Kan elke dag hart geven kwaad?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
katja25071974
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2010 12:03

Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door katja25071974 »

Hi!

Mijn katten worden wat ouder en ze worden steeds kieskeuriger wat betreft eten. Nou vinden ze hart wel lekker, kan het kwaad om dat elke dag aan ze te geven? Ze krijgen dan ook gewoon voeding erbij. Thnks voor de reacties.

Katja
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door pearlsofpassion »

Over welke hoeveelheid gaat dat dan en hoeveel wegen je katten?
Welk voer geef je daarnaast? Zit daar al orgaanvlees in?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
katja25071974
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2010 12:03

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door katja25071974 »

Ze krijgen 50/100 gram per dag. en daarnaast brokjes en 1 zakje nat voer per kat. ze wegen 4/5 kilo en zijn 15 jaar.

thnks
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door pearlsofpassion »

Welk voer krijgen ze dan precies? Als daar al veel orgaanvlees in zit denk ik dat dat wel wat veel is. Zowiezo denk ik dat het voor dagelijks wel wat veel is. Je kan dagelijks geven, maar dan wat minder. Eventueel een ander stukje vlees ook dan.
Maar kijk eerst eens of er in je voer ziet, of laat even weten wat je geeft zodat wij het even kunnen nakijken. Het is altijd gemakkelijker als je even laat weten welk voer je geeft zodat we beter weten waarover we praten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door MarjanR »

Of er nu wel of geen orgaanvlees ook in het andere eten zit, elke dag hart is geen goed idee.
Elke dag geef je ze in feite een hoop fosfor en aangezien ze al op leeftijd zijn zou ik daar wat voorzichtiger mee zijn.
Je kunt ook proberen wat af te wisselen ipv hart spiervlees (biefstuk oid) of een stukje kipfilet. Een stukje zalm of een stukje lamsvlees. Zo heb je al 4 verschillende dingen, en als je dat per dag afwisselt heb je een mooie variatie.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door pearlsofpassion »

Zit er in hart veel fosfor? Leren we weer wat bij :-)
Ik dacht dat het juist heel veel in rood vlees (zoals biefstuk) zit. Is dat dan minder dan in hart of net niet?

Ik was gewoon aan het denken aan hoeveel orgaanvlees een kat binnen mag krijgen en dan zit je toch aan 10-15% van het voer. Hoger dan zou ik niet gaan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door MarjanR »

Sorry, Valerie je hebt gelijk. Biefstuk/spiervlees bevat ook veel fosfor
Zit niet na te denken :???:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
katja25071974
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2010 12:03

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door katja25071974 »

Hi allen,

Dank jullie wel voor de tips en het feit dat er veel fosfor in hart en biefstuk zit, dat wist ik niet.
Met stukjes vis en kipfilet ga ik afwisselen met hart en het gewone voer. Hopelijk krijg ik de eetlust weer wat meer op gang bij mijn heerlijke mannetjes Opie en Tiny!

thnks een heleboel.

Groetjes Kat
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kan elke dag hart geven kwaad?

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Afwisseling is altijd goed.

Heb je de nierwaarden van je katten al eens laten testen? Drinken ze erg veel?
Geen eetlust kan een teken van nierfalen zijn, en dan is al dat vers misschien wel niet goed... :-S
Bij nierpatiënten moet je eigenlijk alle eiwitten en fosfor zoveel mogelijk beperken, maar dat is niet eenvoudig omdat ze zo moeilijk eten. Er bestaan speciale nierdieetvoeren, maar je moet dat natuurlijk niet doen als er niets scheelt. Heb je ze al eens laten testen?
Krijgen ze nu senior voer? Dat is altijd wel aan te raden!
Heb je ooit Carnibest geprobeert? Ik weet niet hoeveel eiwitten of fosfor daar in zit, maar als ze graag vers eten is dat misschien wel een goed idee...
Ik denk dat je best eens rondkijkt in de voedseltopics want ik weet er verder ook niet zoveel vanaf. Enkel oppassen met die nieren bij oudere katten! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie