Braken, diarree en bedplassen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Braken, diarree en bedplassen

Bericht door nellebel »

Vannacht ziekenboeg gehad. Sjefke snotterd de hele nacht, maar het ergste is Flippie. Gisteravond al vrij rustig. Wij dachten dat Sjefke haar had uitgeput overdag. Vannacht hoorde ik hoor braken op de gang. Gaan kijken en er lag een klein beetje vocht. Ze bleef erg lang beneden (en braken zet mijn nekharen overeind, aangezien onze vorige heel veel braakte en ziek bleek te zijn, dus ik was erg bezorgd.). Ben gaan kijken en daar lag haar hele maaginhoud in de berging. OPgeruimd en terug naar bed waar zij ook weer was gaan liggen.
Vannochtend bleek ze ons hele bed te hebben ondergeplast en beneden bleek langs de bak een flinke hoop diarre te liggen. Het was bijna wit en vreemd van substantie. Ze knorde wel toen ik haar aaide, maar ze is erg matjes nu en lusteloos. Zit mezelf voor te houden dat ik niet meteen in paniek moet raken, maar zit nu op mijn werk en zou me het liefste ziek melden.
waar het van komt? Ze hebben gisteren wel de kittenbrokjes gegeten (alle schaaltjes waren leeg toen ik thuiskwam) en zij heeft gisteren voor de 2e keer een blikje schesir ( of scheser) gehad, of ze daar niet tegen kan? Het is een italiaans merk wat ik kreeg bij de dierenspec zaak met iets van 90%vlees.
Als ze vanmiddag nog zo is ga ik wel naar de DA.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: braken diarre en bedplassen

Bericht door Anne »

He wat vervelend Nel :-( Ik zou ook naar de dierenarts gaan als het zo doorgaat.
Als het een reactie is op de voeding waar jij over schreef moet het over zijn nadat alles is uitgebraakt of uitgepoept. Knuffel voor je patient! Het is duidelijk dat ze zich erg beroerd voelt!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door nellebel »

Hoi anne
dank je wel. Mag bijna naar huis, ben benieuwd hoe het is. Zie de foto bij je naam staan. Je kat lijkt veel op flippie
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door Anne »

Hoe is het nou ondertussen? Ben je al thuis?

Destin, de kat op de foto, is helaas twee maanden geleden overleden na een traumatisch ongeval :-( Maar wat leuk dat hij op Flippie lijkt!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door MarjanR »

Ben ook wel benieuwd hoe het met je patientje is
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben ook erg benieuwd!
Dat klinkt helemaal niet goed.
Ik hoop dat het gewoon aan het voer lag, en dat je dat gewoon kan uitsluiten.

Ik weet niet of het hier slecht is, maar mensen in een dierenspeciaalzaak weten vaak niet wat goed is en wat niet. Ze lezen de misleidende reclame en vertellen dat voort, of verzinnen zelf iets... (spijtig genoeg).

Ik ben ook benieuwd naar foto's, want als ze nogal op Destin lijkt, lijkt ze misschien ook wel op mijn meisje...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door castratenkoor »

Ben ook benieuwd hoe het nu is, ik zou het katje wel vandaag grondig laten onderzoeken, die moet zich knap beroerd voelen wb over het bed plassen.
Kan het niet zijn dat er wat "raars" gegeten is, kunstsneeuw of zo - ja ik roep ook maar wat......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door nellebel »

Ben bij de DA geweest met de andere (sjefke) ivm niesen, snotteren e.d. Flippie was bij thuiskomst weer de oude. Wel met de DA overlegd. Die kende Flippie nog en zei dat ze ws erg gevoelig is met haar darmen. Dit omdat ze al vele med heeft gehad en heel erg ziek is geweest door de niesziekte.
Ze krijgt nu alleen haar brokjes en verder 1x per dag haar vaste snoepje na het borstelen. Verder geen apart eten meer.
Vandaag gaat het goed met haar (afgezien van het feit dat ze ook weer snotterig is, door Sjefke aangestoken). MAar de DA belt me dadelijk terug om af te spreken hoe verder. Ws toch weer een kuurtje zodat ze tegelijk behandeld worden en niet steeds elkaar aansteken.
wb het bedplassen, de dader is gesnapt. Het was toch sjefke. Hij deed het vandaag weer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door Anne »

Als Sjefke dat regelmatig doet heb je kans dat hij of zij een blaasontsteking kan hebben in comi met blaasgruis. Je kunt het beste een plasje op vangen en die na laten kijken door de dierenarts.

Hier hebben de twee kleuters Hummel en Hobbel ook gevoelige darmen en zitten aan de sensible.
Ze hebben op het moment last van de coronavirus dus dat werkt ook niet echt mee ;-)
Hobbel en hummel zijn ook als verwaarloosd gevonden.
Hobbel met een drievoudige gebroken achterpoot ( die nu is geamputeerd)
en Hummel met een ernstige niesziekte die zijn ene oog al had aangetast, hij leeft nu verder met 1 oog, chronische niesziekte en gevoelige darmpjes
Verder gaat het goed gelukkig
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Braken diarree en bedplassen

Bericht door nellebel »

Ik zal het dan maar in de gaten houden. De eerste dagen deed hij dat ook niet, is echt iets van die 2 dagen. Hij heeft nu wel antibiotica vanwege het snotteren. We hebben afgepsroken dat ze einde van de week weer mogen blijven slapen op bed (nu gaan ze naar beneden als wij gaan slapen). Ook vanwege hun gesnotter.
Sjefke heeft geen last van de AB, flippie wel, meteen wat diarre (niet heftig). Mogelijk dat ik ze toch op sensible ga zetten, maar eerst dit allemaal afwerken, vooral omdat ik nu heb gemerkt hoe gevoelig Flippie is mbt eten. en het is nu al wat verstoord door de AB.
Dan heeft onze Flippie nog geluk gehad als ik hoor van jouw hummeltje. Flippie is wel geopereerd aan eht derde ooglid (zat voor het oog) door de chronische niesziekte.
Hoe ziet dat bij Hummeltje eruit die niesziekte als het redelijk stabiel is. Flippie was net wat stabiel 9denk ik) toen sjefke kwam, dus nu in alle hevigheid terug. Maar volgens mij alleen wat last van traanoogjes. ziet wel leuk uit onder de kerstboom, net een wenend mariabeeldje. straks heb ik een bedevaardsoord van de wenende flippie in mijn kerststalletje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie