe ongelooflijk slim, ondernemend en grappig ze kunnen zijn... Het zijn net kleine kinderen!

Net zoals de mensen die vinden dat konijnen saai zijn enkel goed genoeg om in de pot te steken. Als ze dat vinden dan hoop ik dat ze er nooit nemen, prima voor mij, maar kom daar dan niet steeds over 'lachen' bij mij he!!!!

Onwetendheid dat is het, en niets anders!
Onwetenheid en ongelooflijke arrogantie!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door Medusa »

Och vele mensen behandelen hun hon ook op die manier ook - vaccinatie, ontvlooien dat is toch niet nodig, mijn hond komt nooit buiten. Ze hebben gewoon geen respect voor levende dieren en beschouwen die als een gebruiksvoorwerp dat ze zetten waar ze willen en er zich van ontdoen als het niet meer past in hun levensstijl. Buitengewoon bedroevend
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door Kattenbella »

Heb deze week gezien hoe het kan gaan. Mijn poesje Freddy had een bult die ik niet vertrouwde. Toen deze weggehaald moest worden heb ik haar ook laten sterilliseren (castreren) Ze moest toch onder narcose, dus dit ook erbij.
Haar baarmoeder bleek erg ontstoken en de operatie was pittig.
Aan de buitenkant zag je niets, ze glansde, at en leek gezond.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door Cari »

Dan was je er waarschijnlijk net op tijd bij, mazzel voor Freddy :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door truf »

Niet te geloven dat er iemand zoiets kan schrijven, denken en doen. Absoluut niet iemand met levenswijsheid.
Overmorgen wordt mijn Bassie mooi geholpen. Vind het een beetje eng om hem af te moeten geven.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door pearlsofpassion »

Iedereen vind dat wat eng.
Tenslotte laat je een gezond dier achter en krijg je hem een beetje pipsie (maar ook gezond meestal!) terug... Maar het is nu eenmaal nodig, en ik ben altijd heel erg blij als hij er vanaf is en dat ik besef dat hij nu een leven lang onbezorgd kan genieten! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door truf »

Bassie is geholpen. 9 uur gebracht en om 12 uur opgehaald. Het viel allemaal reuze mee en hij is klaarwakker en likt contant aan dat plek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sterilisatie (stuk eileider/zaadleider eruit) vs castrat

Bericht door pearlsofpassion »

Laat hem maar doen, heel normaal en kan bij een kater helemaal geen kwaad.
Wel een beetje opletten dat je hem niet te veel in 1 keer laat eten, zodat het er niet terug uitkomt.
En hem goed in het oog houden natuurlijk, dat hij zeker niet ergens afvalt of mijn zijn snoetje in het water in slaap valt of zo...


Fijn dat alles zo goed gegaan is! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie