4 katten ondertussen aan de diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Wauw super!
Dat gaat precies al een stuk beter! :-)

Welk voer geef je ze nu?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Anne »

Ze krijgen nu sensible van royal canin. Daarna gaan ze over op sensitieve van een ander merk.
Ik heb ook sensitieve natvoer besteld maar ga dat pas geven als de ontlasting wat harder is ;-)
Bij sommige is het nog erg dun ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Maar op sensible gaat het nu goed?
Ale bon, je zal wel veel beter weten wat je doet en of sensible of sensitive beter is...

Hopelijk blijf je het onder controle houden!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Anne »

Yes de uitslag is binnen!! Vanochtend belde de dierenarts zelf. Het is waarschijnlijk het coronavirus. Ze vermoed dat Hobbel of Hummel drager is van het virus en deze met stress uitgescheiden wordt.
Ik moet ze de komende 6 weken op streng dieet houden en als het goed is is het dan over.
Normaliter heeft de darmwand uitsteeksels en dit virus zorgt ervoor dat de uitsteeksels verdwijnen. Deze moeten nu opnieuw opgebouwd worden.
Ik heb haar gelijk verteld over Caspersbloed in de ontlasting en dat word dus ook veroorzaakt door dit virus.
Ik moet ze de komende tijd lekker warm worden en ze waarschuwde me dat dit opnieuw kan gebeuren als er een nieuwe kat in de groep wordt opgenomen.
Ik was al op de goede weg omdat er al in drolvorm wordt gepoept :edance:
Antibiotica kan opnieuw voor diarree zorgen dus daarom heb ik aangegeven daar liever niet mee te beginnen!

Pearl ze doen het heel goed op de senisble. Ik moet ze de komende weken daarop houden en voorlopig is de zak nog niet leeg, dus gaat vast helemaal goedkomen :edance:

edit: ik heb net gegoogled op coronavirus en ik word er niet vrolijker van :-( Lees enge dingen over Fip enzo. Bah! :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Cari »

Niet meer lezen nu :enaughty: , het gaat goed en binnenkort zijn ze allemaal weer helemaal gezond!
Je kan eventueel nog prebiotica geven, dat brengt de darmwand weer snel op peil.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb ook iets dat misschien wat kan helpen te herstellen...
Het gaat over Laxaform (maar misschien zijn er nog andere zaken met andere namen die hetzelfde werken) en het werkt eigenlijk voornamelijk tegen verstoppingen. Het beschermt eigenlijk de darmwand en zorgt voor een goede transit.
Ik heb het gekregen voor Kleintje omdat ze verstopt zat waarschijnlijk door het haar van deze zomer en het feit dat ze nu niet meer veel buiten komt (sindsdien heb ik ook gras binnen staan). Het verhinderd dus de vorming van harde mest en zorgt voor een goede doorgang door de darm.
Ik geef het echter ook aan mijn andere twee jongens heel af en toe (Kleintje ook nu natuurlijk, toen met de verstopping moest ze het regelmatig hebben, maar nu nog eens heel af en toe) gewoon om de darm eens te helpen en te beschermen.
Luis heeft erg snel last van platte stoelgang (nooit echt buikloop, maar soms toch echt wel niet goed) en zelfs zonder verandering in voer soms. En Cuzco heeft ook nooit mooie vaste keutels. Als ik dit geef merk je toch dat het een paar dagen beter is. Dus het werkt ook wel iets tegen te losse stoelgang denk ik dan... Het helpt de darm gewoon een beetje met werken. Het helpt dus mooie darmwerking te krijgen en werkt niet enkel laxerend bij verstopping...
Ik mag het altijd een beetje geven in de rui om eventueel te veel aan haar goed te laten passeren.

Enne, ze vinden het hier allemaal heel erg lekker en likken het gewoon van mijn vinger op. Kleintje moet wel eerst, anders wil ze niet meer :roll: dat ligt meer aan haar dan aan het product ;-)

Ik weet niet of je er iets mee bent, maar ik zeg het maar even...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Catfish »

Wat goed!! Er is wat aan te doen!
Inderdaad niet verder lezen over FIP en zo, dat volgt maar in een heel klein deel van de gevallen. Corona is een onschuldig virus. Komt goed!
Ben helemaal blij voor je.......
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door MarjanR »

:edance:
Wat goed!

En ja, luister maar goed naar m'n voorgangsters.
Geen zorgen maken ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door castratenkoor »

Super dat het nu de goede kant op gaat. Voortaan maar aan de Sensible dus.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Anne »

Ja voortaan maar op de sensible. Ik heb gister nog contact gehad met het pleeggezin waar Hobbel en Hummel vandaan kwamen, Hummel heeft al eens eerder diarree gehad en ze zou het in de gaten houden en nog overleggen met de dierenarts van het asiel.
Tjee ik ben zo blij dat ik weet waar vandaan kwam!!! Ik werd al knettergek ervan!!
Ook maakte ik me best wel zorgen om Casper, ze zit niet goed in de vacht en eet niet zo goed maar nu weten we dat ze ziek is.
Af en toe vind ik nog eens een brei, het zal wel van Hummel komen die het dubbel moeilijk heeft. Maandag heb ik hem nog ontwormd ivm een ernstige spoelworminfectie. Over drie weken krijgt hij zijn laatste ontworming en hopelijk zijn we dan van beide af

Ik denk dat het natvoer (sensitieve) vandaag bezorgd wordt, wanneer kan ik dat gaan geven?
Nog een paar daagjes wachten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Anne »

Gisteren hebben ze voor het eerst na weken weer natvoer gehad (sensitieve) en ik zie geen veranderingen in ontlasting e.d.
Kan ik hier dan gewoon mee doorgaan?
Ze krijgen savonds hun natvoer, per kat minder als een lepel met een plens water erbij.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door MarjanR »

Als ze goed reageren zou ik niet weten waarom je er niet mee door kunt gaan :)

fijn nieuws dit joh!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Anne »

Het was ook zo mooi om te zien, ze vonden hun natvoer een welkome afwisseling!! Vooral Hummel liep weer ouderwets te blerren :-P En klom bijna in mijn broekspijpen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door Anne »

Hummel heeft gisteravond ook voor het eerst in lange tijd in drolvorm gepoept. Een welkome afwisseling
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 4 katten ondertussen aan de diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Wat fijn!! :-)

Hopelijk is het snel helemaal achter de rug! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie