Niet meer eten, dwangvoeren

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Kattenbella »

Het gaat al een tijd niet lekker met Ashley. Ze is getest op nieren, aids en leukemie. Haar nierwaardes waren niet helemaal in orde, maar nog niet alamerend, helaas heb ik de cijfers er niet bij. Verder was alles goed met haar.
Ze heeft een ontsteking in haar bekkie gekregen en AB spuit en pijnstilling. Ze kreeg daarna Clavaseptin en Novocam. Het laatste is erg slecht voor haar al zwakke nieren geweest.

Ashley's ontsteking lijkt een stuk opgekapt, maar ze weigert te eten. Ik heb nu Nutrigel gehaal en Recovery van RC. Hoe dan ook moet ze straks iets binnenkrijgen. Eat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn ervaringen met Nutrigel zijn erg goed, maar dat was voor de rcoverytijd. Alle verpakkingen zijn nog dicht.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Niet meer eten, dwangvoeren.

Bericht door Kattenbella »

Ben nu begonnen met de nutrigel, die doe ik in haar bekkie en nu hangt ze aan de kraan, wegspoelen. Ik hoop dat het wat aanslat, zodat ze zelf weer gaat eten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Niet meer eten, dwangvoeren.

Bericht door Nyncke »

Helaas, geen ervaring mee ... heel veel sterkte ....
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Admin »

Die Recovery van Royal Canin vind ik op zich wel prettig spul al geef ik de voorkeur aan Hill's a/d want ik kreeg de indruk dat Storm bij ons aan de dunne ging van die Recovery, maar zeker weten doe ik dat niet (Nutrigel hebben we hier nooit gehad). Die Recovery is wel lekker vloeibaar en aan te lengen met water, en na even omroeren likt onze Storm het zo op. In een spuit is het ook best gemakkelijk, al kun je het niet opzuigen. Ik vul een 20 ml spuit vanaf de achterkant met een theelepeltje.

Katten zijn toch aparte beesten. Je kunt ze dwangvoeren onder dwang, door het vanaf de zijkant tussen hun kiezen op hun tong te spuiten, maar ik heb gemerkt dat je ook grote kans hebt om het stressloos te doen, door de kat eerst rustig aan de spuit te laten ruiken (meestal als ze liggen te soezen in hun mandje). Als je er dan een beetje uit laat lopen likken ze het op en het mooie is, zolang ze likken, blijven ze ook likken.

Bij Storm spuit ik zo een heel spuitje leeg (soms spuit ik het voer langzaam op de bovenkant van mijn hand terwijl hij het eraf likt). Hopelijk gaat ze bij jou ook weer snel eten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Peet »

Wat vervelend. Geen ervaring mee bij katten.
Wel sterkte ermee....
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Kattenbella »

Roland, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb haar eerst war nutrigel gegeven en strks probeer ik de recovery. Ik heb twee versies daarvan eentje is vloeibaar in een blikje en de andere is een kuipje en wat steviger.
AD mag ze niet hebben, omdat haar nieren niet optimaal zijn. Het kan zijn dat ze hierdoor ook nu niet meer eet. Ze is al naar een dierenarts geweest en voor een eventueel vervolgonderzoek zal ze waarschijnlijk onder narcose moeten, want ze vercht zich suf daar. Die narcose overleeft nu echt niet.
Straks probeer ik de vloeibare versie met een spuitje. De nutrigel kwam er ook weer voor een deel uit. :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, Bella, ik wou gewoon even mijn steun betuigen.
Het klinkt niet zo goed hè? :-( Hopelijk komt ze er toch nog bovenop!

Veel sterkte!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte :-( En beterschap voor de patient
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
paasnini

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door paasnini »

Och dit is zo verschrikkelijk. Ik heb ook een periode moeten dwangvoeren en heb er toen ook aangelengd met Viyo en een klein beetje opgewarmt in de magnetron maar jij mag ook geen Viyo gebruiken vanwege de nieren waarschijnlijk. Dit is zo moeilijk. Ik leef heel erg met je mee en wens je veel sterkte.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door jojo »

Ik heb dezelfde ervaring als Roland. Voordeel van Recovery boven nutri is dat het smakelijker ruikt voor katten waardoor de kans groter is dat ze toch zelf wat gaan slobberen. Dat is met de gel toch wat minder en zeker als ze al een keer een kloddertje hebben gehad omdat ze dan weten dat het in hun bek blijft plakken en niet iedere kat is daar van gediend. De pate van Recovery is trouwens ook heel goed vloeibaar te krijgen met wat water, dus ook via een spuit te geven.
Sterkte met je meisje, Ashley zet'm op hoor!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Kattenbella »

Helaas is Ashley vanmorgen overleden, vier jaar jong :-( Bedankt voor het meedenken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Admin »

Arme Ashley, zo jong nog. Bella, heel veel sterkte met het gemis van die lieverd. :kissykissy:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door nellebel »

Bella, ook vanuit hier, heel veel sterkte met het verlies van die lieve Ashley.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Niet meer eten, dwangvoeren

Bericht door Kattenbella »

Lieverds, bedankt voor jullie medeleven, dit doet me echt heel veel.

Mag deze topic wel blijven staan? Ben nog steeds benieuwd naar antwoorden op dit gebied.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie